Olen kuumeessa ja mies ei osallistu siltikään
eilen mies oli koko päivän pois ja olin yksin lasten kanssa. No tottakai täällä on kauhea sotku kun annoin lasten leikkiä aikalailla vapaasti; hyvä kun jaksoin heidät ruokkia kuumehorkasta huolimatta.
Tänään mies on taas lähdössä johonkin, mutta sitä ennen päätti aloittaa kauhean kiukuttelun tästä sotkusta, sen sijaan että olisi vain itse siivonnut tai edes vienyt lapset ulos purkamaan energiaa. Tai ANTANUT VAAN OLLA, mitä helvetin väliä on sotkulla jos lapset leikkii tyytyväisenä ja antaa minun levätä. No lopputuloksena huutoa, riitaa, lasten itkua ja minulla entistä huonompi olo.
Kommentit (55)
Ei minunkaan mies auta jos olen kipeänä. Juuri olin vatsataudissa ja hommat odotti yhden vuorokauden kun ripuloin ja oksensin. Seuraavana päivänä otin vatsa lääkettä ja yritin tehdä kotitöitä.
Sano kova sana miehellesi. Väännä rautalangasta asiasi. OLEN SAIRAS! EN TEE TÄNÄÄN MITÄÄN! SINÄ OLET LASTEN ISÄ, JOTEN PIDÄT LAPSET TURVASSA, RUOKIT HEIDÄT JNE, ETKÄ VOI LÄHTEÄ MIHINKÄÄN ILMAN LAPSIA, ETKÄ HAUKKUA MINUA!
Vierailija kirjoitti:
Järkky mies sulla. Anteeks nyt vaan että sanon näin.
Ei se mitään. Tottahan se on. Eikä tämä ole eka kerta. Tämä samainen mies mm. kiukutteli kun joutui tuomaan minulle vesilasin kun olin vatsataudissa. Ja lähti töihin vaikka en jaksanut vessanlattialta ylös nousta ja hoitaa piti 2 kk:tta vanhaa vauvaa ja 2-vuotiasta taaperoa (pakottava perhesyy olisi tässä tilanteessa varmasti ollut syy ottaa yksi päivä palkatonta).
En vaan ymmärrä mistä kumpuaa tuollainen täysi välinpitämättömyys toisen sairastamista kohtaan. Hän ei suostu näkemään sitä että myös minä voin olla sairas ja heikko.
No miksikäs olet tämän miehen itsellesi sitten valinnut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se mitään. Tottahan se on. Eikä tämä ole eka kerta. Tämä samainen mies mm. kiukutteli kun joutui tuomaan minulle vesilasin kun olin vatsataudissa. Ja lähti töihin vaikka en jaksanut vessanlattialta ylös nousta ja hoitaa piti 2 kk:tta vanhaa vauvaa ja 2-vuotiasta taaperoa (pakottava perhesyy olisi tässä tilanteessa varmasti ollut syy ottaa yksi päivä palkatonta).
En vaan ymmärrä mistä kumpuaa tuollainen täysi välinpitämättömyys toisen sairastamista kohtaan. Hän ei suostu näkemään sitä että myös minä voin olla sairas ja heikko.
Tsemppiä sulle. Ei minunkaan mieheni tuonut mitään juotavaa vatsataudissa, itse sain pärjätä. Onneksi lapsemme jo koululainen joten osaa ottaa itse jääkaapista ruokaa. Minä kyllä hoidin lapsen ja miehen kun olivat vatsataudissa mutta mieheni ei ole empaattinen. T. Nro 2
Joo. Näitä tälläisistä miehiä nyt vaan on. Olen myös saman kokenut. Nyt on jo lapset onneksi isompia, joten voin sairastaakin rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Koska tämä välinpitämättömyys on tullut esiin vasta lastentulon myötä. No ehkä hän ei hoivaavin ollut ennen lapsiakaan, en sillätapaa muista, kun ei lapseton aikuinen sairaana mitään paapomista tarvitse. Enkä nytkään tarvitse, mutta omia lapsiaan voisi mies silloin hoitaa ja höllätä esim. siisteyden suhteen. Siivota voi sitten kun on kaikilla taas parempi olo tai sitten terve siivoaa ihan itsekseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska tämä välinpitämättömyys on tullut esiin vasta lastentulon myötä. No ehkä hän ei hoivaavin ollut ennen lapsiakaan, en sillätapaa muista, kun ei lapseton aikuinen sairaana mitään paapomista tarvitse. Enkä nytkään tarvitse, mutta omia lapsiaan voisi mies silloin hoitaa ja höllätä esim. siisteyden suhteen. Siivota voi sitten kun on kaikilla taas parempi olo tai sitten terve siivoaa ihan itsekseen.
Eli näit jotain tähän viittaavaa jo alussa? Ei ollut huolehtivaista tyyppiä? You get what you take.
Kaikki miehet eivät ole tuollaisia, vaan tekevät kotihommia tasapuolisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli näit jotain tähän viittaavaa jo alussa? Ei ollut huolehtivaista tyyppiä? You get what you take.
Toivottavasti myös tuo sinun empatiakyvyttömyys osuu joskus omaan nilkkaan. Se että jotain kohdellaan huonosti, ei todellakaan tarkoita että hän olisi sen "ansainnut".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti myös tuo sinun empatiakyvyttömyys osuu joskus omaan nilkkaan. Se että jotain kohdellaan huonosti, ei todellakaan tarkoita että hän olisi sen "ansainnut".
Jos olen silmät kiinni valinnut kumppanin, kyllä olen ansainnut sen seuraukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä on haettu sairaalle aikuiselle lääkkeitä apteekista ja tehty ruokaa. Olin 20 v. opiskelija ja kesällä takaisin lapsuudenkodissa. Sairastuin munuaisaltaan tulehdukseen ja lähellä joutua sairaalaan. Vanhempani lähtivät mökille viikonlopuksi ja silloinen poikaystäväni nykyinen mieheni tuli laittamaan ruokaa ja katsomaan ettei kuume kilahda liian korkealle 🙄 Olisi vienyt sitten päivystykseen. Nyt on sitten lapsiakin ja hoitaa myös heitä.
Onpa ikävää. Kai mies tietää, että oot oikeasti kovin kipeä? Mietin vain, kun jotkut kuittaa sairauden sanomalla "vähän on flunssainen olo, mutta ei tässä mitään", ja siitä toisen pitäisi sitten hoksata antaa lepoaikaa.
Olin itsekin kuumeessa viime viikonloppuna. Kerroin miehelle kuumelukemat, ja menin vain sänkyyn. Sängyssä olin molemmat päivät melkein kokonaan, vähän aamulla ja illalla jaksoin lasten kanssa olla, ja kävin jossain välissä syömässä miehen tekemää ruokaa.
Oletko ihan ensimmäistä kertaa kipeä, vai oletko kroonisesti sairas ja mies kyllästynyt?
Mulla oli välilevytyrä minkä vuoksi pari kuukautta niin kovissa kivuissa ja lähes liikunta kyvytön, jouduin silti kuskaamaan lasta tarhaan(taapero), iltaisin sen töiden aikana hoitamaan ruokkimaan, pesemään, pyyhkimään hanuria ja hoitamaan muutenkin kämppää.
Välillä oli vaikeuksia päästä autosta tarhaan istumaan johonkin että saa riisuttua lapsen, keittiön ja ruokailuhuoneen välille piti laittaa tuoli ja keittiöön myös missä istuen pystyi jotain tekemään.
Arvatkaa monta kertaa kysyi pärjäänkö, tarvitsenko apua, tarjosi seksiä?
Ei kertaakaa.
Kattokaapa, mitä tapahtuu kun nuo miehet on kipeinä ja kieltäydytte hoivaamasta heitä.