Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaksat läheisten ihmisten tietämättömyyttä, yleissivistyksen puutetta tai matalan äo:n tuomia seurauksia?

Vierailija
18.02.2019 |

Missään nimessä en halua ärsyttää tai loukata kysymykselläni. Pohdiskelen esim sitä, että miten Mensan jäsenyyteen yltävät ihmiset jaksavat taaplata tavis tallaajien kanssa, kun jatkuvasti saa törmätä asioihin, joissa näkee päivänselvän ratkaisun, mutta muut eivät vain tajua. Tuleeko sinulle turhautumisen hetkiä? Miten usein, ja miten selviät niiden tunteiden kanssa?

Kommentit (108)

Vierailija
1/108 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä hitaimmissa ja yksinkertaisimmissa ihmisissä sitä, kun olen niin voimaton heidän kanssaan. Minulla ei riitä kärsivällisyys selittää asioita sellaisille jotka eivät selvästikään tajua kaikkea.

On ahdistavaa kun ihminen jolla ei ole oikein kykyä ymmärtää joitain asioita ja kokonaisuuksia, kyselee kuitenkin ja vaatii selittämään.

En minä voi kenellekään tehdä sitä pohjatyötä toisen puolesta.

Jotkut jutut on toisille mahdotonta selittää, kun pitäisi pohjustaa niin paljon, ja vaikka pohjustaisikin kärsivällisesti niin se ei silti menisi välttämättä jakeluun.

Vierailija
2/108 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla tulee törmättyä tyhmiin ihmisiin ja vaihtelevia tunteitahan he aiheuttavat.

Tähän ketjuun ilmaantuu pian muutama.

Huomaatte kohta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/108 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaiset ihmiset ovat mukavaa vaihtelua. Mutta jos sielu on paha, en halua olla tekemisissä.

Vierailija
4/108 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kestä hitaimmissa ja yksinkertaisimmissa ihmisissä sitä, kun olen niin voimaton heidän kanssaan. Minulla ei riitä kärsivällisyys selittää asioita sellaisille jotka eivät selvästikään tajua kaikkea.

On ahdistavaa kun ihminen jolla ei ole oikein kykyä ymmärtää joitain asioita ja kokonaisuuksia, kyselee kuitenkin ja vaatii selittämään.

Jotkut jutut on toisille mahdotonta selittää, kun pitäisi pohjustaa niin paljon, ja vaikka pohjustaisikin kärsivällisesti niin se ei silti menisi välttämättä jakeluun.

Sua ehkä lohduttaa ajatus, että eivät hitaatkaan kestä sinua. Mikään ei ole niin ahdistavaa kuin nähdä miten tällaset nopeat hoksaajat ahdistuvat.

Vierailija
5/108 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyyden puute on ihmiskunnan syöpä. Täällä pallolla olisi asiat aika paljon paremmin jos älykkäät saisivat tehdä enemmän päätöksiä.

Vierailija
6/108 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisiini ei kuulu tällaisia ihmisiä, mutta työelämässä joudun sietämään heitä. Hermostun näiden ihmisten kyvyttömyyteen nähdä asioiden taakse, yhdistellä yksinkertaisia syy-seuraus-suhteita ja epäolennaisiin pikkuasioihin takertumista. Työni on onneksi itsenäistä, eikä minun tarvitse asioida usein näiden ihmisten kanssa, mutta yhteiset palaverit ovat tuskaa.

Sen sijaan satunnaisissa tuttavuuksissa nuo piirteet eivät häiritse. Kunhan ihminen ei ole käytöstavaton, ahdasmielinen juntti. Tulen hyvin toimeen esim. talossamme asuvan lievästi kehitysvammaisen naisen kanssa, jonka kanssa jutustelu sisältää, no melko konkreettisia asioita.

Vierailija
7/108 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sitä onkin kestää. Useimmat kai joutuvat jossain vaiheessa turvautumaan lääkärin apuun. Lievemmissä tapauksissa auttavat korvatulpat ja se, ettei avaa mitään some-kanavaa tai iltapäivälehtiä. Melkein pahin on eduskunnan kyselytunti, jossa näkee selvästi, miten kansanedustajista erittäin harva on edes normaaliälyinen.

Vierailija
8/108 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvin tarkka ystävieni suhteen, sukulaisia en tahdo tavata.

Vierailija
9/108 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läheisiini ei kuulu tällaisia ihmisiä, mutta työelämässä joudun sietämään heitä. Hermostun näiden ihmisten kyvyttömyyteen nähdä asioiden taakse, yhdistellä yksinkertaisia syy-seuraus-suhteita ja epäolennaisiin pikkuasioihin takertumista. Työni on onneksi itsenäistä, eikä minun tarvitse asioida usein näiden ihmisten kanssa, mutta yhteiset palaverit ovat tuskaa.

Sen sijaan satunnaisissa tuttavuuksissa nuo piirteet eivät häiritse. Kunhan ihminen ei ole käytöstavaton, ahdasmielinen juntti. Tulen hyvin toimeen esim. talossamme asuvan lievästi kehitysvammaisen naisen kanssa, jonka kanssa jutustelu sisältää, no melko konkreettisia asioita.

Kyllä. Kehitysvammaisen siskona voin yhtyä tähän. Ja kehitysvammaisiakin on eritasoisia. Esim. oma siskoni osaa lukea, asuu yksin, on kiinnostunut musiikista ja viihdemaailman asioista sekä lisäksi seuraa myös paljon uutisia ( tosin lähinnä Iltasanomista, mutta kuitenkin). Hänen kanssaan voi noista asioista keskustellla rajattomasti ja hän tietää niistä usein paljon enemmän kuin minä. Lisäksi meillä on tietysti yhteiset sukulaiset ja perhe, joten myös heistä riittää keskusteltavaa. Perheessämme hän on oppinut hyvät käytöstavat ja jakaa kanssani useimmat samat arvot. Hän on myös ehkä empaattisin ihminen jonka tunnen. Ei ole siis mitään ongelmaa kestää kanssaan. Tuollaisissa asioissa. Mutta sitten taas jonkun vaikkapa ruuan valmistaminen hänen kanssaan saattaa olla melko raivostuttavaa ja paljon opastusta vaativaa ( ellei se ole hänelle ennestään tuttu juttu)

Vierailija
10/108 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missään nimessä en halua ärsyttää tai loukata kysymykselläni. Pohdiskelen esim sitä, että miten Mensan jäsenyyteen yltävät ihmiset jaksavat taaplata tavis tallaajien kanssa, kun jatkuvasti saa törmätä asioihin, joissa näkee päivänselvän ratkaisun, mutta muut eivät vain tajua. Tuleeko sinulle turhautumisen hetkiä? Miten usein, ja miten selviät niiden tunteiden kanssa?

En ole Mensan jen, enkä ole syntynyt junttien tai aivottomien ihmisten sukuun, mutta jaan tämän muita älykkäämpänä elävien raastavan tuskan kanssanne. Minusta jokainen meistä voi kuitenkin oikeastaan aina kehittää itseään ja oikeastaan syytäkin olisi, joten en käytä energiaani harmistuakseni muiden viksuudesta tai varsinkaan tyhmyydestä. Olen itsekin monia ihmisiä tyhmempi, ja en arvostaisi heissä sellaisia yksilöitä, joista minä tyhmempänä olisin tuskasttava. Miksi siis suhtautuisin itse keneenkään niin?

Mulla on täysi työ kehittää itseäni ihmisenä.

t.krkistallikissa

Vierailija
11/108 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sua ehkä lohduttaa ajatus, että eivät hitaatkaan kestä sinua. Mikään ei ole niin ahdistavaa kuin nähdä miten tällaset nopeat hoksaajat ahdistuvat.

Eli tunnustat olevasi hidas. Ok. Hyvä.

Tiedän etten tuhlaa aikaani sinun kanssasi keskustelemiseen, kun ei siitä tule yhtään mitään kuitenkaan.

Vierailija
12/108 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi nyt kuitenkin vain kehittää itseään joko selittäjänä tai siinä, miten annat olla kiukustumatta. Ei ole helppoa, ei!

t.kristallikissa

Vierailija
13/108 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko se sama AP joka viime viikolla valitti kun ei löydä tasoistaan miestä? Ja sillä tarkoitti yli 120 ÄO:n omaavaa miestä, koska sen alemman kanssa ei perus keskustelustakaan tulisi mitään.

Vierailija
14/108 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytöstavaton ahdasmielinen juntti on kaikkein pahin, etenkin kun luulee olevansa fiksumpi kuin muut.

Ei kehitysvammaiset ja sydämellisen sympaattiset tyhmeliinit ole mitään, mutta tynnyrissä kasvanut metsäläinen on ihan kauhea ihmistyyppi.

Sellainen tyhmeliini on ihan ok, joka ei ole koko ajan suuna päänä päättämässä kaikesta, kontrolloimassa ja neuvomassa muita.

Vierailija
15/108 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen itsekin miten voi olla niin yleissivistyksettömiä ihmisiä kuin he, jotka vieläkin hehkuttaa Hillary Clintonia ja itkevät hänen häviöstään vieläkin. Fantasioivat kuinka paljon parempi maailma olisi hänen valtikan alla.

En voi... käsittää. Lukisivat kirjan edes kerran elämässään.

Vierailija
16/108 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä niin säälin sinun elämääsi.Sinulla on tosi rankka ja kurja elämä tuon älysi takia ja sit, kun olet aivan vajaa esim tunneälyn ja monen muunlaisen älykkyyden suhteen.

Tasan ei käy nallekarkit.

Vierailija
17/108 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi nyt kuitenkin vain kehittää itseään joko selittäjänä tai siinä, miten annat olla kiukustumatta. Ei ole helppoa, ei!

t.kristallikissa

Olen ratkaissut asian siten, että en ole tekemisissä kaikkien kanssa.

Kukaan ei pysty kehittämään itseään selittäjänä siihen pisteeseen että voisi taikoa tyhmästä älykkään.

Tyhmän ihmisen mahdollisuudet ottaa vastaan informaatiota on rajalliset.

Vierailija
18/108 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä niin säälin sinun elämääsi.Sinulla on tosi rankka ja kurja elämä tuon älysi takia ja sit, kun olet aivan vajaa esim tunneälyn ja monen muunlaisen älykkyyden suhteen.

Tasan ei käy nallekarkit.

Minä ennustin tämän.

Vierailija
19/108 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.kristallikissa

Olen ratkaissut asian siten, että en ole tekemisissä kaikkien kanssa.

Kukaan ei pysty kehittämään itseään selittäjänä siihen pisteeseen että voisi taikoa tyhmästä älykkään.

Tyhmän ihmisen mahdollisuudet ottaa vastaan informaatiota on rajalliset.

Mutta entäs jos kehittäisit itseäsi siihen suuntaan, että et anna itsesi hermostua tai pahastua itseäsi tyhmemmistä ihmisistä? Siihen voit vaikuttaa vain sinä itse. Ja toisaalta voit vaikuttaa sellaiseen asiaan tosiaankin.

t.kriatallikissa

Vierailija
20/108 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut erilaisissa neuvontatehtävissä ja olen tykännyt. Osa hoksaa heti, osa hitaammin. Paras palaute on ollut tämä "kerrankin täällä joku osaa selittää niin, että ymmärtää". 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme