Vierailija
Poiminta

Kysymys otsikossa, mistä ostat ja miten usein käyt kaupassa?

• ylös 142
  • alas 32

Sivut

Kommentit (1122)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tuskin kukaan oikeasti käyttää noin vähän.

Itse opiskelijana käytän alle 100 euroa kuussa ruokaan. Syön kyllä oikein hyvin ja ostan paljon luomua.

-Yleensä  ruokalistaan kuuluu kanaa, riisiä ja kasviksia. Pinaattilettuja, lasagnea, hernekeittoa, makaronilaatikkoa, kalaa yms. Aika tavallisia arkiruokia siis. Einesruokia ei tule juuri ostettua. Ainoastaan tuo purkkihernekeitto laiskoille päiville. Ja toki sitten muut hedelmät ja leivät yms. 

Mutta jos yksi päivä otetaan esimerkiksi: Niin aamulla kahvi, banaani ja leipää. Nyt punajuurikeitto smetanalla ja illemmalla kotitekoisia hampurilaisia. Ruokien välillä syön jotain pientä (leipää, hedelmiä tms.) En kyllä syö  suositeltua  pientä viittä annosta päivässä, vaan syön kerralla aika paljon..

• ylös 313
  • alas 705
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Itse opiskelijana käytän alle 100 euroa kuussa ruokaan. Syön kyllä oikein hyvin ja ostan paljon luomua.

-Yleensä  ruokalistaan kuuluu kanaa, riisiä ja kasviksia. Pinaattilettuja, lasagnea, hernekeittoa, makaronilaatikkoa, kalaa yms. Aika tavallisia arkiruokia siis. Einesruokia ei tule juuri ostettua. Ainoastaan tuo purkkihernekeitto laiskoille päiville. Ja toki sitten muut hedelmät ja leivät yms. 

Mutta jos yksi päivä otetaan esimerkiksi: Niin aamulla kahvi, banaani ja leipää. Nyt punajuurikeitto smetanalla ja illemmalla kotitekoisia hampurilaisia. Ruokien välillä syön jotain pientä (leipää, hedelmiä tms.) En kyllä syö  suositeltua  pientä viittä annosta päivässä, vaan syön kerralla aika paljon..

Kuulostaa kyllä hyvältä mutta oletko kovin pienikokoinen kun syöt noin?

• ylös 448
  • alas 213
Vierailija

Aika monikin opiskelija elää alle satasella ja itsekin elin. Kannattaa hyödyntää s-ryhmän ilta-ale, Lidl ja Resq. Perusruoka on edullista. Ei ihminen tarvitse smoothieita, raejuustoja, avokadoja ja mangoja. Riittää puuro ja leipä, kauden kasvikset ja hedelmät, peruskotiruoka. Ei maksa paljon.

• ylös 602
  • alas 481
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kyllä hyvältä mutta oletko kovin pienikokoinen kun syöt noin?

Aika normaaleissa mitoissa ollaan omasta mielestäni. BMI 22. Aikaisemmin tuli treenattua aika paljon ja silloin piti syödä myös enemmän. 

• ylös 242
  • alas 20
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Aika monikin opiskelija elää alle satasella ja itsekin elin. Kannattaa hyödyntää s-ryhmän ilta-ale, Lidl ja Resq. Perusruoka on edullista. Ei ihminen tarvitse smoothieita, raejuustoja, avokadoja ja mangoja. Riittää puuro ja leipä, kauden kasvikset ja hedelmät, peruskotiruoka. Ei maksa paljon.

Tämä on kyllä ihan totta, perusruokaa, aamupuurot ja runsaasti kauden kasviksia

• ylös 316
  • alas 174
Vierailija

Alkuviikolla keitto jonka hinnaksi tulee noin 4 euroa ja loppuvikolla laatikko jonka hinta noin 5 euroa. Jää 11 euroa jolla puuroa leipää hedelmiä, makkaraa jne. Kaupassa maanantai ja perjantai. Työtön.

• ylös 512
  • alas 19
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että smoothiet voi tehdä itse halvalla niistä hedelmistä ja pakastemarjoista

• ylös 272
  • alas 42
Vierailija

Minä olen ylipainoinen keski-ikäinen ja ruokaan menee suunnilleen 120€/kk ja se sisältää kaikki herkut (paljon) ja pienet kodintarvikkeet (pesuaineet, roskapussit, wc paperit ym). Jos jättäisin herkut ostamatta säästyisi se 20€/kk helpostikin. Käyn kaksi kertaa viikossa kaupassa. Paljon hedelmiä, vihanneksia, leipää, juustoa, kinkkua. Ei maitotuotteita eikä lihaa paljonkaan. Ostan K-supermarketista kaiken, eli ei ole punalappuisia tuotteita ollenkaan, meillä ei kauppias sitä harrasta, mieluummin lahjoittaa päiväystuotteet ilmaiseksi ruokajakeluun eräälle seurakunnalle. Ei ole vissiin pikkurahan puutetta hänellä.

• ylös 235
  • alas 71
Vierailija

Jos jaksaa kulkea tarjoushaukkana kaupasta toiseen ja miettii ruokalistan tarkkaan, tuolla rahalla voi tulla toimeen. Itse käytän ruokaan n. 50 euroa viikossa, eli reilu kaksisataa kuukaudessa.

• ylös 239
  • alas 23
Vierailija

Lidlistä ostan alle satasella kuukauden eväät. Vihanneksia, yrttejä, juureksia, mausteita. Tarvittaessa öljyä sun muuta. Lihaa, kalaa ja kanaa. Kokkaan toki itse alusta lähtien kaiken.

M35

• ylös 252
  • alas 29
Vierailija

Minusta 100€ ruokaan kuukaudessa yhtä henkilöä kohden on jo ihan hurja summa. 
Pyrin syömään terveellisesti, mutta valitettavasti useiten syöminen jää vähän vähälle. Mitä pääasiallisesti syön, on puuroa ja leipää. Välipaloilla hedelmiä ja kasviksia. Muutaman kerran kk teen isomman satsin jotain lämmintä ruokaa. 

Kuluja tulee jotain 50€/kk. Olen kylläkin opiskelija, ettei tässä ole varaa syödäkään edes paljoa, mutta tällä ruokavaliolla olen ollut jo vuosia ja selvitty tähänkin asti.

• ylös 99
  • alas 672
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Pyrin syömään terveellisesti, mutta valitettavasti useiten syöminen jää vähän vähälle. Mitä pääasiallisesti syön, on puuroa ja leipää. Välipaloilla hedelmiä ja kasviksia. Muutaman kerran kk teen isomman satsin jotain lämmintä ruokaa. 

Kuluja tulee jotain 50€/kk. Olen kylläkin opiskelija, ettei tässä ole varaa syödäkään edes paljoa, mutta tällä ruokavaliolla olen ollut jo vuosia ja selvitty tähänkin asti.

Lämmintä ruokaa muutaman kerran kuussa? No huhhuh

• ylös 692
  • alas 63
Vierailija

No haloo, ei kyllä onnistu. Joku nyt valehtelee tai ei huomioi kaikkia syömisiään. Lyön vaikka vetoa, että syötte työpaikkalounaan, ettekä laske sitä mukaan. Tai kahden euron opiskelijalounaan arkisin, ettekä laske sitä kustannuksiin.

Ja vielä muka luomua ja terveellisesti.. paskapuhetta. Minä teen nelihenkiselle perheelle - jonka jäsenet aikuisia - ruokaa itse, ja ammattikokkina osaan hyödyntää hyvin ainekset. Ostan isoja eriä ja mahdollisimman halvalla. Ja silti hyvään ruokaan - ei luksukseen, vaan arkiseen kasvispainotteiseen ruokaan - kuluu perheessämme rahaa 500-600 euroa kuussa ja PÄÄLLE tulee työpaikkaruokailu. Jos tekisimme eväät, summa olisi likempänä 800 euroa. Eli 200 euroa per nassu.

Eikä siitä ole kyllä nipistettävää, jos hyvin syö, eikä närpi pelkällä puuro ja uunijuureslinjalla.

• ylös 951
  • alas 223
Vierailija

Mulla menee 10€ viikossa ruokaan.

Huomioitavaa on se että syön koululla ilmaisen lounaan.

Tämä viikko:

Pari kiloa banaaneita 2€

Kaurakerma n. 1€

Täysjyväpastaa 1€

Ketsuppi 2€

Jogurtti 2€

Eli yhteensä ruokaan meni 8€. Tein ison satsin soijarouhemakaronilaatikkoa, soijarouhetta löytyi kaapin pohjalta valmiiksi. Banaaneita syön välipalaksi. Jogurttia ja omia pakastemarjoja aamupalaksi. :) kerään syksyllä paljon marjoja pakkaseen ja syön niitä koko talven.

• ylös 164
  • alas 366
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Lämmintä ruokaa muutaman kerran kuussa? No huhhuh

Yksi lämmin ateria kyllä kandeis vetää joka päivä. Kehon ei sitten tartte lämmittää sitä ruokaa ja kuluttaa energiaa moiseen.

• ylös 274
  • alas 97
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lidlistä ostan alle satasella kuukauden eväät. Vihanneksia, yrttejä, juureksia, mausteita. Tarvittaessa öljyä sun muuta. Lihaa, kalaa ja kanaa. Kokkaan toki itse alusta lähtien kaiken.

M35

Siis voisitko nyt antaa esimerkin päivittäisistä syömisistäsi? Joku tässä ei nyt täsmää...

• ylös 375
  • alas 30
Vierailija

Kuulostaa uskomattomalta että joku selviää noin vähällä. Itse olen normaalipainoinen, mutta pelkkiin ruokiin menee vähintään parikymppiä päivä.

• ylös 423
  • alas 235
Vierailija

Lidlistä riisipaketti, pastakastike, 1000g jauhelihaa, 1000g vihanneksia. Maksaa about 10€. Noilla pärjää viikon, jos ei välitä syödä samaa joka päivä. Tai ottaa puolet kanaa ja puolet jauhelihaa. Pakasteseitikin on optio.

• ylös 105
  • alas 172

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.