Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiukkaa arkea

Vierailija
18.02.2019 |

Vinkkejä?

Mistä voimavarat tuohon yhdistelmään? Kokopäivätyö, lapsiperhearki, amk-opinnot ja erokriisi sievästi samassa vyyhdessä. Tänään on ollut yhteensä puolisen tuntia taukoa ja sekin pätkissä työn, opintojen, kauppareissun ja lasten iltatoimien väleissä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitä tää elämä on. 

Vierailija
2/6 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka solu huutaa stressiä. Melkoinen mankeli!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko tehdä täyttä työaikaa? Onko pakko opiskella just nyt? Onko pakko todellinen pakko vai vain pään sisällä?

Minkä ikäiset lapset?

Vierailija
4/6 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pakko tehdä täyttä työaikaa? Onko pakko opiskella just nyt? Onko pakko todellinen pakko vai vain pään sisällä?

Minkä ikäiset lapset?

Hyviä kysymyksiä moneenkin elämäntilanteeseen. Ikävä kyllä, on pakko. Työajan lyhennys ei onnistu, ellen ihmeen kaupalla löydä muuta työtä. Erolle en mahda mitään. Opiskelupaikka on haaveiden täyttymys, ajankohta vain on hankala. Ikää alkaa olla ja haluaisin valmistua saadakseni paremmin palkatun työn ja elättääkseni itseni ja lapset. Muutama vuosi rääkkiä. Lapset ovat onneksi jo ihan itseohjautuvia.

Nykyisestäkin työstäni pidän, se ei rassaa sinällään. Aikataulutus vain meinaa olla melko kireää, kun vuorokaudessa on rajallinen määrä tunteja.

Yritän perata arjesta pois "pitäisi" -asioiden miettimisen ja teen vain oikeasti välttämättömät. Se kyllä näkyy, mutta eipä auta. Näillä mennään.

ap

Vierailija
5/6 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lähes samaasa tilanteessa, paitsi lapseni on taaperoikäinen ja ero ei ole vielä ajankohtainen vaikka harkinnassa onkin. Eipä tässä mitään oikein mahda paitsi rutistaa koulu loppuun ja toivoa että jaksaa sinne. Kaiken välttämättömän olen jättänyt pois, tosin pyrin iltaisin tekemääm jotain mistä nautin vaikka se tarkottaisi tunnin lyhyempiä yöunia.

Vierailija
6/6 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestä olen pyytänyt tekemään 90% kotijutuista sen aikaa kun opiskelen ja hän on kotona. Lasta hoidan vain pitämällä sylissä ja leikkimällä. En ota stressiä ruokailuista tai muista, mies hoitaa ne.

5

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi