Minkälaisia yhteisiä harrastuksia teillä on puolisonne/kumppaninne kanssa?
Eli minkälaisia yhteisiä harrastuksia teillä on kumppaninne kanssa, ja miten ne syntyivät? Olitteko jo molemmat kenties erillännekin harrastaneet samaa asiaa, vai päätittekö että haluatte alkaa harrastaa jotain yhdessä?
Haluaisin meille jonkin yhteisen harrastuksen avopuolisoni kanssa, ja olisi kiva kuulla mitä muut harrastelevat!
Kommentit (32)
Sekstailu, juopottelu, sekoilu. On tykätty. :)
Käymme laskettelemassa (yleensä mukana myös lapset). Molemmat olemme lapsena lasketelleet, mutta sitten oli pitkä tauko. Aloitimme uudelleen, kun lapset olivat sen ikäisiä, että heidätkin pystyi ottamaan mukaan.
Harrastamme yhdessä erilaisia matkailuun, historiaan, luontoon ja kulttuuriin liittyviä ”rientoja”: teatteria, konsertteja, oopperaa, näyttelyjä, museoita, reissaamista, patikointia, retkeilyä, luontokohteita, linnoja, erilaisia nähtävyyksiä jne. Usein näihin juttuihin liittyy myös hyvää ruokaa ja ehkä viiniä.
Pelaamme yhdessä golfia useamman kerran viikossa, matkustelemme, katsomme elokuvia, luemme yhdessä (eri kirjoja) viinilasillisen seurassa takkatulen ääressä.
Me treenataan lihaskuntoa usein yhdessä. Meillä kotona oma pieni kuntosali jossa käydään (: Lisäksi retkeillään ja vaelletaan paljon, lähinnä kevät-syksy akselilla. Geokätköilyä harrastetaan ympäri vuoden. Nämä asioita joista molemmat pitäneet jo ennen kuin tavattiin, niin niistä saatu kivat yhteiset harrastukset. Talvella käydään jonkun verran hiihtämässä ja laskettelemassa myös. Muuten urheillaan sitten erikseen. Mies tykkää pelata tietokoneella, niin joskus, ehkä pari kertaa vuodessa, saatetaan viettää kokonainen viikonloppu yhdessä pc- ja konsolipelien parissa. Kesäisin sukelletaan yhdessä. Me ollaan myös otettu tavaksi käydä 1 x kk syömässä hyvin, ja samalla käydään leffassa/keilaamassa/pakohuoneessa/airsoftaamassa tms., kokeillaan kaikkea uutta myös mahdollisuuksien mukaan. Tää pitää huolen siitä että on edes kerran kuussa se "yhteinen harrastus".
Mies harrastaa Karting autolla ajoa ja autojen kunnostamista ym. Minä en aja mutta olen mukana ajoreissuilla kannustamassa, nostamassa, huolehtimassa eväistä, ottamassa aikaa jne. Nykyään lapsetkin mukana ja osa ajaaakin jo.
Saunotaan pitkän kaavan mukaan usein tämä miehen harrastus johon olen mielelläni myös lähtenyt mukaan.
Metsätöitä harrastetaan myös yhdessä. Usein käydään kävelyllä yhdessä ja joskus pyöräilemässä.
Välillä pidettiin yhteen miehen harrastukseen liittyvää suosittua nettisivustoa yhdessä.
Mies kääntää minulle kasvamaan ja tulee joskus kanssani kitkemään ym. Mutta kasvimaa on enemmän minun harrastukseni yksin. Mutta yhteiseltä se siinä mielessä tuntuu että mies kyselee siitä ja kuuntelee kun selitän jotain kasvimaahani liittyvää. Ja tulee aina joskus katselemaan kun olen kasvimaalla ja kulkee ohi.
Koska olemme kiinnostuneita toisistamme ja toistemme tekemisistä tuntuu melkein kaikki harrastukset tavalla tai toisella yhteisiltä. Toisaalta emme ole koskaan varsinaisesti "aloittaneet harrastusta harkitusti" vaan touhuamme monenlaista ja usein esim joku kaveri kertoo että nyt hyvä Karting auto myynnissä. Ostetaan, kokeillaan, ihastustaan ja sitten hommataan toinen jne.
Silloin kun vaimo oli vielä terve, harrastimme paljon erilaista liikuntaa yhdessä. Käytiin pidemmillä pyörälenkeillä, rullaluistelemassa ja suunnistamassa. Myös muuten metsässä patikoimassa, vaikka vaimon kanssa en olekaan koskaan yöpynyt ulkona. Talvella hiihtämässä, luistelemassa ja hallissa pelaamassa tennistä ja sulkapalloa.
Nyt pelataan lautapelejä lasten kanssa tai sitten kaksin. Liikuntaakin vielä, käydään koiran kanssa kävelemässä ja jos minulla on salibandypelejä lähellä, tulee vaimo katsomaan.
Hieman nousee pala kurkkuun, kun ajatus palaa siihen mitä on joskus pystynyt tekemään yhdessä.
Lautapelit, musiikin kuuntelu, viininjuonti
Lautapelit. Molemmat on tykätty aina niistä, se osin ehkä saattokin meijät yhteen.
Sit katellaan leffoja ja sarjoja. Tää tuli ehkä enemmän miehen mukana (hänellä on Netflix jota ite en ikinä tullu hankkineeksi). Sit mä oon puolestani innostanu miestä kokkaileen ja viikonloppusin paljon kokkaillaan yhdessä.
Me päätettiin pari vuotta sitten keksiä yhteisiä harrastuksia, jotta tulisi oikeasti tässä lapsiperhearjessa oltua sillälailla tietoisesti yhdessä eikä yhteinen aika lipuisi vaikka siihen, että kumpikin tuijottaa omaa ruutuaan.
Nykyään siis kuunnellaan äänikirjoja. Yleensä jotain tieteellistä teosta, mutta nyt on poikkeuksellisesti menossa Bill Gatesin elämänkerta. Opetellaan samalla lettikampauksia toistemme hiuksiin.
Sitten toisena harrastuksena on valokuvaus, kuvataan toisistamme semmoisia eroottissävyisiä nättejä ja kivoja kuvia. Etenkin tämä on osoittautunut monintavoin mainioksi puuhaksi.
Kävely, uinti, museot, lähiseudun nähtävyyksien katsastus, ulkona syöminen...
Luontomatkailu/retkeily. Marjastus, sienestys. Talvella hiihdetään ihan pertsaa.