Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko minä se pahis tässä tapauksessa?

Täh?
18.02.2019 |

Meitä oli kolme pariskuntaa viettämässä iltaa ulkona. Lähdin vessaan toisen naispuolisen kaverin kanssa. Siinä sitten tarpeiden jälkeen unohduimme vessaan höpisemään kaikkia asioita. Juttelimme muummoassa tämän kolmannen parin isosta elämän muutoksesta josta olimme aikaisemmin illalla saanut tietää. Emme haukkuneet, arvostelleet tai naureskelleet asialle vaan tämä oli ihan yleismaallista pohdiskelua/keskustelua. Tulinne vessasta pois ja tämä kolmas Nainen lähtee takkipäällä ulos itkuisennäköisenä. Selviää että hän oli ollut kuuntelemassa vessan kopissa meidän keskustelua. Vaikka emme olleet sanoneet mitään väärää (en tiedä mikä kohta oli kaverin korvaan kuulostanut pahalta) tämä ei halunnut jutella asiasta ja hänen miehensäkkin sitten suuttui asiasta. Molemmat olivat vain minulle vihaisia, vaikka meitä oli keskustelussa kaksi ihmistä. Nyt minut on sitten vihdoin pyydetty keskustelemaan asiasta tämän toisen pariskunnan kanssa kolmisin. Ihmettelen vain että miksi tämä toinen keskustelija (jonka kanssa siis olin vessassa) ei ole tulossa paikalle ja ilmeisesti hänen kanssaan on toimittu koko ajan normaalisti. Millä tapaa minä olen toiminut eri tavalla kuin tämä toinen nainen, joka keskusteli kanssani? Miksi minulle ollaan vihaisia, muttei hänelle? Kumpikaan ei sanonut mitään ilkeää tai erityistä ja vaikka olisikin niin toinen kuitenkin aina komppasi mukana.
olisko kellään ideaa miksi mä olen tänään menossa kuulemaan kunniani asiasta?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän siellä tarvii olla kuin yksi väärältä kuulostava tavu, niin mielensäpahoittajat sitten ottavat nokkiinsa.

Jännä veski, kun te ette tieneet, sen naisen olevan siellä ja ehti uloksin teiltä salaa.

Tämä. Ap tuskin on huudellut loosista toiseen, joten jos ja kun he ovat keskustelleet peilin ääressä, miten tuo kolmas nainen on voinut tulla sisään ja/tai lähteä pois ilman, että ap on huomannut mitään.

Ai mutta kun Porvoossa on sellaisia hehtaarin kokoisia naisten vessoja ravintoloissa... ihan unohdin 😂😂

Vierailija
22/28 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko kysyä, miksi tunsit tarvetta keskustella asiasta tämän kolmannen parin selän takana? Jos keskustelitte sellaisia asioita, joita olisi voinut sanoa päin naamaakin, miksette siirtyneet vessasta käsipesun jälkeen pöytään keskustelemaan asiasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa loukkaantunut kokee sinut läheisemmäksi ystäväksi kuin sen toisen, ja sen vuoksi sinun petoksesi tuntuu hänestä erityisen pahalta - ja juuri siksi hän myös haluaa selvittää asian sinun kanssasi. Jos haluat välien pysyvän hyvinä, kannattaa olla aidosti pahoillaan ja yrittää kuunnella ja ymmärtää, mikä sinun sanoissasi on häntä erityisesti loukannut. Olisitko itse tykännyt, jos vaikka nämä kaksi kaveriasi olisivat puhuneet sinusta samaan sävyyn selän takana?

Ota myös huomioon, että raskaana ollessaan ihminen on erityisen herkillä ja ehkä itsekin epävarma tulevasta. Miten voisit olla ystäväsi tukena elämänmuutoksessa sen sijaan, että spekuloit asiaa sivullisten kanssa?

Vierailija
24/28 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa loukkaantunut kokee sinut läheisemmäksi ystäväksi kuin sen toisen, ja sen vuoksi sinun petoksesi tuntuu hänestä erityisen pahalta - ja juuri siksi hän myös haluaa selvittää asian sinun kanssasi. Jos haluat välien pysyvän hyvinä, kannattaa olla aidosti pahoillaan ja yrittää kuunnella ja ymmärtää, mikä sinun sanoissasi on häntä erityisesti loukannut. Olisitko itse tykännyt, jos vaikka nämä kaksi kaveriasi olisivat puhuneet sinusta samaan sävyyn selän takana?

Ota myös huomioon, että raskaana ollessaan ihminen on erityisen herkillä ja ehkä itsekin epävarma tulevasta. Miten voisit olla ystäväsi tukena elämänmuutoksessa sen sijaan, että spekuloit asiaa sivullisten kanssa?

Jep. Minäkin monen vuoden selibaatin jälkeen päädyin sänkyyn yhden miehen kanssa. Mainitsin tästä ystävälleni, joka päivitteli asiaa muiden kavereidensa kanssa, jotka suoraan h uo ri tte livat minua sitten muille. Enpä ole sen jälkeen kovin moneen ihmiseen luottanut enkä seksistä puhunut enää kenellekään, paitsi kumppaneiden kanssa.

Vierailija
25/28 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pitäisi puhua toisten asioista yleisissä tiloissa ja vessoissa niin että kuka tahansa kuulee

Ei varmaan, mä olen yli 180 cm nainen ja röntgenissä hoitajat puhui parin metrin päässä musta, kuinka olen selkeästi entinen mies, mitä en edes ole.

Vierailija
26/28 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo kyllä kaiken tarvittavan ap:sta, jos hän on nähtävästi enemmän huolissaan siitä, että hänen kaveriaan ei myöskin syytetä, eikä niinkään sitä, että on loukannut kolmatta osapuolta ja tämän miestä. 

Juoruilijoilla on myös aina samat syyt: "Ihan vain yleisesti pohdiskeltiin/oltiin huolestuneita tms." Se ei ole mitään yleismaailmallista pohdiskelua, jos mietitte miten pariskunnan mies suhtautuu elämänmuutokseen, kun hänellä on aikaavievä harrastus. Luultavasti olette negatiiviseen sävyyn jutelleet tästä.  Jos niin kovasti halusitte pohtia asiaa, niin miksette tehneet asiaa pöydässä, jossa teillä olisi ollut asianomaiset vastaamassa pohdiskeluihinne? 

Vierailija
27/28 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en käsitä että aikuiset ihmiset ryntää itkien vessoista ulos ja kotiin. Ihme uhriutumista. Uhriutujan kanssa ei voi mitään muuta kuin pyytää anteeksi. Jos on niin herkkä ettei kestä kuulla tosiasioita - kuten sitä miten mies meinaa toimia aikaavievän harrastuksen kanssa? Varmasti käynyt sama asia mielessä myös mielensä pahoittaneella. Jokainen puhuu toisten asioista joskus. Kyllä suurista mullistavista asioista on ystävillekin oikeus puhua. Tekopyhää ajatella, ettei näin olisi.

Parasta ap kun hyväksyt tilanteen ja kaiken sellaisena kuin se on ja tuot sen ilmi tälle pariskunnallekin. Kyllä, sanoit nämä asiat. Kyllä, puhuit selän takana, sitä tekee hyvin moni ja se on inhimillistä. Jos ystäväsi luottaa sinuun niin vähän että kokee tästä itsensä petetyksi se sitten on niin. Kun on itselleen ja muille rehellinen, ei tarvitse pelätä mitään. On inhimillistä puhua myös toisista ihmisistä, ihminen on yhteisöllinen eläin. Normaalia olisi ollut että poisryntääjä olisi huutanut vessasta että aijaa nyt hetikö te meidän elämää puitte - tilanne olisi ratkennut heti paikan päällä.

Lisäksi kannattaa omaksua elämässä asenne että on valmis sanomaan kaiken mitä sanoo toisten selän takana toisille myös kasvotusten jos ne kerta haluaa kuulla. Ikävätkin asiat!

Vierailija
28/28 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan draama draama draama..