Halloumi - hyvää, mutta SUOLAISTA!
Grillasin ensimmäistä kertaa halloumi-juustoa, ja sehän oli hyvää. Järkyn suolaista, nyt jo tiedän, että olen aamulla turvoksissa kuin vapun ajan rusina.. =0(
Hälveneekö suolaisuus helposti, jos juustoa liottaa vedessä jonkun aikaa? Eihän tuollaista tynkkiä passaa syödä...
Kommentit (9)
Ihan kylmävesihanan alla lorottelen hetken aikaa ja sitten kuivaan pinnan ennen paistamista.
Seuraavalla kerralla mätän vähän vähemmän lautaselleni.. =0)
Kaikkihan on syötävä, mitä ottaa, eikös niin.
Ja joku kysyi, kuinka se grillataan. Minä laitoin ihan 1cm:n viipaleina parilalle, ihan sellaisenaan. Ohuempiakin voisi siivut olla, aika jäykkää tavaraa, eli pysyy koossa kyllä.
Minulla puoliso halloum juuston syntymäpaikasta! :o)
Meillä huuhdellaan aina hanan alla kylmällä vedellä se osa juustosta minkä haluamme käyttää ruuanlaitossa. :O)
Voi siitä saa niin monia herkkuja, nam!
Grillatessa erinomainen!
Mutta monet tosiaan huuhtelevat - mutta sekään ei siis juuri vähennä suolaisuutta.
Vierailija:
Voi siitä saa niin monia herkkuja, nam!
Grillatessa erinomainen!
Halloumia liotetaan suomalaiseen makuun, mutta ei sitä Kyproksella aina liotella. Riippuu siitä, miten sitä käytetään ja onko se kenties omatekoista vai kaupasta vakuumista ostettua.
työläitä, mutta tosi herkullisia:
" Juustotangot"
paketti pakaste filotaikinaa
täyte halloumjuustoa, minttua ja oliviiöljyä
minttu hakataan pieneksi
juusto painellaan pieneksi muruksi haarukalla
sekoitetaan minttu ja juusto ja lisätään hiukka oliiviöljyä
leikataan filotaikinasta suorakaiteen muotoisia paloja
täytetään palat juusto-minttusekoituksella
rullataan sikarin tapaan tangoksi
paistetaan upporasvassa kunnes tango on kullanruskea
tarjoillaan kuumina
grillausvinkit: taivas on rajana
me aika usein leivitetään juusto, muna-vehnäjauho-korppujauhu
sitten vain parilalle ja nam! :-)
http: // www. halloumicheese. com/ recipes. html
(ota välilyönnit pois)
11/8
suolaista on jooo, mutta ah niin herkkua. Saahan noita epäterveellisiäkin herkkuja aina välillä popsia...onhan fetakin tosi suolaista ja aika usein tulee tällä taholla sitä syötyä...