Argh, kaverini ravintolassa
Kaveri on kiva, mut ärsyttävä tyyli: kun mennään syömään ja parille lasiliselle, hän heittäytyy hulppeaksi. Tilaa alkupaloja, tilaa monet juomat (ruokaa odotellessa, ruuan kanssa parit, kahvinkin ehkä). Itse tilaan vain pääruuan kuten pizzan ja yhden juoman, kun rahaa ei liikaa ole.
Kun tulee maksun aika, niin hän sanoo, että paljonkos siitä tulee puoliksi. Olen niin monta kertaa maksanut puolet, vaikka hän tilaa paljon enemmän. Miten joku kehtaa? On olevinaan niin höveli, että ei tässä pikkurahoja lasketa, puoliksi vaan, vaikka itse tilaa paaljon enemmän.
Kommentit (43)
Miksi maksat? Jatkossa ilmoitat että saa itse maksaa tilaamansa ruoat ja juomat.
Jos sinä suostut tuohon, syytä itseäsi. Sano suoraan vaan, että "laskua ei puoliteta, koska sinä söit ja joit paljon enemmän". Ja maksat oman osuutesi. Tai vielä parempi: sanot jo tilatessa tarjoilijalle, että "otamme sitten eri laskut, kiitos". So simple.
Ja nautit katsoessasi, kun kaveri samantien muuttaa tilauksensa pienemmäksi, kun kuulee, ettei voikaan maksattaa pämpästelyjään sinulla!
Siis miksi olet kiltisti maksanut puoliksi? Avaa suusi ja sano, että maksan vain oman osuuteni
Meillä tuo on ratkaistu kavereiden kanssa ihan silleen, että keskustellaan ennen tilausta että mitä kukin aikoo ottaa. Jos joku haluaa enemmän kuin toiset, niin päädytään eriteltyihin laskuihin, mutta jos kaikki ottavat suurin piirtein saman verran (vaikka 3 ruokalajia ja niihin sopivat viinit), niin voidaan ihan hyvin jakaa lasku tasan kaikkien kesken.
Ei siitä kukaan vedä hernettä nenään.
?
MInä en tuommoisen kanssa menisi toistamiseen enää mihinkään.
Yhden kerran voi jäädä sanattomaksi ja tyhmyyksissään maksaa, mutta kerrasta kuuluu ottaa opiksi.
Puoliksi?? Mitä vttua. Kummallekin oma lasku jo tilatessa tietty.
Onko teidän ystävyys jotenkin eri arvoinen, hän dominoi ja määrää ja sä vikiset kun viedään narussa?
Vierailija kirjoitti:
Päsmäri ja nössö meni ravintolaan...
Näin se varmaan on...!
Hän on niin kansainvälinen, viiniä menee ja ilman alkuruokaa on junttimeininki, ja myös laskun jakaminen on suomi-junttia, missään muualla maailmassa ei tehdä.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Ei ap mitään vastaa, se lähti jo Porvooseen.
Sori, pitää tehdä välill töitä, raha kun ei se vähäinenkään tule muuten :D
Mut joo kiitos kaikille vahvistuksesta, että en ole pikkumainen!
Enpä tiedä aloittajan jutuista, mutta eipä tulisi mieleenkään tuollainen menettely, että maksetaan puoliksi ja toinen syö ja juo paljon enemmän. Mitään junttia ei kyllä erillisissä laskuissa ole. Kaverillasi taitaa olla ihan omat käsityksen maailmanmieheydestä tai -naiseudesta!
Me maksetaan aina tasan kaveriporukalla, mutta tilataan kaikki suurinpiirtein samanverran.
Sano ihan reippaasti vaan, että molemmat maksaa omansa. Ei se ole vaikeaa - jos kaveri siitä suuttuu, niin sitten suuttuu. Et kai sä oikeesti ihan noin tossu ole?