Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko kunnalta saada (siis rahalla) sairaalle lapselle hoitajan?

Vierailija
17.05.2006 |

Itse toki hoidamme sairasta lasta sen sallitut kolme päivää. Nyt näyttää siltä, että lapsen sairaus jatkuu pidempään, emmekä voi olla töistä poissa. Isovanhempia tai muitakaan potentiaalisia sukulaisia ei ole hoitajaksi tarjolla.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten ihmeessä te muut hoidatte sairaan lapsenne hoidon? Siis jos ei voi mennä päiväkotiin.

Vierailija
2/10 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos tulisi jokin pidempiaikainen sairaus, varmaan miehen pitäisi ottaa kesälomaa tai jotain siihen vaikka sitten keskitalvella. Ei ole palkattomaankaan vapaaseen varaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka sitä kattoo jos vanhemmilla on eri työnantaja???

Lääkäri kirjoittaa ensin äidille kolme päivää ja sitten taudin jatkuessa isälle.. Kyl meillä ainakin näin onnistuu..

Ja ainahan voi ottaa palkatonta??? Saat palkatonta sen kolmen päivän jälkeen.. ja niiltä palkattomilta päiviltä voit hakee kelalta korvausta.

Vierailija
4/10 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen poissa töistä päivän, sitten on mies, sitten mä ja sitten mies. Eli vuoropäivinä, kun kumpikaan ei oikein voi työntakia olla poissa montaa päivää putkeen (paitsi lomat).

Tai

mies menee tosi aikaseen aamusta duuniin ja tulee kotiin puolenpäivän aikaan jolloin mä menen töihin loppu päiväksi.

Miehellä osa duuneista hoituu kotoa käsin etätyönä.

Onneksi meillä molemmilla on mukavat työnantajat, että voidaan sumplia.

Vierailija
5/10 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran olimme tilanteessa, jossa tarvitsimme mun sairasloman takia 6kk ikäiselle lapsellemme hoitajaa kotiin.

Olin siis hoitovapaalla.

Mies ei voinut olla töistä pois edes palkattomalla vapaalla.

Mulla oli jalkapaketissa ja 6kk vauva.

Kunnalta vastaus avunpyyntöön oli: sorry mummot tulee hoitaa ensin, ei ole resursseja muihin.

Rivien välistä sai kyllä lukea, että meillä ei mennyt tarpeeksi huonosti, että olisimme saaneet apua.

Myös kunnan hinta tälle avulle oli jotain vain uskomatonta, en muista tarkkaa summaa, mutta se oli törkeän kallista.

Halvemmaksi tuli palkata (varsinkin, kun kunta ei edes maksua vastaan suostunut auttamaan) työkkäristä nuori tyttö kotiin avuksi.

Näin teimme ja olimme tyytyväisiä.

Vierailija
6/10 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä homma kaatuu mun niskaan. Mäkään en voisi olla töistä yhtään ylimääräisiä pois, aikataulut ovat tosi kireät, koska työ on projektiluontoista. Siksi tuo ulkopuolisen hoitajan saaminen kiinnostaa erityisesti.

Tuntuu, että kaveripiirissä kaikilla on isovanhemmat tosi innokkaita hoitajia, eikä ongelmia näissä asioissa juuri esiinny. Meillä taas aivan toinen tilanne....valitettavasti :-(.

Vierailija
7/10 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim MLL hoitajan saa 4.20 tunti kotiin. Ja meillä päivähoitolapsille saa siitä vielä alennuksen..

Vierailija
8/10 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mummot ovat itse työelämässä ja asuvat 300 km päässä.

Vierailija
9/10 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen tarvitaan vaan ehdoton todistus lääkäriltä, että on ollut välttämätöntä, että äiti/isä hoitaa itse lasta.

Meidän lapsella oli palovammat ja sairaalasta kun kotiuduttiin niin kela korvasi minulle loppuajan kotona, koska lääkäri näin asian näki, että vanhemmat hoitaa.

En tiedä päteekö tavan flunssiin???

Vierailija
10/10 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin meillä aikanaan ei saanut.... kaikki meni omasta pussista... lomakorvaukset jne.

-Hoksasi 8-