Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamalimmat/hauskimmat moat työhaastattelussa?

Vierailija
20.02.2019 |

Mokasin haastattelun työpaikkaan, johon olisin ehdottomasti halunnut ja mieli maassa. Millaisia virheitä tai mokia olette tehneet? Oletteko siitä huolimatta saaneet työn? Naurattaako vai harmittaako näin jälkikäteen?

Tiedän, että tällaisia ketjuja on useita, mutta googlesta löytyy monia sellaisia, josta osa viestien sisällöstä puuttuu palstamuutoksen takia. Tehdäänkö uusi pysyvä ketju?

Kommentit (386)

Vierailija
21/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin juuri saatu hartaasti odotettu koiranpentu. Olin niin täpinöissä, että esittelin itseni sen nimellä.

Nauruksi meni, mutten silti saanut paikkaa.

Vierailija
22/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo minusta paha ole, pikemminkin toimii hyvänä jään rikkojana! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saanut ollenkaan selvää siitä, mitä yksi neljästä haastattelijastani sanoi. Hän istui minua vastapäätä eikä edes kauimmaisena, mutta hänen äänensä kuului pelkkänä puurona. Jouduin pyytämään kaikki hänen kysymyksensä ainakin kahdesti. Kahden kesken olin ymmärtänyt hänen jokaisen sanansa ihan hyvin. En saanut paikkaa, vaikka olin heidän mielestään hakijoista paras. Virka meni jo samassa paikassa virassa olevalle tyypille. Sanoivat tämän jälkeenpäin puhelimessa ihan suoraan.

Vierailija
24/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, saat anteeksi :). Luulin , että teit tarkoituksella tämän mokan , aiheeseen liittyen.

Vierailija
25/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://fi.wikipedia.org/wiki/Moat

(Minä tiedän, mikä on moa)

Vierailija
26/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli migreenikohtauksen esioireita ja mainitsin tästä myös haastattelijalle. En oikein nähnyt haastattelun aikana mitään, mutta tein parhaani ja minusta se meni ihan ok ottaen huomioon että olo oli kamala ja voin pahoin. Haastattelun loputtua olin lähdössä ja enkös sitten oksentanut haastattelijan pöydälle.

Sain paikan.

Hyi hel***! Pääsitkö oikein ns. myyntineuvottelijaksi? Palkka tuloksen mukaan? Vai ootko Attendon listoilla?

Miksi oletat että olisi palkattu myyntineuvottelijaksi tai Attendolle? Tuon oksentamisen takia? Eiköhän aikuset ihmiset kestä ruumiineritteitä ja tollaiselle ei oikein mitään voi. Ainakin jäi mieleen :D 

Vierailija
27/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kerro harrastuksistasi englanniksi"

"Öööööööö ööööö ööööö öööö öööö i öööö ööö i walk a lot"

Vierailija
28/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli migreenikohtauksen esioireita ja mainitsin tästä myös haastattelijalle. En oikein nähnyt haastattelun aikana mitään, mutta tein parhaani ja minusta se meni ihan ok ottaen huomioon että olo oli kamala ja voin pahoin. Haastattelun loputtua olin lähdössä ja enkös sitten oksentanut haastattelijan pöydälle.

Sain paikan.

Tätä juuri tarkoitetaan, kun neuvotaan työnhakijaa erottumaan joukosta.

Sinä jäit positiivisella tavalla haastattelijan mieleen - ehkä hänellä tai lähipiirissään oli myös migreeniä :)

Vierailija
29/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain ammattikorkeakouluun opiskelemaan graafista suunnittelua. Olen aina ollut huonoitsetuntoinen, ujo, huono puhunaan ja siihen aikaan olin vielä niin nuorikin, 19-vuotias ja en tiennyt mistään mitään.

Kysymykseen: "Miksi hait tälle alalle?"

Sain päähäni vastata: "Noo... Jonnekin piti vaan hakea"

Haastattelija tietysti käsitti sen niin, etten oikeasti edes halua opiskelemaan ja totesi: "Niin, eikös ne työkkäristäkin velvoita hakemaan johonkin". Tähänkin varmaan vastasin hermostuksissani vielä: "joo".

Vaikka oikeasti todella halusin siihen kouluun. Tuo haastattelu-osuus vaan jännitti eniten. En tietenkään päässyt kouluun.

Vierailija
30/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain paikan.

Tuohan oli juuri mainio keino osoittaa luonnettaan. Olet rehellinen sekä teet parhaasi vaikka olo ei ole mainio.

Vierailija
31/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin kerran etten oo ikinä moannut mitään. 

Vierailija
32/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut hyvin miesaltaista alaa, ja on ihan normaalia että hakemissani työpaikoissani jopa 90% miehiä.

Olin juuri lukenut jonkun artikkelin, että diversiteetti on voimavara. Kun minulta siis kysyttiin klassinen, miksi palkkaisimme juuri sinut kerroin mainospuheeni lisäksi myös sen, että toki naisena toisin tämän erään artikkelin mukaan myös toivottua monimuotoisuutta.

Noh, mieshaastattelija kutakuinkin räjähti. Olisin ehkä voinut saada paikan, mutta asian esille tuonti korosti sitä että olen vääränsukupuolinen heidän työyhteisöönsä. Toki olin nuori tuolloin, ja jälkikäteen myönnän asian esille tuonnin olleen typerää. Mutta että mies alkaa huutamaan täysillä, että mitä likka tuli oikein sanottua, ja että tuo romahdutti hänen arvostuksensa minua kohtaan täysin....

Noh, ehkä ihan hyvä, että en alkanut työskentelemään tässä firmassa.

Vierailija
33/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi aika perinteinen, eli hermostuneena en osannut vastata vain kysyttyihin kysymyksiin, vaan jäin jaarittelemaan kaikkea epäolennaista. Vieläkin hävettää. Opikseni otin kyllä :D

Vierailija
34/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

hain satamaan sähkötöihin 18 vuotiaana ja haastattelija kysyi onko työhaluja. Kuulin, että onko työkaluja, joten vastasin ei. Oli haastattelijan ilme melkoinen. Kysyi sitten, että ei ole työhaluja vai ja silloin vasta ymmärsin, mitä hän oli kysynyt. Väärinkäsitys selvisi ja sani työn.

Vierailija
35/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen opiskellut hyvin miesaltaista alaa, ja on ihan normaalia että hakemissani työpaikoissani jopa 90% miehiä.

Olin juuri lukenut jonkun artikkelin, että diversiteetti on voimavara. Kun minulta siis kysyttiin klassinen, miksi palkkaisimme juuri sinut kerroin mainospuheeni lisäksi myös sen, että toki naisena toisin tämän erään artikkelin mukaan myös toivottua monimuotoisuutta.

Noh, mieshaastattelija kutakuinkin räjähti. Olisin ehkä voinut saada paikan, mutta asian esille tuonti korosti sitä että olen vääränsukupuolinen heidän työyhteisöönsä. Toki olin nuori tuolloin, ja jälkikäteen myönnän asian esille tuonnin olleen typerää. Mutta että mies alkaa huutamaan täysillä, että mitä likka tuli oikein sanottua, ja että tuo romahdutti hänen arvostuksensa minua kohtaan täysin....

Noh, ehkä ihan hyvä, että en alkanut työskentelemään tässä firmassa.

Liioitteletko nyt kuitenkin vähäsen?

Vierailija
36/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

pomosi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persut yrittävät aina laittaa työkkärin harjoittelut seeveeseen työkokemukseksi. Olen pari kertaa saanut nasset itkemään kun olen tästä vilpistä hieman "kuullustellut" ja jotkut nuoret tytöt yrittävät tällöin tarjota "palveluksiakin" ;)

(Työpaikkaa en tietenkään antanut)

Hah! Sinä et ikinä ole päässyt ketään rekrytoimaan. Kirjoitustaitosi on jo niin puutteellinen, että hyvä jos osaisit nimesi paperiin kirjoittaa.   :D     "kuullustellut"   :D

Hassu palstapersu yrittää heti päteä kun joku muu kuin hän ei kirjoita sosiaaliseen mediaan kirjakielellä. Somaa, että sinulla on aikaa (työttömänä :)) tarkistaa kaikkien pilkkuvirheet ja autocorrectit. Meillä muilla on tärkeämpiäkin tehtäviä ja muutakin osaamista kuin peruskoulun oppitunnit :)

Vierailija
37/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä on moat? Mokista olen kuullut mutten moista.

No ainakin mokat ovat vähän sellaisia niinkuin sinä. Älä kerro kuitenkaan äitille ja iskälle.

Vierailija
38/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en saanut ollenkaan selvää siitä, mitä yksi neljästä haastattelijastani sanoi. Hän istui minua vastapäätä eikä edes kauimmaisena, mutta hänen äänensä kuului pelkkänä puurona. Jouduin pyytämään kaikki hänen kysymyksensä ainakin kahdesti. Kahden kesken olin ymmärtänyt hänen jokaisen sanansa ihan hyvin. En saanut paikkaa, vaikka olin heidän mielestään hakijoista paras. Virka meni jo samassa paikassa virassa olevalle tyypille. Sanoivat tämän jälkeenpäin puhelimessa ihan suoraan.

Olen törmännyt samaan, eli yrityksestä huolimatta ei saanut tolkkua puheesta vaikka kuulossani ei ole vikaa

Vierailija
39/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pomosi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persut yrittävät aina laittaa työkkärin harjoittelut seeveeseen työkokemukseksi. Olen pari kertaa saanut nasset itkemään kun olen tästä vilpistä hieman "kuullustellut" ja jotkut nuoret tytöt yrittävät tällöin tarjota "palveluksiakin" ;)

(Työpaikkaa en tietenkään antanut)

Hah! Sinä et ikinä ole päässyt ketään rekrytoimaan. Kirjoitustaitosi on jo niin puutteellinen, että hyvä jos osaisit nimesi paperiin kirjoittaa.   :D     "kuullustellut"   :D

Hassu palstapersu yrittää heti päteä kun joku muu kuin hän ei kirjoita sosiaaliseen mediaan kirjakielellä. Somaa, että sinulla on aikaa (työttömänä :)) tarkistaa kaikkien pilkkuvirheet ja autocorrectit. Meillä muilla on tärkeämpiäkin tehtäviä ja muutakin osaamista kuin peruskoulun oppitunnit :)

No nyt teit itsestäsi kaiken lisäksi vielä nolon... 

-eri

Vierailija
40/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eki Mato kirjoitti:

hain satamaan sähkötöihin 18 vuotiaana ja haastattelija kysyi onko työhaluja. Kuulin, että onko työkaluja, joten vastasin ei. Oli haastattelijan ilme melkoinen. Kysyi sitten, että ei ole työhaluja vai ja silloin vasta ymmärsin, mitä hän oli kysynyt. Väärinkäsitys selvisi ja sani työn.

😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme