Onko Marimekko mielestäsi jälleen "in"? Kiinnostava brändi?
Muistelen että Paakkasen jälkeen firmalla oli pitkään laskusuhdanne, tuotteet ei menny kaupaksi. Olisiko pahin nyt jo takana? Itse en tosin tunne ketään, joka omistaa Marimekon vaatteita.
Kommentit (383)
Ei tavallisella kuluttajalla ole varaa ostaa Marimekon sikakalliita tuotteita. Lisäksi harmittaa, että tuotanto on suurimmalta osalta ulkomailla. Miten tämä edistää suomalaista brändiä, suunnittelua, muotoilua?
Ei ole varaa ostaa. Tuotteet ovat liian kalliita.
5 vuotta vanha ketju ja edelleen Marimekko on in :)
Onhan se sellainen rikkaiden puuhelmiaskartelijoiden merkki. Kuosit on kuin tulipaloja verkkokalvolla ja leikkaukset möhkömäisiä. Ei mun juttu.
Vierailija kirjoitti:
Ei tavallisella kuluttajalla ole varaa ostaa Marimekon sikakalliita tuotteita. Lisäksi harmittaa, että tuotanto on suurimmalta osalta ulkomailla. Miten tämä edistää suomalaista brändiä, suunnittelua, muotoilua?
Kyllä noita silti ihan tavallisilla kuluttajilla näkee, kaikissa ikäluokissa. Ei ne niin kalliita ole, etteikö taviksella olisi varaa ostaa edes joitain tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se sellainen rikkaiden puuhelmiaskartelijoiden merkki. Kuosit on kuin tulipaloja verkkokalvolla ja leikkaukset möhkömäisiä. Ei mun juttu.
Meillä oli työpaikan juhlissa melkein joka toisella naisella Marimekon laukku tai joku muu asuste. Sotealan paikka, suurin osa työntekijöistä lähihoitajia. En usko että he mitään erityisen rikkaita on...
Ukko36 kirjoitti:
Mun mielestä Marimekko on aina ollut jotenkin nolo.
Sitä ostaa ihmiset, jotka kuvittelevat jotenkin näyttävänsä muiden silmissä muotitietoisilta ja varakkailta kun vetävät sen kauhean raitapaidan päälleen..
Kaukana nolosta. Marimekko myy muita tuotteita enemmän kuin vaatteita.
Moni kadehtii kun ei ole varaa. Sitten pitää haukkua. Parhaat pussilakanat ja ihanat kassit.
Vierailija kirjoitti:
Moni kadehtii kun ei ole varaa. Sitten pitää haukkua. Parhaat pussilakanat ja ihanat kassit.
Ai ne kangaskassit? Mitä ihmeellistä niissä on, omani sain ilmaiseksi jostain apteekin keräilykampanjasta. Onhan se räsymattokuosinen toki hienompi kuin joku mainoskassi, mutta että joku kadehtisi, tuskin.
Vähän semmoinen tuote joka on pakko jokaisen hankkia että kuuluu porukkaan. Ainakin työläisillä semmoinen status symboli. Kaikki lastentarhantätit ostaa Marimekkoa. Itse en ole ostanut enkä ole niistä oikein innostunutkaan. Unikko on ainut jota voisin harkita, mustavalkoisena.
Vierailija kirjoitti:
"Rikkaiden puuhelmiaskartrlijoiden merkki". :D Täydellinen kuvaus! Saman olen huomannut itsekin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain uutta ja omaperäistä voisivat keksiä, unikolla ja muilla klassikoilla on rahastettu jo monta kierrosta
Minua häiritsee se, että esim. unikkokuosista on tehty lähes kaikenlaista tuotetta mekoista patalappuihin. Kannattaako maksaa unikkomekosta maltaita, kun sitten menet vierailulle ja emäntä puuhastaa grillin äärellä samanlaisessa unikkoessussa ja unikkogrillikintaat käsissä. No, ei kai se sinänsä haittaa??
Aika kiusalliselta kuulostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vähän semmoinen tuote joka on pakko jokaisen hankkia että kuuluu porukkaan. Ainakin työläisillä semmoinen status symboli. Kaikki lastentarhantätit ostaa Marimekkoa. Itse en ole ostanut enkä ole niistä oikein innostunutkaan. Unikko on ainut jota voisin harkita, mustavalkoisena.
Joo, just lastentarhatätien ja muitten hoitsujen ja opettajien olalla se Gratha taikka logokuosinen kangaskassi usein roikkuu. Ja käytännölliset raitapaidat on toki hyviä työvaatteita niissä hommissa. Melkein kaikilla mun tutuilla kyllä jotain Marimekkoa löytyy ihan yhteiskuntaluokasta, sukupuolesta ja statuksesta riippumatta, jos ei ole itse ostanut niin ainakin joku lahjaksi saatu patalappusetti tai kosmetiikkalaukku on.
Tottakai joka toisella on Marimekkoa, kun Cittari myy niitä puoleen hintaan, on keräilykampanjoita, jolloin saa Marimekkoa halvalla.
Päätelmäni: joka toiselle Marimekko on in ja jotenkin ihmeellisesti jokin statustuote, varsinkin alemmalle keskiluokalle = kokee luokkanousua kun vetää Marimekkoa päälleen tai puolet astioista on puoleen hintaan Cittarista ostettua Räsymattoa tai Siirtolapuutarhaa. Noita puoleen hintaan ostettuja on viime jouluina annettu pilvin pimein joululahjoiksi > Uuteen Vuoteen mennessä Tori on täynnä myydään-ilmoituksia. Nyt ilmeisesti uutuus Mansikkavuori... no ehkä jonkun kesämökille sopii kausiastioiksi.
Mutta sitten jää se joka toinen, joka on umpikyllästynyt Marimekon kuoseihin, joka osaa pukeutua tyylikkäästi, ei telttoihin, halatteihin ja navettamekkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Samat sanat, kun itselläni ei ole varaa hankkia niin yritän keksiä jotain paskaa sanottavaa.
Niin tyypillisen suomalainen ketju.
Ehka vois vaan antaa ihmisten kayttaa sellaisia vaatteita tai laukkuja kuin haluavat. Kotimainen ja kansainvalisesti menestynyt ketju sentaan vaikka tuotanto onkin nykyaan muissa maissa valitettavasti. Ei niita itselle tarvi ostaa jos ei tykkaa.
Ihme kyttaamista ja arvostelua.
Vierailija kirjoitti:
"Ei oo tyylitaitoisilla koskaan ollut in. Sori mammat."
En ole koskaan ymmärtänyt, mitä välii onko in vai ei. Ainoa ilo tietty on se, jos tuote menestyy, sitä sit tuotetaan ja sitä saa. Mut kuka ostaa jotain pelkän merkin takia? Jos tykkää ni ostaa ja käyttää. Ihan sama, tykkääkö muut.
Sellaiset joille brändi on tärkeä, ovat harvemmin tyylikkäitä. Kiinnittävät vääriin asioihin huomiota, eivätkä ole luovia oman tyylin toteutuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai ne kangaskassit? Mitä ihmeellistä niissä on, omani sain ilmaiseksi jostain apteekin keräilykampanjasta. Onhan se räsymattokuosinen toki hienompi kuin joku mainoskassi, mutta että joku kadehtisi, tuskin.
Minun Marimekon kassi maksoi 690 euroa eli ei se kyllä mikään ilmainen mainoskassi ollut...
Marimekko on ollut aina in. Jatkoon!