Tarjottavat juhliin
Elikkä olen järjestämässä koko päivän kestävät juhlat, jotka olis tarkotus alottaa runsaalla brunssilla. Oisko kellää ideoita mitä vois sit illemmalla tarjota?
Kommentit (75)
Koska juhlat ovat juhlat, joissa tarjoillaan alkoholia pitkin päivää, olen kyllä sitä mieltä, että kananmunaruuatkin kuuluvat oikein hyvin vaikka klo 12 alkavaan brunssiin.
Sitä paitsi kanamuna on hyvin edullinen tuote ja taipuu moneksi.
Kaikkiaan ap:n brunssin alustava sisältö on oikein hyvä, vaikka kasvissyöjä olenkin.
-
Illaksi tekisin itsekin jotain uunissa paistettavaa, helpohkoa kuten useamman pellillisen pitsaa riippuen tietysti ruokailijoiden määrästä.
Erilaiset piirakat (tarkoitan ns. avonaisia piirakoita, en taikinakuorellisisa) ovat hyvä vaihtoehto; ne voi tehdä myös uunipellille.
Ne voi tehdä etukäteen uunia vaille valmiiksi.
Lisäksi raikas vihersalaatti.
-
Hyviä juhlia toivotetaan! ♥
Vierailija kirjoitti:
Koska juhlat ovat juhlat, joissa tarjoillaan alkoholia pitkin päivää, olen kyllä sitä mieltä, että kananmunaruuatkin kuuluvat oikein hyvin vaikka klo 12 alkavaan brunssiin.
Sitä paitsi kanamuna on hyvin edullinen tuote ja taipuu moneksi.
Kaikkiaan ap:n brunssin alustava sisältö on oikein hyvä, vaikka kasvissyöjä olenkin.
-
Illaksi tekisin itsekin jotain uunissa paistettavaa, helpohkoa kuten useamman pellillisen pitsaa riippuen tietysti ruokailijoiden määrästä.
Erilaiset piirakat (tarkoitan ns. avonaisia piirakoita, en taikinakuorellisisa) ovat hyvä vaihtoehto; ne voi tehdä myös uunipellille.
Ne voi tehdä etukäteen uunia vaille valmiiksi.
Lisäksi raikas vihersalaatti.
-
Hyviä juhlia toivotetaan! ♥
Kiitos =)
-ap
Iltapäiväksi/lounaaksi seisova pöytä johon erilaisia voileipäkakkuja, salaatteja ja karjalanpaistia uusien perunoiden kera.
Juomaksi lageroluita ja kevyitä punaviinejä.
Illan kohokohdaksi koko päivän ajan tulella paahdettu puolikas villisika ja/tai pihvikarjanauta vierasmäärän ja mieltymysten mukaan. Juomaksi tummia oluita ja runsaita punaviinejä.
Iltapalaksi/jälkiruoaksi kahvin kera erilaisia kakkuja ja kyytipojaksi maun mukaan lajitelma erilaisia XO-konjakkeja ja skottilaisia single malt viskejä.
Kahvin asemesta voi tarjoilla myös tuhdimpaa olutta kuten esim portteria tai stouttia.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko kasvisruokailijoita?
Mun mielestä tuolla jo aiemmin luki, että ei tule. Yksi vieras oli, joka ei syönyt lihaa, mutta kala hänelle kävi.
Miksi pitää puhua brunssista, kun kyseessä on selkeästi lounasbuffet???
No, iso padallinen keittoa illemmalla syötäväksi. Plus leipää jne.
Ilmeisesti on huikeet kylmäsäilytystilat, kun kaiken brunssikaman lisäksi säilötään puolivalmiita pitsoja ja piiraita 😂😂😂
Ohis, mutta mä ihmettelen teitä, jotka alapeukutatte toisten ruokaehdotuksia, miksi ihmeessä? Eihän tietty kaikesta itse tykkää, mutta kysyjä voi vaikka yhden ruuan keksiä jostakin. Etenkin peukutetaan pitkiä, selvästi harkittuja vastauksia.
Miksi siis?
Kiitos kaikille vasaajille, vaikka menikin osalla vähän aiheen vierestä, en siis kysyny mitä brunssilla tarjoaisin tai mihin aikaan brunssi kuuluu kenenki mielestä pitää vaan nimenomaan sitä että mitä sitten illalla tarjoaisin. Tähänkin sain muutaman oikein varteenotettavan vastauksen, kuten uuniperunat lisukkeilla tai tortillat,kiitos eritoten teille =)
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille vasaajille, vaikka menikin osalla vähän aiheen vierestä, en siis kysyny mitä brunssilla tarjoaisin tai mihin aikaan brunssi kuuluu kenenki mielestä pitää vaan nimenomaan sitä että mitä sitten illalla tarjoaisin. Tähänkin sain muutaman oikein varteenotettavan vastauksen, kuten uuniperunat lisukkeilla tai tortillat,kiitos eritoten teille =)
-Ap
Anteeksi, VASTAAJILLE. Korjaan ennen kun kielipoliisi-mammat saapuu paikalle
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää puhua brunssista, kun kyseessä on selkeästi lounasbuffet???
Brunssi aloitetaan yleensä kello 11–12, ja se voi kestää aina kello 15 asti.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti on huikeet kylmäsäilytystilat, kun kaiken brunssikaman lisäksi säilötään puolivalmiita pitsoja ja piiraita 😂😂😂
Tähän vuodenaikaan voi ne puolivalmiit kelmutettuna parvekkeella säilyttää omakotitalon valmiuksista puhumattakaan.
Noin ainakin itse olen "miljoonasti" tehnyt.
Ikävää lukea lyttäyksiä, mutta se on tän palstan tyyli.
Oi, olette ilmeisesti hyvin elitistisiä, kun brunssin ja lounausbufféen ero on kovin suuri.
Ranskalaiseen kulttuuriin muka paneutuneita?
Brunssi ilman kananmunia on lounas.