Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syötkö joka päivä kaksi lautasmalliateriaa?

Vierailija
21.02.2019 |

Itse en. Otan salaatit mieluummin eri lautaselle. Pääruokia syön senhetkisen ruokahaluni mukaan. Leipää en yleensä syö samalla aterialla, ellei pääruokana ole keittoa. Toista pääateriaa päivässä en yleensä sitten syökään, vaan päivän muut ateriani ovat puuroa, voileipää, jogurttia, hedelmiä jne.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Syön mitä sattuu.

Vierailija
2/19 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ei mulle oikeasti riitä mikään 1/4 lautasellista perunaa/riisiä/pastaa ja saman verran sitä proteiiniruokaa. Otan niitä kukkurallisen lautasellisen ja ehkä vielä sen jälkeen lisääkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olisin aktiivisesta elämäntavasta huolimatta läski, jos söisin kaksi täysipainoista ateriaa. Töissä syön tähteistä koostetun minilounaan, joka on noin kolmasosan kokoinen normaalista.

Vierailija
4/19 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan koskaan syö lautasmalliaterioita. Kotona en jaksa niitä kaikkia sortteja laittaa samalle aterialle. Työpaikkaruokalassa niitä on kaikkia kerralla tarjolla, mutta otan yleensä pikkulautasellisen salaattia ja sen normaalilautasen täyteen pääruokaa. Leivät syön kotona.

Vierailija
5/19 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yleensä 2,5/4 kasviksia ja 1,5/4 proteiinia (En syö lihaa). Perunaa en syö kun se on mautonta ja pasta koskee vatsaan. Riisiä tai ohraa saatan syödä sen 1/4 joskus mutta yleensä lämpimät kasvikset korvaa nuo.

En syö kahta lämmintä ateriaa muutaman tunnin välein vaan syön illalla muutaman tunnin sisään koko päivän edestä.

Vierailija
6/19 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se lautasmalli tarkoita sitä, että pitäisi syödä samalta lautaselta.

Vierailija
7/19 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä saa yhtä suoria rajoja kun siinä vaadittaisiin mallissa. Aika huijausta koko juttu.

8/19 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Syön vain yhden lämpimän aterian päivässä. Enkä käytä lautasmallia, tosin lämpimän ruoan ja kasvisten suhde varmaan on minulla varmaan ihan kohdallaan.

Vierailija
9/19 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön lähes aina kaksi pääateriaa ja aikalailla lautasmallin mukaan. Lounaaksi söin kanaa ja lehtikaaliriisiä, yleensä syödään myöhemmin kaikki yhdessä toinen ateria, mutta lapsi oli leffassa niin söin ison lautasellisen spelttipuuroa ja mehukeittoa.

Leipä kyllä jää vähemmälle, tai en ainakaan syö leipää aterian yhteydessä.

Vierailija
10/19 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön.

Vierailija
11/19 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! :)

Vierailija
12/19 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön vain yhden aterian päivässä.

Vierailija
13/19 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvoin sen yleisimmän lautasmallikuvan mukaista ateriaa syön ja muutenkin syön vähän miten sattuu, mutta silloin kun jaksan aterioita muodostaa, niin pyrin sisällyttämään siihen eri ravinto-osia: proteiinia + kasviksia/(hiilareita)/kuituja + rasvaa, oli se varsinainen pääruoka sitten vaikka keitto tai salaatti. Määrät vähän vaihtelee.

Esim. nyt syön:

- näkkäri (= kuidut) + avokadoa (= rasva)

- riisiä (= hiilarit)

- yhteen sekoitettuna: kanaa (= proteiini) ja wokvihanneksia (= kasvikset)

(Sitä en paljasta, että aiemmin tänään söin melkein kokonaisen suklaalevyn ja lähes litran jäätelöä.)

Vierailija
14/19 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin, jos joku muu ne mulle laittaisi. Mutta kun ei laita. Silloin kun vaivaudun ruokaa laittamaan niin syön sitä täyttävää osiota, kunnes nälkä lähtee. En jaksa mitään lautaselta syötäviä kasvislisukkeita lisäksi tehdä, vaan popsin lisäksi sellaisenaan salaatinlehtiä, tomaatteja, kurkkua, paprikaa tai porkkanaa. Jos teen keiton niin siihen tulee kasviksia ihan sekaan. Mutta kummassakaan tapauksessa kasvisten osuus ei ole mulla niin suuri kuin lautasmallissa on.

Vierailija
15/19 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

en todellakaan.

toki mulla on syömishäiriö ja syön max. kaksi kertaa päivässä. kerran nuudelia + wokkia 1dl. sen lisäksi jotain pientä purtavaa illalla.

nykyään sentään pystyn jotain edes syömään, mut kaksi kertaa lautasmallin mukaan olisi aivan liikaa. enkä varmaan ikinä siihen pystyisi.

Vierailija
16/19 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä syön esimerkki ruokailussa ihan kunnon lounaan lautasmallilla. Kotiin tullessa teen perheelle vielä lämpimän ruuan salaatteineen/kasvislisäkkeineen jonka syön itsekin. Viikonloppuisin syön vain yhden lautasmalliaterian.

Vierailija
17/19 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, ruokajuomana on vesi maidon sijaan, leipää vain keiton kanssa ja syön "jälkkärin" vasta välipalalla. Useimmiten hiilarineljännes tulee ämpättyä täyteen kasviksia, eikä peruna mahdu lautaselle.

Vierailija
18/19 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön aikalailla sekalaisesti. Syön jotain edellisen päivällisen tähteitä lounaaksi, jos niitä sattuu olemaan. Muuten voileipää lounaaksi. Kasviksiakin voin siinä samalla syödä, jos niitäkin on tähteinä. Harvoin on. Jos söin lounaaksi voileivän, yritän jotain kokata päivälliseksi tai kaivella pakastimesta jotain valmista. Jos taas lounas oli täysipainoinen niin päivällinen voi mennä voileivillä. Kasviksia minulla pääsääntöisesti ei ole puolet ruuasta eikä varsinkaan kahdella aterialla samana päivänä. Toisaalta joskus syön ruuaksi jonkinlaisen salaatin tai kasvissosekeiton ja silloin kasviksia on suurin osa ruuasta.

Vierailija
19/19 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty.