Onko Marimekko mielestäsi jälleen "in"? Kiinnostava brändi?
Muistelen että Paakkasen jälkeen firmalla oli pitkään laskusuhdanne, tuotteet ei menny kaupaksi. Olisiko pahin nyt jo takana? Itse en tosin tunne ketään, joka omistaa Marimekon vaatteita.
Kommentit (383)
En ole koskaan tykännyt marimekon kuoseista enkä vaatteista.
Jostain syystä niiden vaatteiden istuvuus on jotain aivan hirveää. Ihan kaikki näyttää tankeilta.
On in lähinnä sellaisten joukossa, joilla se brändi kytkeytyy lapsuudenkodin nostalgiaan ja patriotismiin. Vähän niin kuin Leijona-koru miehillä. Eihän niitä kukaan tyylitajuinen kuitenkaan ostele. Hirvittäviä säkkejä, jotka ei istu kenellekään hyvin.
Suurimmalla osalla ihmisistä ei ole visuaalista silmää pukeutumisen suhteen ja toisaalta samoilla tyypeillä ei yleensä vartalokaan ole ihan kuosissa. Nämä tykkäävät Marimekon kauhtanoista.
Toimittajakunta on aika viher-vasemmistolaista ja Marimekon ideologia puree heihin. Samat tyypit päättävät sen, mitä iltapulujen palstoilla julkaistaan.
Marimekko voisi tehdä Fit-malliston, joka antaisi naisten vyötärön näkyä ja korostaisi harteikkaita ja hyväpeppuisia miehiä. Voisin kuvitella, että sillä saisi uutta asiakaskuntaa. Sinänsä suosisin mielelläni suomalaista yritystä mutta en voi koska Marimekon leikkaukset eivät kerta kaikkiaan pue yhtäkään oikeasti hyvärunkoista ihmistä. En halua haudata ruumistani kaapuun ennen kuolinmekkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni edelleen vihervasemmisto-idunsyöjä-kommareitten brändi. Mutta jos tyypit viihtyy niissä kledjuissa niin ok, ei se minulta ole pois.
Mielenkiintoinen kommentti. Olemme yrittäjäpariskunta, ja en ole ikinä äänestänyt vihervasemmistoa, syömme myös lihaa terveellisten kasvisten ja kalan lisäksi, ja kyllä, vaimoni tykkää useista - ehkä jopa monista - Marimekon kuoseista.
Itse miellän marimekon kyllä enemmän parempituloisten merkiksi ja myös jonkinlaiseksi "status" merkiksi esim. opiskelijoiden piirissä. Raitapaita ja marimekon laukut esim...
Yleisesti, vihervasemmistolais habitus ei tuo minulle marimekkoa millään lailla mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä niiden vaatteiden istuvuus on jotain aivan hirveää. Ihan kaikki näyttää tankeilta.
Meinasin kommentoida ilahtuneena kuulleeni ensimmäistä kertaa adjektiivin "tankea". Sitten tajusin, että tarkoitit ehkä tankkeja (sotilaskäyttöön liittyen?).
Tankea olisi minusta silti loistava termi kuvaamaan Marimekon vaatteiden materiaaleja sekä istuvuutta.
JoeCool kirjoitti:
Itse vältän tuotteita, joiden valmistajat ovat mukana indentiteettipönötyksessä, kuten seksuaalivähemmistöt, ilmasto, reilu kauppa, itämeri, naisen asema, häirintä, tyttöjen koulutus kehitysmaissa, urheilu...ihan mikä vaan. Ei sen takia että em. asiat eivät olisi tärkeitä, vaan siksi että yrittävät saada niistä kaupallista hyötyä...eli Marimekko on tällä vältettävien listalla...ei tosin totaaliboikotissa...
Juurikin näin, enkä paljon perusta firman eettisyydestä verrattuna muihin ennenkuin tuotteet tehdään OIKEASTI suomalaista työvoimaa ja materiaaleja hyödyntäen.
Kuoseista vain jotkut vanhat ovat kiinnostavia, laatu alkoi vaatteissa heiketä jo 70-luvun alkupuolella (äitini kertoi ja muistan reikiintyneet trikoopaidat, joiden saumat alkoivat vetää vinoon). Kuosit myös kovin lapsenomaisia: uskottavia lähinnä päiväkodissa työskentelevillä/perheenäideillä kotona. Tyylikkyyttä näistä ei löydy mutta eipä juuri muistakaan suomalaisista vaatteista.
Jotain tässä on takana kun viikkotolkulla Marimekosta tykkäämättömät jaksavat haukkua kuoseja ja vaatteita😏
Ettei vaan olisi happamia pihlajanmarjoja.
Marimekkoa käyttävät kaiken ikäiset naiset!Itse ihailen merkin alla olevia tuoteita, tiedän ovat laatua.Minulla Ei koskaan ole ollut mahdolisuus ostaa kyseisiä tuoteita.Ovat minun kukkarolleni aina olet liian hintavia!
Marimekko on ihan kiva pieninä annoksina.
Vierailija kirjoitti:
Jotain tässä on takana kun viikkotolkulla Marimekosta tykkäämättömät jaksavat haukkua kuoseja ja vaatteita😏
Ettei vaan olisi happamia pihlajanmarjoja.
Kyllä ne nyt vain ovat monen mielestä rumia. Mieluummin ostan saman hintaisia mutta sellaisia jotka miellyttävät itseäni. Poikkeus on Marimekon sadetakki, sen ostin kohta kymmenen vuotta sitten, on kaunis (mustapohjainen Puketti-kuosi valkoisilla kukilla), kestävä ja miellyttävää materiaalia. En muista mitä maksoi mutta lähes ellei ylikin 200€.
Monet Marimekon kuosit on ihan kivoja, mutta en silti ole innostunut pukeutumaan niihin itse. Niistä tulee mieleen retroilusta innostuneet, ikäistään vanhemman oloiset opiskelukaverit tai nykyään ehkä enemmän anoppi, joka pistää jonkun Marimekon teltan päälle, kun tarvitaan jotain vähän parempaa vaatetta, muttei ihan juhlatamineita.
Vähän samalla lailla ajattelen vaikka jostain merkkilastenvaatteista, joissa on tunnistettava kuosi; ihan kivoja, mutta tietylle kohderyhmälle.
+70% näyttää osakesalkku marimekon kohdalla. Itsellä on marimekon laukku ja lompakko. Vaateet on kyllä melko mummolookkia, mutta kiva, että menee kaupaksi ja minä saan osinkoa.
Marimekko on kasvanut kansainväliseksi, vakiintuneeksi brändiksi. Etenkin Aasiassa kovin arvostettu. Mielenkiinnolla seuraan, myös pörssissä mukavaa positiivista puhinaa.
Just eilen näin metrossa nuoren, japanilaisen, pitkän jantyylikkään naisen, jolla oli upea musta-harmaaraidallinen Marimekon sadetakki. Olisin voinut ostaa sen hänen päältään, niin tyylikäs se oli.
Marimekko vaatii tiettyä tyyliä kantajaltaan, mutta kun vaate ja tyyppi kohtaavat, ei voisi paremmalta näyttää.
Näyttää olevan In.Nuorilla näkee paljon.Itsekin ostin yhden mekon ja olisin ostanut toisenkin mutta oli loppuunmyyty.
Ehkäpä Marimekkoa näkyy pääkaupunkiseudulla, en tiedä kun en ole käynyt. Myös telkkarissa ja lehdissä näkyy, mutta hyvin harvoin olen nähnyt muualla.
Itse ostin joku vuosi sitten punaisia unikko-tarroja polkupyöräni merkkausta varten. Eivät tulleet käyttöön, kun joku ehti varastaa pyörän. Olin ajatellut, että ko. tarroilla merkattu ajopeli erottuisi katukuvasta, jos sattuisi päätymään jonkun toisen hoteisiin..
Aina kun luen näitä ketjuja, mieleni tekee mennä nettikauppaan ja tilata jotain lisää. Nyt pähkäilen Karla-laukkua, se alkaa olla jo kai out, mutta itse olen vasta nyt herännyt sen makeuteen.
En ole ikinä tykännyt Marimekon tuotteista enkä omista ainoatakaan Marimekon vaatetta tai astiaa. Jos Marimekon vaatteet edes olisi leikattu niin että niiden istuvuus olisi parempi mutta ei - useimmat on muodoltaan kuin perunasäkkejä (joka ilmeisesti onkin tarkoitettu suomalaisen naisen ruumiinrakenteelle?). Marimekon vaatteet on suomalaisille joku omituinen univormu niinkun Mao Tsetungin ajan kiinalaisille oli harmaa sarkalippis punaisella tähtikokardilla.
Marimekko on ollut aina in. Nykyaika ei mikään poikkeus.