Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisen lapsen antaisit meikata?

Vierailija
18.02.2019 |

Minkä ikäisen lapsen antaisit meikata ja miksi? Jos 10 vuotias lapsesi pyytäisi saada meikkejä, koska muillakin luokan tytöillä on, suostuistiko?

Minkä ikäisen lapsen antaisit meikata?

Vaihtoehdot

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ihmeissään kun naapurin 8v. Oli joka päivä arkimeikeissä mustat rajaukset ja ripsarit, kirkkaanpunaista huulipunaa ja strasseja naamassa.

Vierailija
22/50 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa yläkouluun mentäessä alottaa meikkauksen. Erityistilanteissa saa joskus laittaa jo nuorempana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sallisi 10-vuotiaan meikata, mutta 12-vuotias voi jo jotain kevyttä käyttää

Vierailija
24/50 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun tienaa itse rahat meikkeihin.

Vierailija
25/50 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vastasin 13-15 vuotiaan ajatuksella, että meikkaaminen olisi päivittäistä tai että esim. kouluun meikkaisi. Kyllä meillä on nuorempikin saanut kokeilla meikkejä, mutta mielestäni yläkoulussa tai ihan just kuudennella luokalla aikaisintaan voi alkaa meikata säännöllisemmin.

(Itselläni on tänä vuonna 15 v täyttävä tyttö, joka saisi kyllä omasta puolestani meikata, mutta jota ei meikkaaminen jaksa kamalasti kiinnostaa. Seiskalla jaksoi kulmansa meikata, mutta muuten ei meikkaa, nyt kasilla vain johonkin juhliin korkeintaan. Jostain "sotamaalauksista" saatettaisiin vähän keskustella, mutta ei ole ollut tarvetta.)

Vierailija
26/50 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloin aikanaan meikkaamaan kevyesti vasta joskus 8.-9. luokalla, enkä vielä lukiossakaan käyttänyt päivittäin meikkiä ja silloinkin kun käytin, lähinnä puuteria, peitevoidetta finneille ja ripsiväriä, mutta olinkin "urheilijatyttö". Sen ajan pissislauma aloitti jo reilusti ala-asteen puolella eli juurikin tuossa 10-11 iässä, osa ehkä jopa aiemmin. 12-vuotiaan voisin itse antaa jo kevyesti meikata (ripsiväri ja huulikiilto, ehkä kevy bb-voide tai kevyt mineraalipuuteri), mutta sellaiseen täyteen sotamaaliin kyllä vaaditaan mielestäni jo enemmän ikää (14-15 vuotta).

Vierailija
27/50 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä viisivuotias meikkaa. Hänellä on omat meikit, koska itse en meikkaa.

Meikkiä saa laittaa saunapäivinä päiväkodin jälkeen. Mihinkään päiväkotiin tai kauppareissulle ei todellakaan mennä meikit naamassa, mutta en näe mitään pahaa siinä, että lapsi kokeilee meikkejä ja harjoittelee erilaisia väriyhdistelmiä ja meikkiläiskien sopivia sijainteja ja ne ovat naamassa pari kolme tuntia ennen saunaanmenoa. Kerran yksissä sukujuhlissa hänellä oli vaaleaa luomiväriä, jota kukaan ei edes huomannut, kun oli niin ihonväristä.

Kynsiä on lakattu muutamaan otteeseen. Hiuksiin olen tehnyt joitakin kertoja raitoja sellaisilla hiusväriliiduilla.

Lapsesta meikkaaminen on tosi hauskaa. En tiedä, mistä hän on tähän innostunut, koska itse en tosiaan ole koskaan meikannut.

Vierailija
28/50 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taisin saada laittaa juhliin n. 12v vähän ripsiväriä (tai siis äiti laittoi kun pyysin) ja huulikiiltoa, yläasteelle siirryttäessä aloin laittaa ripsaria kouluun. Alkuun vähän epäsäännöllisemmin, kun en aina muistanut meikata, mutta kyllä jo 7 luokan lopulla meikkasin päivittäin. Vasta kasilla aloin meikata enemmän, kun alkoi tulla näppyjä niin halusin ihomeikkejä ja kulmakynän. Mielestäni siihen aikaan n. 2005 tuo oli aika "normaali" rytmi miten koulukaveritkin alkoi meikkaamaan. Nykyisin tuntuu että meikkailut aloitetaan muutamaa vuotta aiemmin. Itse toivoisin, jos minulla lapsia olisi, alkaisivat meikkaamaan aikaisintaan yläkouluun siirryttäessä, mutten alkaisi kieltämäänkään jos vaikka jo 6 luokalla aletaan harjoitella ripsivärillä.

Vierailija
29/50 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 10-vuotias saa meikkailla kotona kokeilumielessä, juhliin ja koulun discoon ym. olen antanut laittaa huulikiiltoa ja poskipunaa.

Kouluun saa meikata yläkouluikäisenä ja silloinkin maltillisesti.

Vierailija
30/50 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ylä-aste on taakse jäänyttä kahinaa. Siis 16 vuotiaana.

Ei pidä elää koko elämää pikakelauksella

- jouluvalot lokakuussa

- meikkaamaan esikoulussa

- raskaaksi 15 vuotiaana

- juhannuskokon polttaminen toukokuussa  ( tottakai , kun kerran jouluvalotkin lokakuussa)

- Vapun juhlinta Pääsiäis viikolla

- kolme avo/avioliittoa alle 25 v

-mummoksi 30 vuotiaana

- eläkkeelle...... , ehkä siinä valtio jarruttelee :- D

Vierailija
31/50 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi saa käyttää meikkejä sitten kun maksaa ne itse.

Vierailija
32/50 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No.. kai siinä yläasteelaisena voi jotain ihan pientä käyttää, enemmän sitten lukiossa/amiksessa. Itse olen 17-vuotias enkä meikkaa. Minusta näyttää kyllä tosi hölmöltä kun jollain 10-11-vuotiaalla on meikit naamassa ja meikkivoiteenkin väri on täysin väärä :D

Vierailija
33/50 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, yläaste-ikäinen voi meikata jos tahtoo

Vierailija
34/50 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotiaan antaisin laittaa jotain hyvin vaaleaa huulikiiltoa juhliin, en muuta

Omat tyttäret ovat saaneet käyttää ripsiväriä ja huulikiiltoa yläasteesta eteenpäin.

Nyt jo lukiolaisia eikä kumpikaan edelleenkään käytä paljon meikkiä (kulmat ja ripset meikkaa ja kevyesti huulipunaa, ei muuta)

Vierailija
35/50 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin 13-15v. Itse aloitin meikkikokeilut 13-vuotiaana (ripsiväri, huulikiilto, puuteri), ja 14-vuotiaana aloin meikata enemmän (meikkivoide, luomiväri, rajaukset). Mielestäni tuo on ihan OK ikä... Kun nyt ei mitään sirkusmeikkejä vetäisi vielä yläasteella.

Varmaan katson sitten aikanaan tyttären kanssa yhdessä, mitkä merkit ja tuotteet ovat mahdollisimman kemikaalivapaita ja turvallisia. Hiuksia en antaisi värjätä vielä yläasteella, paitsi kasviväreillä tai suoraväreillä. Tavalliset kestovärit on kamalia myrkkyjä kelle tahansa, saati kehittyvälle nuorelle... Tietty jos salaa ostaa värin ja värjää, niin sille ei voi mitään...

Vierailija
36/50 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 10 ja meikkaan. Meikkaan joka päivä kouluun

Vierailija
37/50 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite aloin kiinnostua 9v joistai värikkäistä meikeistä, jotai sain joululahjaks ja niitä kotona aina testailin eli ei mitää meikkivoitei vaan pinkkejä luomivärejä sekä huulikiiltoja. nyt 11v mun normi arkimeikkiin (en meikkaa iha joka päivä) kuuluu yleensä se et taivutan ripset, VÄHÄN ripsarii ja väritönt huulikiiltoo. ja ei en oo mikään pissis pinkeissä napapaidoissa ja minishortseissa tuolla.

Vierailija
38/50 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä oot aika nuori meikkaa kouluun ton ikäisenä sori. 6 luokal voi meikata jo tai ylä-asteella.

Vierailija
39/50 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan siis 10v tyttöö.

Vierailija
40/50 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

7-vuotiaan ei tarvitse laittaa huulikiiltoa koulun discoon. Hän voi vaikka ennemmin käyttää joitakin kasvovärejä sinne.:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä