Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kertoisin läheisilleni että tulen kuolemaan alkoholismiini, ennemmin tai myöhemmin?

Vierailija
17.02.2019 |

Tällä hetkellä menee päivittäin kaksi pulloa 15% viiniä, 2dl leijonaa ja 3-4kpl 5,5% siideriä.

Olen niin masentunut ja niin turhautunut kaikkeen.

Käyn ns. kuntouttavassa työtoiminnassa, mutta siitä ei ole mitään apua. Sielläkin olen yksin. Kun tulen kahvihuoneeseen niin kaikki hiljenevät.

Maksa-arvoissa en ole käynyt kahteen vuoteen mutta tiedän että ne ovat koholla ja paljon.

Täytän pian 30 vuotta ja luulen että se jää viimeiseki elinvuodekseni. En tosin enää keksi syitä elää. Rakas koirani jouduttiin 14-vuotiaana lopettamaan kaksi kuukautta sitten. Sen jälkeen kaaduin pahasti enkä pääse vieläkään kunnolla kävelemään.

Läheisiltäni olen piilottanut tämän. Tietävät että otan joskus, mutta eivät todellista tilannetta. Kannattaako toisaalta kertoakaan, tuottaisi vaan pahaa mieltä?

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/2016030721232363

Maailman viisi eniten addiktoivaa ainetta:

1. Heroiini

2. Alkoholi

3. Kokaiini

4. Barbituraatit

5. Nikotiini

alkoholiriippuvuus on yhtä voimakas kuin heroiiniriippuvuus, mutta syntyy vain paljon hitaammin, mutta kun riippuvuus on syntynyt, siitä on hyvin vaikea päästä eroon ennen kuolemaa.

Lähes yhtä voimakas riippuvuus kuin heroiiniin, siis lähes, mutta huomattavasti helpompaa päästä eroon, vaatii oikeasti omaa tahtoa ja hyvän hoidon, johon tulee sitoutua vähintään vuodeksi. Kuulostaa pahalta, mutta todellisuudessa on helppoa. Ei tarvitse yksin kärvistellä.

jos ois noin helppoo kuin kuvittelet, suurin osa alkoholisteista pääsis eroon viinasta ennen kuolemaansa, mutta kun ei pääse kuitenkaan.

Niin sitä luulis, mutta sä et varmaan tiedä, ettei niistä monikaan edes ole halunnut päästä eroon alkoholista. Moni haluaa, mutta ei tiedä, miten se onnistuisi. Mutta sen tiedän, että kyllä se sitten on helppoa, kun sen oikean avun saa. Mun ei tarvitse kuvitella. Se on äärimmäisen vaikeaa niin kauan, kuin ei ymmärrä sairauden laatua. Jos ei tajua ottaa sitä vastuuta, joka paranemiseen vaaditaan, ei juuri voi onnistuakaan. 

Riippuvuuden ydin on se, ettei siitä halua eroon. Se on riippuvuus. Siksi yleensä riippuvuutta aiheuttavasta aineesta haluaa eroon vasta kun asiat on huonosti tai saa ns pohjakosketuksen elämään. Minäkin tiedän että alkoholi on mulle haitallista. Pahimmassa tapauksessa sen käyttö laukaisee mun mielenterveyden häiriöt ja menetän esimerkiksi parisuhteeni sen vuoksi, kuten aina aikaisemminkin. Saatan menettää työnikin kun en jaksa käydä töissä vaan joudun sairauslomille. Mutta alkoholin käyttöä minä en taas enää halua lopettaa vaikka tiedän tämän kaiken. Uskottelen itselleni ettei se tee pahaa ja se on hallinnassa. En minä halua lopettaa sen käyttöä, en kestä että taas joutuisin olemaan ikuisuuden ilman sitä tunnetta...

Tämän vuoksi raitistuminen on niin hankalaa. Riippuvuus aiheuttaa sen ettei aineesta halua luopua.

Vierailija
42/80 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä järki parantua alkoholismista, jos alkoholi on ainoa mukava asia elämässä? 

Onko siellä työtoiminnassa istuminen yksin sitten mukavampaa, kun ei ole edes mitä illalta odottaa, vaan kotonakin vain tylsä valkoinen seinä, ja musertava yksinäisyys. 

Tosin täytyy kyllä epäillä ap:n tarinaa, sillä viini, viina ja lonkero alkavat kyllä tuossa mittakaavassa olle jo niin kalliita, ettei niitä pysty työtoimintarahoilla ostamaan joka illaksi...

No mitäpä jos koittaisi kehittää sen alkoholin tilalle jotain muuta, mistä tulee hyvä olo? Mutta ehei suinkaan, senhän eteen pitäisi nähdä vaivaa, joten kivempihan se on vaan jatkaa juomista. Tekosyitähän juomiseen löytyy alkkiksella loputtomiin.

Hyvän olon löytäminen jostain muualta voi olla sangen vaikeaa ja vielä vaikeampaa kuvitella että parempaa olisikaan jos ei ole sitä kokenut. En ole alkkis, mutta nettipeli addikti ja voin sanoa että tästä irtautuminen on vaikeaa köyhänä, heikkona ja yksinäisenä. Nettipelistä sentään saa seuraa ja sisältöä elämään. Terapiassakin yleensä on viime kädessä yksin ja onhan se täälläkin tullut ilmi että itse pitää ne ratkaisut ym. tehdä. T.eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko siellä työtoiminnassa istuminen yksin sitten mukavampaa, kun ei ole edes mitä illalta odottaa, vaan kotonakin vain tylsä valkoinen seinä, ja musertava yksinäisyys. 

Tosin täytyy kyllä epäillä ap:n tarinaa, sillä viini, viina ja lonkero alkavat kyllä tuossa mittakaavassa olle jo niin kalliita, ettei niitä pysty työtoimintarahoilla ostamaan joka illaksi...

No mitäpä jos koittaisi kehittää sen alkoholin tilalle jotain muuta, mistä tulee hyvä olo? Mutta ehei suinkaan, senhän eteen pitäisi nähdä vaivaa, joten kivempihan se on vaan jatkaa juomista. Tekosyitähän juomiseen löytyy alkkiksella loputtomiin.

Aivan typerä kommentti, mikäli oleeteaan että alkoholi on tullut kuvioihin yksinäisyyden ja ikävän elämän  takia, ei niin että elämästä tuli yksinäistä ja kamalaa alkoholin takia.

Kyllä mä ainakin tissuttelen mielelläni kotona, ja juuri olin tuossa huvikseni 130 päivää ilman pisaraakaan, ja totesin jälleen, että ei ole my piece of cake. Tykkään tissutella kotona, on paljon mukavampaa lähteä töistä viikonlopun viettoon, kun mielessä siintää jo lämmin sauna ja kylmä olut. Kaikki ikävä tekeminenkin muuttuu siedettäväksi kun lisätään mukaan hyvä siideri, ja stereoista raikaava lempimusiikki. 

Ei se ole mikään tekosyy, että pidän alkoholista kohtuullisissa määrin(kännissä en tykkää olla) vaan se on nimenomaisesti se ihka oikea syy. En näe mitään syytä lopettaa juomista, ja mikäli minulle sanottaisiin että henki lähtee parissa vuodessa, mikäli en lopeta, tai jos lopetan niin eloa on jäljellä vielä 20v. Valitsisin heti tuon 2v iloista ja onnellista elämää mieluummin kuin 20v kidutuksen, jossa en koskaan enää saisi puuhata lempiharrastukseni, eli tissuttelun parissa. 

Vierailija
44/80 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvän olon löytäminen jostain muualta voi olla sangen vaikeaa ja vielä vaikeampaa kuvitella että parempaa olisikaan jos ei ole sitä kokenut. En ole alkkis, mutta nettipeli addikti ja voin sanoa että tästä irtautuminen on vaikeaa köyhänä, heikkona ja yksinäisenä. Nettipelistä sentään saa seuraa ja sisältöä elämään. Terapiassakin yleensä on viime kädessä yksin ja onhan se täälläkin tullut ilmi että itse pitää ne ratkaisut ym. tehdä. T.eri

Niin. Tuliko sulle jotenkin yllätyksenä, että aikuinen ihminen on ihan yksin itse vastuussa elämästään ja valinnoistaan? Ja kaikki ei aina voi olla vaan kivaa.

Vierailija
45/80 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin juomisen ja aloin syödä. Addiktion kohde vain vaihtui. Nyt olen absolutisti mutta painan 120 kg.

Vierailija
46/80 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi ehdottomasti siirtyä sekakayttöön, jolloin alkoholin päihdyttävää ja lamaannuttavaa vaikutusta voi tehostaa erilaisilla reseptilääkkeillä ja niiden yhdistelmillä.

Alkoholi ei todellakaan lamauta. Eikä tissuttelijan ole tarkoituskaan sen kummemmin päihtyä, vaan tuottaa mukava olo, ja poistaa stressi, jolloin kykenee nauttimaan siitä mitä sillä hetkellä on, eli hyvä ruoka, juoma, sauna, ja seurakin. Joten ei ole mitään mitä pitäisi tehostaa. Sinulle tuo sekakäyttösi voi olla mielestäsi sopivaa, mutta ei tosiaan kaikille muille.

Vierailija
47/80 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan typerä kommentti, mikäli oleeteaan että alkoholi on tullut kuvioihin yksinäisyyden ja ikävän elämän  takia, ei niin että elämästä tuli yksinäistä ja kamalaa alkoholin takia.

Kyllä mä ainakin tissuttelen mielelläni kotona, ja juuri olin tuossa huvikseni 130 päivää ilman pisaraakaan, ja totesin jälleen, että ei ole my piece of cake. Tykkään tissutella kotona, on paljon mukavampaa lähteä töistä viikonlopun viettoon, kun mielessä siintää jo lämmin sauna ja kylmä olut. Kaikki ikävä tekeminenkin muuttuu siedettäväksi kun lisätään mukaan hyvä siideri, ja stereoista raikaava lempimusiikki. 

Ei se ole mikään tekosyy, että pidän alkoholista kohtuullisissa määrin(kännissä en tykkää olla) vaan se on nimenomaisesti se ihka oikea syy. En näe mitään syytä lopettaa juomista, ja mikäli minulle sanottaisiin että henki lähtee parissa vuodessa, mikäli en lopeta, tai jos lopetan niin eloa on jäljellä vielä 20v. Valitsisin heti tuon 2v iloista ja onnellista elämää mieluummin kuin 20v kidutuksen, jossa en koskaan enää saisi puuhata lempiharrastukseni, eli tissuttelun parissa. 

No eihän siinä, jokainen tekee valintansa tottakai ja elää elämänsä kuten haluaa. Toivottavasti sinun läheisesi eivät kärsi valinnoistasi.

Vierailija
48/80 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juot noin paljon, tuskin pystyt käymään ns. Kuntouttavassa työssä ja toisekseen kirjoitat tänne yhtään mitään.

Vierailija
49/80 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän siinä, jokainen tekee valintansa tottakai ja elää elämänsä kuten haluaa. Toivottavasti sinun läheisesi eivät kärsi valinnoistasi.

Ja toivottavasti sinun läheisesi eivät kärsi sinun valinnoistasi :)

Vierailija
50/80 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap nyt on hyvä aika Jeesukselle.

Vierailija
51/80 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Heroiini

2. Alkoholi

3. Kokaiini

4. Barbituraatit

5. Nikotiini

alkoholiriippuvuus on yhtä voimakas kuin heroiiniriippuvuus, mutta syntyy vain paljon hitaammin, mutta kun riippuvuus on syntynyt, siitä on hyvin vaikea päästä eroon ennen kuolemaa.

Lähes yhtä voimakas riippuvuus kuin heroiiniin, siis lähes, mutta huomattavasti helpompaa päästä eroon, vaatii oikeasti omaa tahtoa ja hyvän hoidon, johon tulee sitoutua vähintään vuodeksi. Kuulostaa pahalta, mutta todellisuudessa on helppoa. Ei tarvitse yksin kärvistellä.

jos ois noin helppoo kuin kuvittelet, suurin osa alkoholisteista pääsis eroon viinasta ennen kuolemaansa, mutta kun ei pääse kuitenkaan.

Niin sitä luulis, mutta sä et varmaan tiedä, ettei niistä monikaan edes ole halunnut päästä eroon alkoholista. Moni haluaa, mutta ei tiedä, miten se onnistuisi. Mutta sen tiedän, että kyllä se sitten on helppoa, kun sen oikean avun saa. Mun ei tarvitse kuvitella. Se on äärimmäisen vaikeaa niin kauan, kuin ei ymmärrä sairauden laatua. Jos ei tajua ottaa sitä vastuuta, joka paranemiseen vaaditaan, ei juuri voi onnistuakaan. 

Suurin osa alkoholisteista ei pääse alkoholista eroon ennen kuolemaansa, koska alkoholiriippuvuus on synnyttyään heroiinin luokkaa. Suurin osa kuolee alkoholismiin.

Laita siis faktaa, moniko yritti ennen kuolemaansa päästä eroon alkoholista. Ei siitä voi päästä eroon, jos ei edes halua, jos ei edes yritä.

Jos vähentää oikein. Ensin joka toinen, sitten joka kolmas jne...kunnes juo vaan viinilasin 2 max.per päivä. Ihan kuten lihavuus johtuu ylensyönnistä, mikä johtuu psyykkisistä tekijöistä, johtuu ylenjuominen myös "ahdistuksesta".

Siispä juomisen voi mies lopettaa käytännössä 2 tapaa. "Onnistunut rakkaus naiseen" tai uskoon tulo.

Vierailija
52/80 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Heroiini

2. Alkoholi

3. Kokaiini

4. Barbituraatit

5. Nikotiini

Suurin osa alkoholisteista ei pääse alkoholista eroon ennen kuolemaansa, koska alkoholiriippuvuus on synnyttyään heroiinin luokkaa. Suurin osa kuolee alkoholismiin.

Mä en suostu hetkeäkään uskomaan, että alkoholiriippuvuus on heroiiniriippuvuuden tasoista. Antakaapa tutkimustuloksia, luotettavia sellaisia. 

Vierailija
53/80 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voidaan hyvin sanoa, että Suomessa on menossa alkoholilla suoritettava kansanmurha ja omaisuuksien ryöstö.

Vierailija
54/80 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Heroiini

2. Alkoholi

3. Kokaiini

4. Barbituraatit

5. Nikotiini

Mä en suostu hetkeäkään uskomaan, että alkoholiriippuvuus on heroiiniriippuvuuden tasoista. Antakaapa tutkimustuloksia, luotettavia sellaisia. 

Alkoholi on heti heroiinin jälkeen maailman vaarallisin ja tappavin kova huume.

Vierailija
55/80 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
56/80 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
57/80 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.city.fi/yhteiskunta/uusi+paihdetutkimus+saattaa+murentaa+hy…

Alkoholi vaarallisin ja tappavin huume.

Onko tutkimuksessa käytetty sama määrä eri aineiden käyttäjiä? Heroiinin käyttäjiä tuskin löytyy yhtä helposti ja samaa määrää kuin alkoholisteja. 

Vierailija
58/80 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tulee kyllä mieleen, että millä sä rahoitat tuon juomisesi, jos käyt vaan kuntouuttavassa työtoiminnassa? 

Iso osa mun työn vuoksi tietämistäni kuolleista alkoholisteista on kuolleet siihen, kun elimistö pettää ravinnon puutteen vuoksi. Ne jätti ruuan ostamatta tai osti vaan jotain makaronia, että on rahaa viinaan. Siihen syömättömyyden päälle kun vetää pullon punkkua ja vähän kirkasta, niin huonostihan siinä lopulta käy. Yksi sukulaiseni painoi lopulta noin 38kg. Pelkkää luuta ja nahkaa koko nainen. Kuoli lopulta, kun pyörtyi noin viikon täyden syömättömyyden vuoksi ja pää läpi lasipöydästä.

Vierailija
59/80 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Heroiini

2. Alkoholi

3. Kokaiini

4. Barbituraatit

5. Nikotiini

Höh, näkeehän sen ihan omin silmin. Katso jotain rapajuoppoa ja heroinistia, ihan yhtä pahassa jamassa ovat, rapajuoppo periaatteessa huonommassa kuin heroinisti. Alkoholissa on se että se on itsessään PAHEMPI myrkky kuin huumeet kun se tuhoaa koko kropan sen läpi mennessään, en nyt osaa tieteellisesti tätä selittää mutta se on hyvä LIUOTIN joka tuhoaa kaiken tieltään, aiheuttaa syöpää ja mitä lie. Heroiini aineena on periaatteessa vaarattomampi, se vain sitoutuu joihinkin reseptoreihin ja irtoaa sieltä sitten pois. Mielikuvamme heroiinin vaarallisuudesta liittyy ehkä osin siihen että se laitonta jolloin käyttäjän elämä alkaa pyöriä rikosten parissa. Lisäksi sosiaaliset sopimuksemme johtavat siihen että heroinisti syrjäytyy helpommin jolloin esim syöminen mahdollisesti jää vähemmälle kuin juopolla. No, joku osaisi selittää nämä paremmin, mutta jotenkin näin se minusta on.

Vierailija
60/80 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos juot noin paljon, tuskin pystyt käymään ns. Kuntouttavassa työssä ja toisekseen kirjoitat tänne yhtään mitään.

Oma mieheni oli täyspäiväinen yrittäjä. Hän saattoi vetäistä illalla ja yöllä moninkertaisen määrän, ja silti pysyi juominen vuosikymmenen muilta salassa. Kyllä kulissien ylläpitämisen oppii alkoholisti ja läheiset. Alkoholismissa määrät eivät ole oleellisia, kannattaa keskittyä seurauksiin.

Näissä ketjuissa on aina hyvä muistaa, että hyvissä asemissa olevia hyvätuloisia juoppoja on ihan hirveä määrä työelämässä. Ei heistä huomaa dokaamista kuin vasta loppuvaiheessa, ja silloin kun huomataan, on tilanne kotona ollut jo vuosia kriittinen.

Meidän perheen ja useamman tuttavan pelasti missesotamallinen hoito. Hoitolaitoksia on onneksi nykyään useita.