Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi enää ei juuri näe "erilaisia" nuoria?

Vierailija
19.02.2019 |

Suurin osa on kuin samasta muotista tulleita.

Minun nuoruudessani oli ns. tavisten lisäksi ainakin mm. emoja, gootteja, pissiksiä, nörttejä ja japsiernuja. Mihin erilaiset tyylit ovat kadonneet?

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jatkuvasti pienempi ja pienempi se laatikko, jonka sisällä on sallittua olla erilainen. Myös tämä sallittu erilaisuus on etukäteen määritelty.

Vierailija
2/60 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse 80-luvun yläastelaisena olen miettinyt samaa. Nyt on kaikki yhtä puusta veistettyjä. Meillä oli hevarit, snobit, punkkarit, tavikset ja hoppareitakin alkoi jo hieman olla. Myös taviksilla oli paljon eroa hiustyyleissä, oli lyhyttä, pitkää, säkkärää, otsatukkaa ja ilman otsista, kun nykyään kaikilla tytöillä tuntuu olevan pitkät hiukset jakauksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ja kiinnostava kysymys. En ole aiemmin kiinnittänyt tuohon huomiota, mutta nyt kun sanoit, niin tottahan se on. En tiedä mistä johtuu.

Vierailija
4/60 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on in olla tavallinen sekä hieman hiirulaismainen ja niille räväkkätukkaisille ja värikkäille keski-ikäisille sekä mummeleille ja prätkähevaripapoille vähän naureskellaan.

Vierailija
5/60 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on jatkuvasti pienempi ja pienempi se laatikko, jonka sisällä on sallittua olla erilainen. Myös tämä sallittu erilaisuus on etukäteen määritelty.

Luultavasti näin. Toisaalta myös esimerkiksi musiikkiteollisuus on aika homogeenistä nykyään ja juuri musiikkihan on tyypillisesti vaikuttanut paljon nuorten tyyleihin.

Vierailija
6/60 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä vieläkin löytyy rutkasti. Ehkä ongelma on vaan siinä, ettet etsi kunnolla.

Vierailija
7/60 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse 80-luvun yläastelaisena olen miettinyt samaa. Nyt on kaikki yhtä puusta veistettyjä. Meillä oli hevarit, snobit, punkkarit, tavikset ja hoppareitakin alkoi jo hieman olla. Myös taviksilla oli paljon eroa hiustyyleissä, oli lyhyttä, pitkää, säkkärää, otsatukkaa ja ilman otsista, kun nykyään kaikilla tytöillä tuntuu olevan pitkät hiukset jakauksella.

Jep, olen vm -71, mun nuoruudessa pitkät hiukset keskijakauksella oli korkeintaan jollain "hikarilla"...

Vierailija
8/60 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä peruskoulussa työskennellessä näkee kyllä melko samalla hajonnalla "ernuja" kuin omina kouluaikoina, parikymmentä vuotta sitten. Ilahduttavaa.

Vierailija
9/60 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se johtuu netistä ja siitä että jossain instassa yms. suosituimmat ovat tietyn kaavan mukaisia ja nuoret haluavat olla kuten he.

Vierailija
10/60 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

beatlesgroupie kirjoitti:

Kyllä niitä vieläkin löytyy rutkasti. Ehkä ongelma on vaan siinä, ettet etsi kunnolla.

Löytyykö? Ehkä elämme sitten jo niin samankaltaisten kesken kupliemme sisällä, että kokonaiskuva jää vajaaksi?

Vierailija
11/60 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

beatlesgroupie kirjoitti:

Ei kun niitä massasta poikkeavia ei ihan oikeasti ole tai on huomattavan paljon vähemmän kuin ennen.

Yläkoulun ope

Vierailija
12/60 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on nykyään IG/internet-nuoria.

Vierailija
13/60 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne toteuttavat itseään internetissä samanmielisten seurassa. Onko tämä hyvä vai huono, en tiedä.

Vierailija
14/60 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se johtuu netistä ja siitä että jossain instassa yms. suosituimmat ovat tietyn kaavan mukaisia ja nuoret haluavat olla kuten he.

Tuo vaikuttaa kyllä varmasti myös paljon.

Vierailija
15/60 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelin eilen omaa kuustoistavuotiastani ja kauempaa katsottuna kerkesin pari kertaa jo startata auton, ennen kuin tajusin, että väärä neito.

Vierailija
16/60 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on in olla tavallinen sekä hieman hiirulaismainen ja niille räväkkätukkaisille ja värikkäille keski-ikäisille sekä mummeleille ja prätkähevaripapoille vähän naureskellaan.

Mistä alapeukut? Kun tällä palstallakin naureskellaan räväkille hiusväreille ja punk-henkisille kananp*rsekampauksille. Niitä näkee yleensä lähinnä yli viisikymppisillä. Myös hevareita on lähinnä päälle viiskybäsissä. Ne y-sukupolven edustajat ja "milleniaalit" pukeutuvat konservatiivisen perinteisesti, jopa minäkin, ja oon kuitenkin 80-luvun lapsi. Tällä palstallahan pitäisi pukeutua hillityn porvarillisesti, jos nyt luetaan rivejä ja niiden välejäkin.

(Uus-)konservatiivisuus on kapinaa sitä perinteistä, kapinallista nuorisokulttuuria kohtaan. Se perinteinen nuorisokulttuuri oli modernin aikakauden ilmiöitä; postmodernilla aikakaudella konservatiivisuudella on uusi tasonsa ja merkityksensä "vastakulttuurina", kun verrataan 60-70-lukujen nuoriin.

Vierailija
17/60 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, olen vm -71, mun nuoruudessa pitkät hiukset keskijakauksella oli korkeintaan jollain "hikarilla"...

JHassua mutta muistan vieläkin sen yhden ainoan tytön 80-luvun lopun yläasteelta,  jolla oli keskijakaus. Muille jakaus oli kauhistus jota piti välttää lakoin, hiuspannoin tai leikkaamalla hiukset hyvin lyhyeksi.

Vierailija
18/60 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ne on lukenu av:ltä että oltava pitkät hiukset naisilla.

Vierailija
19/60 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin yläasteen vuosituhannen vaihteessa 20 vuotta sitten ja meillä oli koulussa metallisteja, hoppareita ja hippejä. Nykyään olen töissä koulussa. Ei näy tosiaan paljon erilaisia nuoria. Vielä muutamia vuosia sitten oli japanilaisnuoria ja emoja, mutta se muoti vaikuttaa menneen ohi. Muutamia taiteellisia ja erilaisesti pukeutuvia näkyy, mutta muuten muoti on aika tasaista. Ehkä nämä ovat aikansa ilmiöitä.

Vierailija
20/60 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somen syytä.

t. entinen peikkotyttö