Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen puhelinta ei saisi ilman lupaa tutkia. Moni kyllä kyttää puolison viestejä:)

Vierailija
21.02.2019 |

;D

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ei saisi, LOL. Kukas vatipää sitä valvoo.

On se kumma että vanhemmuuskin on jo kiellettyä.

Ei sillä että pystyisin valvomaan, olen niin tumpelo ettei siitä tule mitään-

Vierailija
2/54 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä höpötä. Kyllä vaan tsekkaan välillä, mitä lapset somessa viestii, millaisia kuvia lähettävät yms. Somessa on helppo kiusata ja myös kaikkia kaheleita voi ujuttautua kaveripiiriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestintäsalaisuus koskee kaikkia. Se on perustuslaillinen oikeus. Puolison puhelimeen ei kosketa, eikä lapsenkaan, jos lapsi sen kieltää. Tietenkin lapsen kanssa pitäisi olla luottamukselliset välit, jottei kävisi kuin tuossa 3tuntimerkinnät-ryhmässä, jossa on tulossa syytteitä useille alaikäisille. Lapsi ei välttämättä tajua tekonsa vakavuutta, mutta jokaisen aikuisen pitää se tajuta.

Rangaistusasteikko viestintäsalaisuuden rikkomisesta on sakoista kahteen vuoteen ehdotonta vankeutta.

Vierailija
4/54 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsen puhelinta pitäisi tutkia ilman lupaa? Miksi lapsi ei sitten anna lupaa puhelimen tutkimiseen?

Vierailija
5/54 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on oikea tarve/huoli niin kyllä minä saan katsoa alaikäisen lapsen puhelimen jonka olen ostanut ja joka on minun nimissä.

Nyt kun tyttö on jo 15 niin ei ole ollut tarvetta katsoa, kunnioitan yksityisyyttä, mutta jos olisi vakava epäilys jostain niin katsoisin.

Puolisoni saa käyttää puhelintani, kuten minä hänen. En kyllä olisi suhteeseen suostunut jossa ei saisi.

Vierailija
6/54 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai äiti tai isä, tai vaikka mummo, saa tutkia lapsen puhelimen ihan vapaasti halutessaan, ei sitä yhteiskunta päätä.

Miksi lapset halutaan hierarkiassa vanhempiensa tasolle. Vanhemmat ovat pomoja, ei lapsi.

Onko se niin vaikea käsittää. 

Vierailija
7/54 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se puolison viestejen kyttäämine sitten, jotenkin erityisen paljon hyväksyttävämpää? - Minusta ei. Kyllä lapsella on oikeus omaan viestinnän (kirjeen, puhelimen, tekstiveistin....) salaisuuteen, jota on syytä kunnioittaa ja arvostaa. - Kyllä luottamus lapseen ja hänen toimiinsa täytyy voida ja pystyä rakentamaan, niin ettei joudu pakottamaan ja painostamaan lasta näyttämään hänelle osoitettuja viestejä.  

Vierailija
8/54 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä tutkin teinini puhelimen jos haluan, laskunkin maksan ja maksoin puhelimenkin.

Minne on terve järki näissä päätöksissä kadonnut. 

Nippaaminen on väkivaltaa ja puhelimen tutkiminen kai henkistä väkivaltaa...

Ihan sama, olen mieluummin hyvä ja turvallinen äiti, kuin sellanen jonka silmille lapsi voi hyppiä ja sitten tuntee olonsa turvattomaksi kun kukaan ei komenna tai anna rajoja.

Vierailija
9/54 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se pitäisi tehdä ilman lupaa? Sopii puhelimen hankkimisen yhteydessä avoimesti millaiseen valvontaan vanhemmalla on oikeus kun hän kuitenkin liittymän omistaa ja puhelimen käytän mahdollistaa ja on siten vastuussa sen käytöstä.

Vierailija
10/54 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä paatostetaan samaan aikaan kun toisaalla on juttuja, kuinka lapsia saalistetaan ja kiusataan somessa. Jos uskaltaa ajaa ilman turvavyötä tai ylinopeutta ja puhua ajaessa kännykkään, niin uskaltaa myös tutkia lapsen puhelimen. Ensin mainituista tulee 100 % suuremmalla todennäköisyydellä sakkoa kuin lapsen kännykän tutkimisesta.

Vierailija
11/54 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viestintäsalaisuus koskee kaikkia. Se on perustuslaillinen oikeus. Puolison puhelimeen ei kosketa, eikä lapsenkaan, jos lapsi sen kieltää. Tietenkin lapsen kanssa pitäisi olla luottamukselliset välit, jottei kävisi kuin tuossa 3tuntimerkinnät-ryhmässä, jossa on tulossa syytteitä useille alaikäisille. Lapsi ei välttämättä tajua tekonsa vakavuutta, mutta jokaisen aikuisen pitää se tajuta.

Rangaistusasteikko viestintäsalaisuuden rikkomisesta on sakoista kahteen vuoteen ehdotonta vankeutta.

Olisi sekin, äiti joutuisi vankilaan kun tutkii oman lapsensa puhelimen. En tiedä mitä sen jälkeen enää voisi sanoa, ei mitään, sitten olisi kyllä saavutettu joku pohja, mistä ei enää alemmas voi vajota.

Kyllä äidillä on oikeus valvoa ja suojella lastaan.. ja isällä ja mummolla ja tätillä, kaikilla vanhemmilla perheenjäsenillä.

Vierailija
12/54 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kiusaamisasiat voi olla lapselle sellainen asia, mitä yrittävät salata, vaikka olisi itse kiusatun asemassa. Tai jos on vaikka lähtenyt viestittelemään jonkun ahdistelijan kanssa ja se hävettää, eikä uskalla kertoa. Jotkut vanhemmat pitävät lapsia pikkuaikuisina, jotka osaavat toimia oikein tilanteessa kuin tilanteessa. Itse ainakin katson kenen kanssa lapseni viestittelee. Viestejä itsessään en ole alkanut lukemaan, mutta kysyn ketä wa-ryhmissä on jne.

Vierailija
13/54 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se pitäisi tehdä ilman lupaa? Sopii puhelimen hankkimisen yhteydessä avoimesti millaiseen valvontaan vanhemmalla on oikeus kun hän kuitenkin liittymän omistaa ja puhelimen käytän mahdollistaa ja on siten vastuussa sen käytöstä.

Kumpi perheessä onkaan hierarkiassa ylempänä, lapsi vai vanhempi.

Miksi vanhemman pitäisi kysyä lupaa, suojellakseen lastaan.

Mihin tämä maailma on menossa...

Vierailija
14/54 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on oikea tarve/huoli niin kyllä minä saan katsoa alaikäisen lapsen puhelimen jonka olen ostanut ja joka on minun nimissä.

Nyt kun tyttö on jo 15 niin ei ole ollut tarvetta katsoa, kunnioitan yksityisyyttä, mutta jos olisi vakava epäilys jostain niin katsoisin.

Puolisoni saa käyttää puhelintani, kuten minä hänen. En kyllä olisi suhteeseen suostunut jossa ei saisi.

Miksi sun tai puolisosi pitää käyttää toisen puhelinta, kun molemmilla on omatkin?

Vierailija
15/54 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen yksityisyys menee sinun kyttäysintosi ohi.

Vierailija
16/54 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä höpötä. Kyllä vaan tsekkaan välillä, mitä lapset somessa viestii, millaisia kuvia lähettävät yms. Somessa on helppo kiusata ja myös kaikkia kaheleita voi ujuttautua kaveripiiriin.

Rikot lakia!

Vierailija
17/54 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapsen puhelinta pitäisi tutkia ilman lupaa? Miksi lapsi ei sitten anna lupaa puhelimen tutkimiseen?

Miksi lapsen pitäisi antaa lupa? Se on LAPSEN puhelin ja sen asiat ei sinulle kuulu.

Vierailija
18/54 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai äiti tai isä, tai vaikka mummo, saa tutkia lapsen puhelimen ihan vapaasti halutessaan, ei sitä yhteiskunta päätä.

Miksi lapset halutaan hierarkiassa vanhempiensa tasolle. Vanhemmat ovat pomoja, ei lapsi.

Onko se niin vaikea käsittää. 

Vanhempi EI ole lapsen pomo. 

Vierailija
19/54 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapsen pitäisi antaa lupa? Se on LAPSEN puhelin ja sen asiat ei sinulle kuulu.

Puhelin ja liittymä on kyllä minun vaikka lapsi puhelinta saa käyttääkin.

Vierailija
20/54 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen yksityisyys menee sinun kyttäysintosi ohi.

Höpö höpö. Mitä lapsi edes tekee äidillä, joka ei ole valmis suojelemaan sitä.

Ajattele mitä puhut. 

Sinulla ei toivottavasti ole lapsia.