Vedenkeitin - hidas tappaja
Oletko koskaan katsonut vedenkeittimesi sisään? Vilkaisepa miltä pohjalevy tai vastukset näyttävät? Ovatko ne tummuneet tai jopa ruosteisen näköiset?
Oletko huomannut viime aikoina omituisia terveysoireita? Nyt voi olla jo liian myöhäistä.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole omistanut vedenkeitintä ikinä. En ymmärrä mitä vaikeaa on keittää kattilassa liedellä vettä? En ole koskaan ymmärtänyt.
Samoin en omista mm. mikroa enkä kahvinkeitintä. Kahvia kyllä juon joka aamu, pannukahvi vain on paljon parempaa kuin suodatinkahvi.Ei keittiössäni olisi edes tilaa niin monelle sähkölaitteelle mitä annetaan ymmärtää että lapsiperheessä muka tarvisi.
Vedenkeitin on energiatehokkaampi (lue ympäristöystävällisempi) ja nopeampi.
Induktioliesi on nopeampi kuin vedenkeitin.
Vierailija kirjoitti:
Nyt rupes kiinnostaa.
Mihin vedenkeittimen omistaja siis tulee kuolemaan?
Vanhuuteen todennäköisesti jos ei vedenkeittimestä johtuvaan kalkkeutumiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole omistanut vedenkeitintä ikinä. En ymmärrä mitä vaikeaa on keittää kattilassa liedellä vettä? En ole koskaan ymmärtänyt.
Samoin en omista mm. mikroa enkä kahvinkeitintä. Kahvia kyllä juon joka aamu, pannukahvi vain on paljon parempaa kuin suodatinkahvi.Ei keittiössäni olisi edes tilaa niin monelle sähkölaitteelle mitä annetaan ymmärtää että lapsiperheessä muka tarvisi.
Mutta epäterveellisempi, koska vaikeampi puhdistaa kuin kattila. Ja turha, jos omistaa jo kattilan.
Miten teräksinen vedenkeitin on epäterveellisempi kuin samanvetoinen teräskattila, jos ei ole vastukset näkyvissä?
Tuskin vain veden keittämiseen tarkoitettua kattilaa pesisin useammin kuin vedenkeitintäkään.
Sitäpaitsi ennen vedenkeitintä meillä oli teeveden keittämiseen käytössä vesipannu. Sama, jolla voi halutessaan keittää pannukahvia. Nykyisin se toimii glögipannuna. Kahvi keitetään espressopannussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten?
Sinccis
Lämmitän sähköllä. Kaikki lämpö tulee siis hyödyksi. Vedenkeitin on yhtä tärkeä laite, kuin lehtien puhallin.
Madot kyllä syövät joka kevät syksyllä maahan jätetyt lehdet.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Kauan miljoonilla briteillä, mukaanlukien puolisoni, on elinaikaa?
Niinpä. Joskushan oli myynnissä niitä irtovastuksiakin, joilla voi kuumentaa veden missä kopissa lystää. Töpseli vaan seinään ja homma pelittää. Olihan niitä vastukset näkyvissä olevia keittiöitä ollut maailman sivu, mutta kun ne yleistyi Suomessa niin riemu repesi niistä törkeäksi hapettuvista vastuksista ja ainakin tänne tuli myyntiin vain niitä joissa vastukset ei ole näkyvissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen romantikko, inhoan keraamistakin ja kaipaan vanhaa kunnon ystävää, levyliettäni, jolle saattoi huolettaa kiehuttaa yli niin hernesopat kuin mansikkahillotkin.
Eläminen on terveydelle vaarallista, vin kuolemalla vältät jatkossa kaikki sairaudet ja onnettomuudet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Joskushan oli myynnissä niitä irtovastuksiakin, joilla voi kuumentaa veden missä kopissa lystää. Töpseli vaan seinään ja homma pelittää. Olihan niitä vastukset näkyvissä olevia keittiöitä ollut maailman sivu, mutta kun ne yleistyi Suomessa niin riemu repesi niistä törkeäksi hapettuvista vastuksista ja ainakin tänne tuli myyntiin vain niitä joissa vastukset ei ole näkyvissä.
Siis missä kipossa haluaa
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos olen itse legioonalainen
Ok, jos kuulut voittajiin.
Vierailija kirjoitti:
Se on yksi vuosi ja sitten se on kurkku poikki!
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen romantikko, inhoan keraamistakin ja kaipaan vanhaa kunnon ystävää, levyliettäni, jolle saattoi huolettaa kiehuttaa yli niin hernesopat kuin mansikkahillotkin.
Kaasuliesi on tosi romanttinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on yksi vuosi ja sitten se on kurkku poikki!
Sinccis
Minä sun kurkkus poikki leikkaan ..
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos olen itse legioonalainen
Tai jopa muukalainen.........MuukalaisLegioonalainen. Kyllä legioonassa on suurempi riski päästä hengestään desimointi, kuin keitetyn veden juonti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaasuliesi on tosi romanttinen.
Sitä kyllä käytetään ammattikeittiöilläkin, joten mun mielestä sitä maalaisromantiikkaa saa puuliedestä. Meillä on sellainen mökillä vieläkin. On kyllä tavallinenkin.
Sinccis
Mulla on lasinen vedenkeitin, jossa tasainen pohja (ei vastuksia). Keitän suodatettua vettä ja tarvittaessa liotan sitruunahapolla. On kuin uusi, lasisesta näkee hyvin jokaisen roskan ja jäämän, joka siellä joskus saattaa olla ja sitten putsataan.
Veikkaan että elän ihan hyvin tämän kodinkoneen kanssa.
Paitsi, että mikäli se kuuma vesi ei ole tarpeeksi kuumaa legionellabakteeri pesiytynyy siihen "kuumaan" veteen mielellään.