Oliko vanhemmillasi ihanteita/periaatteita, joita he eivät onnistuneet kasvatuksellaan siirtämään sinulle, vaikka kovasti yrittivät?
Kommentit (22)
"Rumat ne vaatteilla koreilee".
Ole näkymätön, äänetön, mauton ja hajuton.
Näitä elämänviisauksia en halunnut omassa elämässäni toteuttaa.
Ei oikeastaan. He neuvoivat katselemaan maailmaa ja lapsia ei kannata tehdä suinpäin tai ollenkaan.
Molempia neuvoja noudatin. Kiersin maailmaa ja päätin jäädä velaksi.
Vanhempani olivat sosialisteja, en saanut harrastaa esim ratsastusta ja tennistä, koska ne oli liian ”oikeistolaisia” ja ” hienoja” harrastuksia. Siinä ilmapiirissä onnistuivat kasvattamaan minusta 15 ihmistä työllistävän kapitalisti-riistäjä yrittäjän :D
Kaikki ruoka pitää viljellä itse, ja on häpeällistä ostaa kaupasta tiettyjä elintarvikkeita.
Liikunnan halveksiminen hullujen touhuna
Vierailija kirjoitti:
Kyyninen nihilismi.
Tästä olisi kiinnostavaa kuulla hiukan lisää.
Alkoholismi, mielenterveysongelmat.
Eivät onnistuneet.
Uskonnollisuus, seksuaalikielteisyys ja kepulaisuus ja kuorolauluharrastus. Mikään näistä ei tarttunut.
Se ajatus, ettei mt-ongelmia kannata hoitaa.
Sotaleffoja yms. silmä kovana kyttäävällä faijalla oli jonkinlainen unelma, että pojat kävisi intin ja niistä tulisi jonkinlaisia sotasankareita. Kun tällä itsellä meni armeijat nuoruudessaan vähän reisille, niin pitihän sitä yrittää elää jälkikasvun kautta. Olikin sitten kova pala, kun vanhempi poika hommasi C-paperit ja nuorempi meni sivariin. Jopa siinä määrin, että meni itse täyttelemään nuoremman pojan kutsuntapapereita, että tämähän ei mihinkään sivariin mene.
Äiti yritti tehdä musta samanlaisen moniongelmaisten perheenjäsenien omaishoitajan ja terapeutin kuin mitä itse on. Nykyään välit poikki.
Että yrittäjyys on viimeinen vaihtoehto ja olisi parempi lorvia sossun rahoilla. Isäni oli konkurssin tehneen yrittäjäperheen lapsi ja tuputti mulle että "älä sinä tyttö koskaan ala yrittäjäksi kun ei se kuitenkaan onnistu". Musta tuli freelancer-graafikko.
Jatkuva työnteko, puulämmitteisessä omakotitalossa asuminen, ydinperheen leikkiminen, matkailuauto, takuuajan puitteissa vaihdettava henkilöauto joka ostetaan käteisellä, salaa juominen, kalakeitto lauantai-aamuisin, paikallislehden lukeminen, suomiviihde telkkarista, Järviradio.....
M 44
Säästäväisyys, tai oikeastaan piheys. Pistän kaiken sileäksi ja ahdistun köyhyydestä. Tuloni ovat olleet aina niin pienet, että säästäminen olisi kituuttamista ja sitten ne vähät säästöt palaisi, jos jäisin työttömäksi tai sairastuisin. Ennemmin laitan kaiken menemään ja elän nyt.
Minusta yritettiin tehdä missiä ihan väkisin. Äitini ja sukulaiset vouhotus misseydestä. Siksi ärsyttää, kun minulta vieläkin kysytään, että oletko missi tai malli? Koska olen pitkä, hoikka ja joidenkin mielestä kaunis. En ole ikinä osallistunut yksiinkään missikisoihin. Misseys ällöttää.
Voi kyllä. Mutta ei niistä sen enempää, koska en omaksunut niitä.
M42