Miten kertoisin läheisilleni että tulen kuolemaan alkoholismiini, ennemmin tai myöhemmin?
Tällä hetkellä menee päivittäin kaksi pulloa 15% viiniä, 2dl leijonaa ja 3-4kpl 5,5% siideriä.
Olen niin masentunut ja niin turhautunut kaikkeen.
Käyn ns. kuntouttavassa työtoiminnassa, mutta siitä ei ole mitään apua. Sielläkin olen yksin. Kun tulen kahvihuoneeseen niin kaikki hiljenevät.
Maksa-arvoissa en ole käynyt kahteen vuoteen mutta tiedän että ne ovat koholla ja paljon.
Täytän pian 30 vuotta ja luulen että se jää viimeiseki elinvuodekseni. En tosin enää keksi syitä elää. Rakas koirani jouduttiin 14-vuotiaana lopettamaan kaksi kuukautta sitten. Sen jälkeen kaaduin pahasti enkä pääse vieläkään kunnolla kävelemään.
Läheisiltäni olen piilottanut tämän. Tietävät että otan joskus, mutta eivät todellista tilannetta. Kannattaako toisaalta kertoakaan, tuottaisi vaan pahaa mieltä?
Kommentit (80)
Ei kaikkia liikakäyttäjiä voi pitää heroiinin kaltaisessa koukussa olevina. Jos esimerkiksi yrittää vaikeassa elämäntilanteessa pehmentää oloaan alkoholilla, niin tilanteen paraneminen kyllä vähentää myös alkoholinhimoa. Olen itse erittäin addiktoitunut alkoholiiin mutta onnistun nykyään kohtuukäyttämään niin, että humalassa en ole kuin viikonloppuisin satunnaisesti. Tämänhän ei kuulemma pitäisi olla alkoholistille mahdollista ilman uskoon tulemista. (Olen agnostikko.)
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikkia liikakäyttäjiä voi pitää heroiinin kaltaisessa koukussa olevina. Jos esimerkiksi yrittää vaikeassa elämäntilanteessa pehmentää oloaan alkoholilla, niin tilanteen paraneminen kyllä vähentää myös alkoholinhimoa. Olen itse erittäin addiktoitunut alkoholiiin mutta onnistun nykyään kohtuukäyttämään niin, että humalassa en ole kuin viikonloppuisin satunnaisesti. Tämänhän ei kuulemma pitäisi olla alkoholistille mahdollista ilman uskoon tulemista. (Olen agnostikko.)
Ei tietenkään voi mutta on myös heroiinin käyttäjiä jotka pystyy samalla lailla "hallitsemaan" käyttöään eli käy töissä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.city.fi/yhteiskunta/uusi+paihdetutkimus+saattaa+murentaa+hy…
Alkoholi vaarallisin ja tappavin huume.
Onko tutkimuksessa käytetty sama määrä eri aineiden käyttäjiä? Heroiinin käyttäjiä tuskin löytyy yhtä helposti ja samaa määrää kuin alkoholisteja.
Alkoholi on siis heroiinin jälkeen vaarallisin ja tuhoisin kova huume, joka tap.paa ja aiheuttaa eniten väkivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Voidaan hyvin sanoa, että Suomessa on menossa alkoholilla suoritettava kansanmurha ja omaisuuksien ryöstö.
Jep ja suurelta osin vielä Latvialaisen/virolaisen viinan voimin. Onkohan tuo nyt sitten sitä uuden ajan sodankäyntiä?
Vierailija kirjoitti:
Olen itse erittäin addiktoitunut alkoholiiin mutta onnistun nykyään kohtuukäyttämään niin, että humalassa en ole kuin viikonloppuisin satunnaisesti. Tämänhän ei kuulemma pitäisi olla alkoholistille mahdollista ilman uskoon tulemista. (Olen agnostikko.)
eli et ole erittäin addiktoitunut, koska kykenet olemaan ilman alkoholia, päinvastoin kuin he, jotka ovat erittäin addiktoituneet alkoholiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse erittäin addiktoitunut alkoholiiin mutta onnistun nykyään kohtuukäyttämään niin, että humalassa en ole kuin viikonloppuisin satunnaisesti. Tämänhän ei kuulemma pitäisi olla alkoholistille mahdollista ilman uskoon tulemista. (Olen agnostikko.)
eli et ole erittäin addiktoitunut, koska kykenet olemaan ilman alkoholia, päinvastoin kuin he, jotka ovat erittäin addiktoituneet alkoholiin.
No tuo on kyllä sellainen kehäpäätelmä, ettei siihen ole vastaan sanomista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
alkoholiriippuvainen käyttää huumettaan aamusta iltaan ja joka päivä, mutta jos käyttää vain satunnaisesti ja viikonloppuisin, ei ole kovinkaan riippuvainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
alkoholiriippuvainen käyttää huumettaan aamusta iltaan ja joka päivä, mutta jos käyttää vain satunnaisesti ja viikonloppuisin, ei ole kovinkaan riippuvainen.
Niin. Enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Enää.
Eli ei ole riippuvainen enää. Päinvastoin kuin edelleenkin alkoholista erittäin riippuvaiset jotka eivät kykene olemaan ilman huumettaan edes päivääkään.
Mikään muu ei tuhoa maatamme niin paljon ja kalliisti mitä alkoholihuume tekee.
Vierailija kirjoitti:
Mikään muu ei tuhoa maatamme niin paljon ja kalliisti mitä alkoholihuume tekee.
Siinä ne on faktat asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt tulee kyllä mieleen, että millä sä rahoitat tuon juomisesi, jos käyt vaan kuntouuttavassa työtoiminnassa?
Iso osa mun työn vuoksi tietämistäni kuolleista alkoholisteista on kuolleet siihen, kun elimistö pettää ravinnon puutteen vuoksi. Ne jätti ruuan ostamatta tai osti vaan jotain makaronia, että on rahaa viinaan. Siihen syömättömyyden päälle kun vetää pullon punkkua ja vähän kirkasta, niin huonostihan siinä lopulta käy. Yksi sukulaiseni painoi lopulta noin 38kg. Pelkkää luuta ja nahkaa koko nainen. Kuoli lopulta, kun pyörtyi noin viikon täyden syömättömyyden vuoksi ja pää läpi lasipöydästä.
Eräs kuuluisa Matti-niminen henkilökin harrasti nuorena anoreksiaan helposti vievää lajia ja vanhempana ryypätessään ei koskaan syönyt mitään..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan perus alkoholisti painuu aamuisin töihin, tekee hulluna hommia ja sen jälkeen lähtee kaupan kautta kotiin, juomaan. Aamulla taas töihin.
Vierailija kirjoitti:
On niitä pahempiakin juoppoja ja vanhempia, jotka on vetäny viinaa 50v ja vielä porskuttaa, näitä on katukuva pullollaan. Et sä vuoden sisällä kuole. Nopeasti hakemaan apua ongelmaan.
Juu, eli lisää vaan nestemäistä huumetta ja muita huumeita.
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/2016030721232363
Maailman viisi eniten addiktoivaa ainetta:
1. Heroiini
2. Alkoholi
3. Kokaiini
4. Barbituraatit
5. Nikotiini
Hassua miten jotkut kuvittelevat, että alkoholi olisi ns. "huumeisiin" verrattuna mieto ja vähähaittainen päihde, vaikka kyseessä on oikeasti yksi vaarallisimpia ja tuhoisimpia kovia huumeita mitä maailmassa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/2016030721232363
Maailman viisi eniten addiktoivaa ainetta:
1. Heroiini
2. Alkoholi
3. Kokaiini
4. Barbituraatit
5. Nikotiini
Hassua miten jotkut kuvittelevat, että alkoholi olisi ns. "huumeisiin" verrattuna mieto ja vähähaittainen päihde, vaikka kyseessä on oikeasti yksi vaarallisimpia ja tuhoisimpia kovia huumeita mitä maailmassa on.
Olen samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Enää.
Eli ei ole riippuvainen enää. Päinvastoin kuin edelleenkin alkoholista erittäin riippuvaiset jotka eivät kykene olemaan ilman huumettaan edes päivääkään.
Olin aiemmin. Eli riippuvuudesta pääsee eroon. Ja jopa niin, että kohtuukäyttö on mahdollista. Ei toki aina, mutta ei voi myöskään sanoa, että riippuvuus on aina mahdoton päihittää. Toki siinä auttaa vahva motivaatio. Sanotaan, että pitää joutua pohjalle, mutta minulla irtiponnisteluun riitti yksi erittäin nöyryyttävä kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Enää.
Olin aiemmin. Eli riippuvuudesta pääsee eroon. Ja jopa niin, että kohtuukäyttö on mahdollista. Ei toki aina, mutta ei voi myöskään sanoa, että riippuvuus on aina mahdoton päihittää. Toki siinä auttaa vahva motivaatio. Sanotaan, että pitää joutua pohjalle, mutta minulla irtiponnisteluun riitti yksi erittäin nöyryyttävä kokemus.
Suurin osa alkoholisteista ei kuitenkaan koskaan pääse alkoholista eroon ennen (jopa hyvinkin ennenaikaista) kuolemaansa, joka sekin johtuu suurimmalla osalla alkoholin aiheuttamista sairauksista.
Miten noilla määrillä ei muka haise viinalle aina? Muuten en tarinaa epäile..