Tuntuu tyhmältä että kaupoissa vielä myydään leipää
Ja vieläpä törky havalla. Olisi luullut että karppausbuumin ohella kauppojen leipävalikoimaa oltaisiin pienennetty ja hintoja lähdetty nostamaam rwippaammin. Ennen leivoin leivät itse ja joka päivä meillä tuoksui tuore itsetehty leipä, nyt en enää ollenkaa syö pasta ja viljatuotteita eikä leipä kuulu enää ollenkaan ruokavalioomme.
Kommentit (56)
Leipähän ei sinällään ole mitenkään huono tuote. Mutta karppaajat ja muut ruoan kanssa leikkijät ovat samaa tyyppiä näiden tipatonta viettävien kanssa. Kun ei osata kohtuutta eikä omata rajoja omassa toiminnassa, tarvitaan joku keinotekoinen rajoite itselle.
Kauppiaasta ei tunnukaan tyhmältä. Hänhän saa siitä rahaa. Koko leipämarkkina ei pyöri yhden ihmisen leivättömän pöydän ajattelun ympärillä, sori.
Onneksi pöpähtäneiden määrä on niin vähäinen, ettei sillä ole vaikutusta leivän kulutukseen. Toki se, että nämä pöpähtäneet jaksavat kovaan ääneen joka tuutista mesoa tuota lähes uskonnolliset piirteet saanutta ilosanomaansa, vääristää mielikuvaa siitä, paljonko pöpähtäneitä on. Sama pätee moneen muuhunkin asiaan, jossa minimaalinen joukko pitää maksimaalista ääntä, onnistuen antamaan kuvan siitä, että tuo joukko olisi jotenkin merkittävän kokoinen.
Minä syön mitä mieleni tekee. Toki urheilenkin ja pysyn sutjakassa kunnossa läpi vuoden sen myötä. Mut ei elämästä saa tehdä liian kurinalaista. Syön leipää jos tekee mieli, syön pastaa jos tekee mieli, jne...
Minä tässä mietin että miksi ne leivät siellä kaupassa noin kiusaa sua? Koska sinä et syö leipää niin ei saisi muutkaan syödä? Joku holier than thou-juttu? :D
Ettäs kehtaavatkin kauppiaat. Myyvät leipää! Pitäisihän kaikkien tietää, ettet SINÄ syö leipää. Pois moinen turhake kaupoista. Lisäksi olisi hintoja sille leipä kauhistukselle pitänyt nostaa rwippaammin. Liian havalla myydään.
Minkälainen on riittävän laadukas ja hieno rätti sädekehän kiillotukseen?
Vierailija kirjoitti:
Minä tässä mietin että miksi ne leivät siellä kaupassa noin kiusaa sua? Koska sinä et syö leipää niin ei saisi muutkaan syödä? Joku holier than thou-juttu? :D
Ruispalat piirittää ap kaupassa ja lällättävät. Pehmeät kaurapalat ovat liian pehmoja kiusamaan.
Karppausbuumi meni jo.Edes valkoinen vehnäjauho ei ole myrkkyä kohtuukäytössä,sidosaine taikinaan.
Tämmöinen ulostulo ei vaan tunnu tyhmältä vaan on sitä sanan varsinaisessa merkityksessä
Suomalainen hiilihydraatin saantisuositus on noin 50% päivän kokonaisenergiasta, eli esim. noin 600 grammaa leipää päivässä, jossa hiilareita olis 200g-300g. tästä määrästä hiilareita saisi sitten 800-1200 kcal energiaa. Tätä suositellaan diabeetikoillekin. Itse syön hiilareita keskimäärin noin 50g päivässä. Hoikkana olen pysynyt.
Suomessa ihmisillä on erilainen ravitsemustietous, kuin muissa Euroopan maissa. Esim. Saksassa ei myydä ollenkaan light-tuotteita. Suomessa ne taas on korvanneet normaalirasvaiset tuotteet.
Kummassa maassa ollaan oikeassa? Entä ovatko saksalaiset vaiko suomalaiset lihavampia.
Paljon tyhmempää on se että kaupoissa myydään lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen hiilihydraatin saantisuositus on noin 50% päivän kokonaisenergiasta, eli esim. noin 600 grammaa leipää päivässä, jossa hiilareita olis 200g-300g. tästä määrästä hiilareita saisi sitten 800-1200 kcal energiaa. Tätä suositellaan diabeetikoillekin. Itse syön hiilareita keskimäärin noin 50g päivässä. Hoikkana olen pysynyt.
Ei sitä saantisuositusta ole tarkoitus leivällä täyttää, vaan kasviksilla ja hedelmillä. 50 grammaan ei juuri mitään vihreää mahdu.
"Miksi kukaan tykkää sellaisesta mistä minä en? En vain voi ymmärtää."
Annas joku hyvä resepti leivälle, kiitos 🤗