Minkä ikäisen lapsen antaisit meikata?
Minkä ikäisen lapsen antaisit meikata ja miksi? Jos 10 vuotias lapsesi pyytäisi saada meikkejä, koska muillakin luokan tytöillä on, suostuistiko?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Päivittäisen meikkaamisen saa aloittaa yläkouluun mennessä jos haluaa. Alakouluikäisenä sallitaan kynsilakka ja jos haluaa niin juhliin ym. voi laittaa huulikiiltoa.
Meillä myös näin. Nyt seiskalla oleva tyttö käyttää ripsaria, mutta ei edes päivittäin. Vitosella oleva pikkusisko ei vielä meikkaa, tai siis joskus käyttää kynsilakkaa ja vielä harvemmin huulikiiltoa.
Itse meikkasin ekan kerran 7v. Kouluun aloin meikkaamaan 8v. Laitoin 2lk lopussa ekan kerran kouluun meikkivoidetta. 3lk oli aika vahvat meikit. Laitoin silloin meikkivoidetta, poskipunaa, sinistä luomiväriä ja liilaa huulipunaa. Nyt kul olen 4lk arkimeikkiini kuuluu meikkivoide, huulikiilto/huuli öljy ja joskus myös ripsari
OMG
olen 11v ja meikkaan .
mulla pikkusisko ja se meikkaa.
Mun siskolla on meikkivoidetta , poskipunaa ,huulikiiltoa , huulipunaa , ripsiväriä ja luomiväriä.
Meikkaamisen aloittamisen pitäisi tarkoittaa myös ihon hoito- ja puhdistusrutiinien aloittamista. Ei niin, että peitepuikoilla piilotellaan finnejä, vaan nuorelle oikeanlaiset tuotteet ihon hoitoon ja finnien vähentämiseen.
8-vuotiaana laitoin huulikiiltoa ja luomiväriä vain juhliin. Sitten 11 vuotiaana käytin jo meikkivoidetta, peitevoidetta, puuteria, poskipunaa, bronzeria, highlighteriä, huuliöljyä, huultenrajauskynää ja näitä. Ihan kouluunkin laitoin koko naaman meikin. Koulussa pidin napapaitoja, revittyjä farkkuja ja mitä nyt ikinä olikaan trendissä. Ja kaikki ihonhoito tuotteet minulla oli myös. Ostin kyllä ihan itse kaikki meikkini ja vaatteeni. Ei vanhempani ollut vaatekaupassa ikinä mukana, menin kavereiden kanssa aina. Oli se kieltämättä inhottavaa kun minä 10v kävelin kaupassa meikkiosastolle ja kaikki aikuiset tuijottivat kauhistunein katsein ja ajattelivat varmaan miten tuollainen pikkulapsi saa mennä ostamaan meikkejä:(
Hyi, nuo pikkulolitat on kaamean näköisiä, joillain vielä napapaitaa yms. Yök, puistattaa. Samoin kuin päiväkodissa aikuisen näköisiä lapsia, vaatteet viimisen päälle, hiukset raidoitettu ym. Ns pikkuaikuisia.
Annan alle 10-vuotiaan käyttää napapaitaa. Siinä ei lämpimällä ole mitään sellaista miksi en antaisi.
En anna meikata ja värjätä hiuksia.