Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Filosofin pohdintoja naisesta

näin puhui Sartre
21.02.2019 |

"Nainen on ennen kaikkea aukko. Naisen sukuelin on kuin kaikki muutkin aukot, anomus olemassa olosta. Nainen itse anoo vierasta lihaa, jotta se muuttaisi hänen olemisensa täydeksi penetroimalla ja hajoittamalla hänet. Nainen aavistaa asemansa anomuksena juuri siksi, että on ontto."
Jean-Paul Sartre

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen Sartren kanssa hieman eri mieltä tästä. Ei aukot lähtökohtaisesti ole "anomuksia olemassaolosta".  Esimerkiksi mun korvakäytäväni on aukko, samoin sieraimeni, mutta niiden olemassaolo on kiistatonta ja erittäin tärkeää mukavuuteni ja hyvinvointini kannalta. Aukon "tehtävä" ei ole täyttyä. Toki ne voi täyttyä ja seuraukset riippuvat aukon laadusta. Jos täyttyvä aukko on sieraimeni, se häiritsee vakavasti nukahtamistani. Jos se taas on vaginani, se saattaa tuntua mukavalta. Vaikka minussa on useita ruumiinaukkoja, en ole "ontto" yhtään sen enempää kuin miehetkään (joilla on lähes yhtä monta ruumiinaukkoa kuin naisillakin).

Kaiken kaikkiaan mielestäni hyvin laiskaa ja muka-näppärää "filosofiointia" tämä.

Vierailija
2/2 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin puhui Sartre kirjoitti:

"Nainen on ennen kaikkea aukko. Naisen sukuelin on kuin kaikki muutkin aukot, anomus olemassa olosta. Nainen itse anoo vierasta lihaa, jotta se muuttaisi hänen olemisensa täydeksi penetroimalla ja hajoittamalla hänet. Nainen aavistaa asemansa anomuksena juuri siksi, että on ontto."

Jean-Paul Sartre

Ihan selvä homo, joka ei ymmärtänyt naisista mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla