Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kertoisin läheisilleni että tulen kuolemaan alkoholismiini, ennemmin tai myöhemmin?

Vierailija
17.02.2019 |

Tällä hetkellä menee päivittäin kaksi pulloa 15% viiniä, 2dl leijonaa ja 3-4kpl 5,5% siideriä.

Olen niin masentunut ja niin turhautunut kaikkeen.

Käyn ns. kuntouttavassa työtoiminnassa, mutta siitä ei ole mitään apua. Sielläkin olen yksin. Kun tulen kahvihuoneeseen niin kaikki hiljenevät.

Maksa-arvoissa en ole käynyt kahteen vuoteen mutta tiedän että ne ovat koholla ja paljon.

Täytän pian 30 vuotta ja luulen että se jää viimeiseki elinvuodekseni. En tosin enää keksi syitä elää. Rakas koirani jouduttiin 14-vuotiaana lopettamaan kaksi kuukautta sitten. Sen jälkeen kaaduin pahasti enkä pääse vieläkään kunnolla kävelemään.

Läheisiltäni olen piilottanut tämän. Tietävät että otan joskus, mutta eivät todellista tilannetta. Kannattaako toisaalta kertoakaan, tuottaisi vaan pahaa mieltä?

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tykkäävät yllätyksistä, älä kerro.

Vierailija
2/80 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä he sen jo tietävät. Sun on itse päätettävä haluatko muutosta vai et.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä,saako kuolemansyyn salata läheisiltä,jos kirjottaa etukäteen jonkun kiellon?

Mutta siis etkö millään halua hoitoon? Voisit saada antabusta ja sitten terapiaa päästäksesi eteenpäin. Ota yhteyttä sossuun, siellä voi kertoa alkoholismista. Sano että ei kuntouttava työtoiminta ole sulle oikea apu .

Vierailija
4/80 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin haet apua alkoholiongelmaasti. Sitten puhut läheisillesi. Sä voit parantua alkoholismista, usko itseesi ❤️

Vierailija
5/80 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä pahempiakin juoppoja ja vanhempia, jotka on vetäny viinaa 50v ja vielä porskuttaa, näitä on katukuva pullollaan. Et sä vuoden sisällä kuole. Nopeasti hakemaan apua ongelmaan.

Vierailija
6/80 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä he sen jo tietävät. Sun on itse päätettävä haluatko muutosta vai et.

Samaa olin sanomassa, kyllä läheiset tietävät että juot ja paljon. Se on kumma miten juova alkoholisti luulee ettei kukaan huomaa jos ottaa hajun ”peittävän” mynthonin.

Nyt aloittajan pitäisi päättää haetko apua vai vedätkö loppuun saakka? En tunne sinua, mutta liputtaisin sen avunhakemisen puolesta. Elämässä nyt kannattaa katsoa kaikki kortit. Tsemppiä!

Vierailija
7/80 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niitä pahempiakin juoppoja ja vanhempia, jotka on vetäny viinaa 50v ja vielä porskuttaa, näitä on katukuva pullollaan. Et sä vuoden sisällä kuole. Nopeasti hakemaan apua ongelmaan.

Mä olenkin jo vuosia etsinyt sitä kristallipalloa, sullahan se onkin!!!

Vai mistä tiedät, ettei juuri ap kuole vuoden sisään?

Ap, miksi kertoisit läheisillesi, että olet rapajuoppo?

Vierailija
8/80 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tulossa kirjoittamaan samaa kun vierailija 5, mutta jos lopetat itseksesi, ÄLÄ lopeta yhtäkkiä seinään. Vähennä pikkuhiljaa. Tiedän useamman joka on tuommoisella kerrasta poikki-tavalla kuollut kun on yhtäkkiä lopettanut monen vuoden(kin) ryyppyputken. Pikkuhiljaa vähennät. Ja sitten se lopettaminen avun kanssa tai jos pystyt niin ilman.

Vierailija
9/80 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee kyllä mieleen, että millä sä rahoitat tuon juomisesi, jos käyt vaan kuntouuttavassa työtoiminnassa? 

Vierailija
10/80 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eikös noihin juomiin mene jo joku 30 euroa päivässä kuitenkin?

Vierailija
11/80 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne tietävät. Jossain vaiheessa sitä alkaa odottaa.

Vierailija
12/80 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sellainen pikkuhiljaa lopettaminen tehtäisiin? Suositellaanko sitä ihan lääketieteellisestikin? Mäkin olen kuullut, että äkillinen raittiuslupaus on pitänyt, mutta sitten on joskus kuukauden päästä saanut sairauskohtauksen ja kuollut.

Vierailija
13/80 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan ihminen ottaa lainaa.

Vierailija
14/80 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet juuri sellainen orja, jollainen alkoholihuumekauppiaat haluavat sinun (ja muiden orjien) olevankin.

tuhlaat omaisuutesi lailliseen huumeeseen josta olet riippuvainen ja kuolet pois.

Vierailija
15/80 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sellainen pikkuhiljaa lopettaminen tehtäisiin? Suositellaanko sitä ihan lääketieteellisestikin? Mäkin olen kuullut, että äkillinen raittiuslupaus on pitänyt, mutta sitten on joskus kuukauden päästä saanut sairauskohtauksen ja kuollut.

Kuukauden päästä? Ei sitten enää kyllä suoranaisesti liity lopettamiseen ja sen tapaan, eli nopeasti tai tipottain... Kramppivaarahan on yleistäen sen ekat 5pvää, tosiasiallisesti vaarallisinta on aina silloin, kun puhalletaan nollaa.

Vierailija
16/80 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olenkin jo vuosia etsinyt sitä kristallipalloa, sullahan se onkin!!!

Vai mistä tiedät, ettei juuri ap kuole vuoden sisään?

Ap, miksi kertoisit läheisillesi, että olet rapajuoppo?

No onko Ap:lla kristallipallo, josta voi katsoa, että varmasti kuolee vuoden sisään? En ottanut kantaa siihen kannattaako kertoa. Muutaman lohdullisen sanan, että on näitä muitakin ja että kannattaa hakea apua. Jos ei ole terveystarkastuksessa käynyt kahteen vuoteen esim. katsomassa maksa-arvoja, ei voi mitenkään tietää, kuoleeko vuoden sisään? Ellei sitten ap haudo itsemurhaa ja se on taas eri asia ja sitä suuremmalla syyllä ammattiapua hakemaan ja nopeasti.

Vierailija
17/80 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se kuukauden päästä enää tapa, parissa päivässä se iskee jos lopettaa seinään. Vähennä yksi annos päivässä, kunnes olet kuivilla, tai hakeudu lääkkeelliseen katkaisuun a-klinikalle.

Vierailija
18/80 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/2016030721232363

Maailman viisi eniten addiktoivaa ainetta:

1. Heroiini

2. Alkoholi

3. Kokaiini

4. Barbituraatit

5. Nikotiini

Vierailija
19/80 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

no minä tulen kuolemaan myös vaikken juo alkoholia ollenkaan.

Vierailija
20/80 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/2016030721232363

Maailman viisi eniten addiktoivaa ainetta:

1. Heroiini

2. Alkoholi

3. Kokaiini

4. Barbituraatit

5. Nikotiini

alkoholiriippuvuus on yhtä voimakas kuin heroiiniriippuvuus, mutta syntyy vain paljon hitaammin, mutta kun riippuvuus on syntynyt, siitä on hyvin vaikea päästä eroon ennen kuolemaa.