Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarjottavat juhliin

Vierailija
20.02.2019 |

Elikkä olen järjestämässä koko päivän kestävät juhlat, jotka olis tarkotus alottaa runsaalla brunssilla. Oisko kellää ideoita mitä vois sit illemmalla tarjota?

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä panostaisin brunssiin, koska sen ihmiset syövät ensiksi, todennäköisesti tulevat jo ainakin vähän nälkäisinä (jos brunssi ns. normiaikaan, eli alkaen 11-12). Meillähän syödään jo usein lounasta tuohon aikaan, joten nälkä on. Juomatarjoilusta et maininnut, mutta jos kaveriporukasta kyse, voisi kuvitella, että jotain alkopitoista nautitaan. Senkin vuoksi iltaruoka voi olla vähemmän tärkeä, harva sitä enää juomisen päälle kamalasti alkaa syömään:-)

Eli: kananmunia useammalla tavalla (keitettynä, kokkelina ja vaikka vanhanaikaisesti täytettynä). Hyvää leipää, ruisleipää ja vaaleaa, karjalanpiirakat munavoilla, erilaisia levitteitä (tuorejuustoa, jotain itse tehtyä). Pekonia, makkaroita (esim. nakit, chorizo), itse tehdyt lihapullat (tähän kannattaa panostaa), leikkeleitä. Uunista täytetyt herkkusienet ja maustetut tomaatinpuolikkaat. Hedelmiä (melonia, ananasta). Kippo mansikoita on aina ihastuttavaa brunssilla, vaikka ei ne talvella paljon miltään maistukaan. Perussalaatti eri kipoissa (tomaatti, kurkku, salaatti, oliiveja tms.). Kaloja, kylmä- ja lämminsavulohi, itse voi myös tehdä uunilohen.

Päivä jatkunee seurustelulla ja musisoinnilla tai vastaavalla bilemeiningillä:-) Jos näin, iltapala voi olla esim. maustettu keitto (minestrone vaikka tai ihan jauheliha) ja aamiaiselta jääneet leivät + salaatit. Tai sitten erilaisia pitsoja, joita laitetaan uuniin menekin mukaan, tyyliin paista jos tekee mieli. Itse inhoan kiusauksia, siksi en ehdota niitä, vaikka helppoja ovatkin.  

Mutta esimerkiksi keitto ja jämät brunssipöydästä uudelleen pöytään on omasta mielestäni ihan kelpo tarjoilu, pääasia on pitää meno rentona niin, että kutsujaväki myös nauttii bileistä!

Vierailija
22/75 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehille reilusti olutta, pleikkari. Ei kukaan jaksa vain jutella koko iltaa.

Ruuaksi vaikka kinkkiä , ei turhia hienosteluja että pitää istua pöydässä se 3 tuntia ja kuunnella pälätystä.

ja unohda ne hitaat piisit taustalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makaronilaatikko, 200 g per henkilö raikkaiden voileipien kera.

Ja alkuruoaksi maukasta keittoa.

Vierailija
24/75 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehille reilusti olutta, pleikkari. Ei kukaan jaksa vain jutella koko iltaa.

Ruuaksi vaikka kinkkiä , ei turhia hienosteluja että pitää istua pöydässä se 3 tuntia ja kuunnella pälätystä.

ja unohda ne hitaat piisit taustalla.

Miksei naiset saa bisseä ja kuka jaksaa jotain pleikkaria enää tänä päivänä?

Vierailija
25/75 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lohisalaattia, pastakanasalaattia, lihapullia, nakkeja, pekonia, munakokkelia, hedelmiä, juustoja, leipää, juustokakkua, pannukakkuja, tuulihattuja, graavilohta, croisantteja..tossa nyt mitä tähän asti oon suunnitellu.

-ap

Ah, kuinka klisee!

No onneks sua ei oo kutsuttu.

Vähänpä tiedät.

Niin ap laitto ton et onneks sua ei oo kutsuttu joten ihan 100% varma olen että sua ei ole kutsuttu

-ap

Vierailija
26/75 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä panostaisin brunssiin, koska sen ihmiset syövät ensiksi, todennäköisesti tulevat jo ainakin vähän nälkäisinä (jos brunssi ns. normiaikaan, eli alkaen 11-12). Meillähän syödään jo usein lounasta tuohon aikaan, joten nälkä on. Juomatarjoilusta et maininnut, mutta jos kaveriporukasta kyse, voisi kuvitella, että jotain alkopitoista nautitaan. Senkin vuoksi iltaruoka voi olla vähemmän tärkeä, harva sitä enää juomisen päälle kamalasti alkaa syömään:-)

Eli: kananmunia useammalla tavalla (keitettynä, kokkelina ja vaikka vanhanaikaisesti täytettynä). Hyvää leipää, ruisleipää ja vaaleaa, karjalanpiirakat munavoilla, erilaisia levitteitä (tuorejuustoa, jotain itse tehtyä). Pekonia, makkaroita (esim. nakit, chorizo), itse tehdyt lihapullat (tähän kannattaa panostaa), leikkeleitä. Uunista täytetyt herkkusienet ja maustetut tomaatinpuolikkaat. Hedelmiä (melonia, ananasta). Kippo mansikoita on aina ihastuttavaa brunssilla, vaikka ei ne talvella paljon miltään maistukaan. Perussalaatti eri kipoissa (tomaatti, kurkku, salaatti, oliiveja tms.). Kaloja, kylmä- ja lämminsavulohi, itse voi myös tehdä uunilohen.

Päivä jatkunee seurustelulla ja musisoinnilla tai vastaavalla bilemeiningillä:-) Jos näin, iltapala voi olla esim. maustettu keitto (minestrone vaikka tai ihan jauheliha) ja aamiaiselta jääneet leivät + salaatit. Tai sitten erilaisia pitsoja, joita laitetaan uuniin menekin mukaan, tyyliin paista jos tekee mieli. Itse inhoan kiusauksia, siksi en ehdota niitä, vaikka helppoja ovatkin.  

Mutta esimerkiksi keitto ja jämät brunssipöydästä uudelleen pöytään on omasta mielestäni ihan kelpo tarjoilu, pääasia on pitää meno rentona niin, että kutsujaväki

Brunssilla tarjoillaan kahvia, mimosaa, ja mehua, illalla boolia.

Vierailija
27/75 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaus ei ole juhlaruoka, joten ei ainakaan sitä.

Vierailija
28/75 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta esimerkiksi keitto ja jämät brunssipöydästä uudelleen pöytään on omasta mielestäni ihan kelpo tarjoilu, pääasia on pitää meno rentona niin, että kutsujaväki

Brunssilla tarjoillaan kahvia, mimosaa, ja mehua, illalla boolia.

Ihan hyvältä kuulostaa myös juomatarjoilu!

Vierailija
29/75 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista veget. Hyvältä vaikuttaa!

Helppo iltaruoka on iso laatikko valkosipuliperunoita ja valmiiksi siivutettu paisti.

Vierailija
30/75 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista veget. Hyvältä vaikuttaa!

Helppo iltaruoka on iso laatikko valkosipuliperunoita ja valmiiksi siivutettu paisti.

Yks kasvissyöjä tulee, jolle laitan lihapullien tilalle kasvispyöryköitä ja tonnikalaa.

Muita ruokarajoitteisia ei ole.

Vierailija
31/75 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuniperunat? Erilaiset lisukemössöt voi tehdä etukäteen. Loput brunssisalaatit saat myös hyödynnettyä ja illalla ei tarvitse kuin työntää perunat tunniksi uuniin. Kattauksesta tulee kaunis, kun on monta kippoa erilaisia täytteitä ja salaatteja.

Vierailija
32/75 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, piti ehdottaa raikkaat voileivät mutta joku ehti ensin :)

ps. ne olis muuten oikeestikin hyvä tarjoomus

Vierailija
33/75 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uuniperunat? Erilaiset lisukemössöt voi tehdä etukäteen. Loput brunssisalaatit saat myös hyödynnettyä ja illalla ei tarvitse kuin työntää perunat tunniksi uuniin. Kattauksesta tulee kaunis, kun on monta kippoa erilaisia täytteitä ja salaatteja.

Näitä ohjeita jo vähän selailin päivällä =)

-ap

Vierailija
34/75 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kuulostaa hyvältä ja helpolta ja sopii ihanasti talveen! Nappaan vinkin omiin pippaloihini :)

Vierailija
35/75 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin jääkaappi ja ajankäyttö olisi niitä, mitä miettisin. Mitä voi tehdä valmiiksi ja mikä pitää kokkailla juuri siinä hetkessä. Täällä oli jo kivoja ideoita, mutta itsellä ainakin toteutukseen vaikuttaa myös se, minkäkokoiselle poppoolle se ruoka pitää laittaa, ja onko mukana lapsia, joihin pitää varautua ehkä vähän erilaisilla pöperöillä

Vierailija
36/75 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illaksi rosvopaisti (siis tietenkin olettaen että on sopiva paikka missä tehdä), sen kun pistää siinä ennen brunssia porukalla alulle, niin se päivän aikana kypsyy ja alkuillasta voi jo syödä, eikä tarvitse sen enempää päivällä kokkailla mitä nyt laittaa lisukkeet yms.

Vierailija
37/75 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan myös kahvit? Kakulla? Jos kahvit juodaan hetimmiten ruuan päälle, kastamista ei tarvita niin paljoa, eikä juuri suolaistakaan (mutta pitää olla, toiset eivät saa kahviaan juotua ilman suolapalaa).

Mitä ihmeen kastamista???

Vierailija
38/75 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan myös kahvit? Kakulla? Jos kahvit juodaan hetimmiten ruuan päälle, kastamista ei tarvita niin paljoa, eikä juuri suolaistakaan (mutta pitää olla, toiset eivät saa kahviaan juotua ilman suolapalaa).

Mitä ihmeen kastamista???

Kahvit ja kakut tarjoillaan brunssilla

Vierailija
39/75 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi muuta kun raikkaita voileipiä.

Vierailija
40/75 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko enää kuluneempaa läppää keksiä? No et. Ja mä sentään luen palstaa harvoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän