Miten reagoit jos joku antaa piiskaa lapsilleen?
Yksi sukulaisena antaa lapsilleen vyöstä jos eivät käyttäydy. Pitäisikö puuttua?
Kommentit (63)
Itse olen sitä mieltä, että jokaisella on oikeus kasvattaa lapsensa haluamallaan tavalla ja vaikka vyöllä, jos sen tarpeelliseksi katsoo. Asiaan on syytä puuttua vasta, jos homma menee pahoinpitelyn puolelle, jota jota normaali piiskaaminen ei kyllä vielä ole.
Kyseessä on rikos. Kannattaa tehdä sekä lastensuojeluilmoitus että rikosilmoitus.Katseletteko te vierestä myös kun sukulainen hakkaa vaimonsa?
En hyväksyisi. Kyse on pahoinpitelystä, väkivallasta joka vielä kohdistuu itseä heikompaan. Lastensuojeluilmoitus olisi ensimmäinen askel.
Laki kieltää lapsen ruumillisen kurittamisen Suomessa. Jos katsot sormien läpi, olet rikoksen suosija. Ilmoitus lastensuojeluun paikallaan.
Jos ei tarvitse apua niin miksi puuttua
Laitonta nykyään. Jos lapsi näyttää voivan hyvin, en puuttuisi asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen sitä mieltä, että jokaisella on oikeus kasvattaa lapsensa haluamallaan tavalla ja vaikka vyöllä, jos sen tarpeelliseksi katsoo. Asiaan on syytä puuttua vasta, jos homma menee pahoinpitelyn puolelle, jota jota normaali piiskaaminen ei kyllä vielä ole.
Eli töissäkin esimies saa ruoskia vyöllä työntekijöitä?
Sehän ei ole väkivaltaa jos kerran lapsiinkin saa vyötä käyttää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono vertaus. Työntekijät ovat aikuisia ja esimies ei ole heistä kasvatusvastuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako esimies myös takavarikoida puhelimesi ja antaa kotiarestia? Kuljettaako hän sinut kaverillesi ja hakee sitten kotiin? Ostaako hän sinulle ruokaa ja vaatteita? Kieltääkö hän sinulta tiettyjen elokuvien katselemisen ja syömästä karkkia ennen lounasta?
Ei sillä että kannattaisin lasten piiskaamista, mutta näissä kasvattajan vertaamista puolisoon tai esimieheen ei ole mitään järkeä. Puoliso tai esimies ei ole vastuussa sinun kasvatuksesta tai asioista yleensäkkään.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai se on pahoinpitelyä, mitä muutakaan? Kuvottavaa että jonkun mielestä lapsen hakkaaminen on ihan jees juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän ei ole väkivaltaa jos kerran lapsiinkin saa vyötä käyttää?Huono vertaus. Työntekijät ovat aikuisia ja esimies ei ole heistä kasvatusvastuussa.
Vyöllä ruoskiminen ei ole mitään kasvatusta.
Se on barbarismia joka kohdistuu pieneen lapseen.
Siksi on OIKEAA verrata sitä työelämään. Siellä kohde on sentään aikuinen ja sielläkin on kyse toisen ojentamisesta.
Otan mattopiiskan ja menen auttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Tarkistapa pahoinpitelyn määritelmä. Ja asenteesi muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän ei ole väkivaltaa jos kerran lapsiinkin saa vyötä käyttää?Huono vertaus. Työntekijät ovat aikuisia ja esimies ei ole heistä kasvatusvastuussa.
Vyöllä ruoskiminen ei ole mitään kasvatusta.
Se on barbarismia joka kohdistuu pieneen lapseen.Siksi on OIKEAA verrata sitä työelämään. Siellä kohde on sentään aikuinen ja sielläkin on kyse toisen ojentamisesta.
Ei esihenkilö silti kasvatusvastuussa työntekijästä ole.
Lapsesta oli varmaan tulossa Vihreiden, SDP:n tai Vasemmistoliiton poliitikko, ehkä Yleisradion tai mikä vielä pahempaa, Helsingin Sanomien militanttitoimittaja, mahdollisesti Elokapinan jäsen. Syytäkin piiskata.
Ei pidä hankkia lapsia tai muitakaan eläviä olentoja huollettavikseen, jos ei kykene heitä kasvattamaan ilman väkivaltaa. Lasu ilman muuta.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä hankkia lapsia tai muitakaan eläviä olentoja huollettavikseen, jos ei kykene heitä kasvattamaan ilman väkivaltaa. Lasu ilman muuta.
Lasun kautta hyväksikäytettäväksi sijais- tai perheryhmäkotiin, ei kiitos, EIKÄ IKINÄ ENÄÄ.
No jos se antaa sinunkin läpsäyttää muutaman kerran niin anna mennä vaan.