Onko tämä hassunhauska "pitäkää tukkinne" -hokema jostain putouksesta?
Vai mikä siinä on niin coolia aina laittaa se lauseen perään
Kommentit (33)
*mummeli* kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytän ihan kohta 64 vuotta, olen käyttänyt po. sanontaa ainakin viimeiset 50 vuotta. Joten Kummelit tuskin ansaitsevat kunniaa sanonnan keksimistä.
Moi! Kiva, että täällä on joku muukin lähes ikäiseni. Itse täytän ensi kesänä 63 vuotta. Olen syntynyt 13. päivä ja perjantaina.
Moi vaan! Mistäpäin Suomea? Minä asun pienessä ”kaupungissa” Pohjois-Pohjanmaalla. Minä olen alkukevään, siis maaliskuun lapsi.
Vierailija kirjoitti:
*mummeli* kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytän ihan kohta 64 vuotta, olen käyttänyt po. sanontaa ainakin viimeiset 50 vuotta. Joten Kummelit tuskin ansaitsevat kunniaa sanonnan keksimistä.
Moi! Kiva, että täällä on joku muukin lähes ikäiseni. Itse täytän ensi kesänä 63 vuotta. Olen syntynyt 13. päivä ja perjantaina.
Moi vaan! Mistäpäin Suomea? Minä asun pienessä ”kaupungissa” Pohjois-Pohjanmaalla. Minä olen alkukevään, siis maaliskuun lapsi.
Täällä Keski-Suomessa asun - Jyväskylässä.
Vierailija kirjoitti:
*mummeli* kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun suomalaiset edes joskus keksisivät jotain omaa.
Pesäpallo sanoo moi.
Pesäpallo on tosin variaatio baseballista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*mummeli* kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti??
Aivan oikeasti, kulunutta sanontaa käyttääkseni, aikuisten oikeasti. Vai menikö se sanonta noin?
Vierailija kirjoitti:
Suomessa tuli sanavarastoon 1990-luvulla tästä Kummeli-sketsistä:
Nimenomaan tästä se tuli suomalaisten sanonnaksi. Tuosta sketsistä se lähti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
90-luvun kummeli-sketsistä peräisin.
No ei ole.
Onhan. Siitä se on tullut puheisiin mukaan, vaikka sen olis joku jenkki joskus aiemmin keksinyt.
Ennen vanhaan autokorjaajia sanottiin tunkkijätkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Oon kuullut tuon tarinan pääpiirteissään noin kuin aikaisemmissa viesteissä on esitetty, sillä pienellä erolla ettei mies lopussa edes koputa oveen vaan poimii tieltä kiven ja heittää sen talon ikkunasta läpi ja karjaisee perään "pitäkää tunkkinne!".
Voin vain kuvitella hämmentyneitä asukkaita heräämässä yöunilta lasin helähdykseen ja siihen huutoon.
Noin minäkin olen sen kuullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
90-luvun kummeli-sketsistä peräisin.
No ei ole.
Onhan. Siitä se on tullut puheisiin mukaan, vaikka sen olis joku jenkki joskus aiemmin keksinyt.
Kuten jo kerroin, olen 64-vuotias ja sanontatapa on tuttu jo kaukaisesta nuoruudestani, jolloin ei edes töllöä ollut joka torpassa, Kummeleista puhumattakaan. Silvennoisen on minua hiukan vanhempi, joten hänkin oli ”pitäkää tunkkinne” aikaan pikkupoika.
Anna jo olla.
Elämää oli ennen Putoustakin. Arvaapa, milloin seksi keksittiin, siitäkin on kauemmin kuin viisi vuotta. Kaikki ne seksileikit ja -asennot ovat olleet Aatamin ajoilta saakka olemassa, sinun mummosikin on niin taatusti kokeillut.
Vierailija kirjoitti:
Elämää oli ennen Putoustakin. Arvaapa, milloin seksi keksittiin, siitäkin on kauemmin kuin viisi vuotta. Kaikki ne seksileikit ja -asennot ovat olleet Aatamin ajoilta saakka olemassa, sinun mummosikin on niin taatusti kokeillut.
Silloinhan elämää paljon olikin, nykyään on tätä ruutuelämää, joka häviää mennen, tullen ja palatessa oikealle elämälle! Ennen kohdattiin ihmiset, nykyään ei. Ennen tunnettiin tunteita, nykyään luetaan muitten ihmisten mukatuneistä. Ennen oltiin oikeasti olemassa, nykyään ollaan mukaolemassa instan muokatuissa kuvissa.
Pesäpallo sanoo moi.