Työpaikan siivooja kertoi käyneensä hierojalla.
Miten sillä on siihen varaa? 2 lasta, yksinhuoltaja.
Kommentit (30)
Öööhhh... siivoojien palkka on joku 10-11 euroo tunti.. Kyl sellasel palkal voi käydä ihan hierojallaki. :D ja tol alalla saattaa kuuluakki hieroja työsuhde-etuihin joissain firmoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on viisaasti sijoitettua rahaa, kun ottaa huomioon siivoojan työn fyysisyyden.
Olen itsekin siivooja. Voisi palkka olla parempikin, mutta en minä koe eläväni missään köyhyydessä ja kurjuudessa. Minulla on varaa ostaa, mitä tarvitsen. Syön hyvin ja matkustan.
Miten ehdit matkustaa? Olen firmassa, jossa ei ole varaa antaa henkilöstön olla vapailla pitkiä aikoja. Yksittäisiä päiviä, joku yksi viikko kesällä. Mutta ei töistä oikeastaan pääse irtautumaan koskaan. Jos minä nyt olisin kuukauden lomalla, jonkun pitäisi siivota kohde minun poissaollessani. Kuka se silloin olisi?
T. Siivooja
Vuosilomalaki koskee myös siivoojia. Työnantaja järkkää sijaisen kuten muillakin aloilla tai muuten varautuu vaikkapa tehtäväkierroilla poissaoloihin. Siivous ei vaadi mitään erikoisosaamista tai muuta, missä normaaleja vuosilomia ei voisi pitää. Loman järjestäminen on työnantajan velvollisuus eikä mikään vapaaehtoinen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on viisaasti sijoitettua rahaa, kun ottaa huomioon siivoojan työn fyysisyyden.
Olen itsekin siivooja. Voisi palkka olla parempikin, mutta en minä koe eläväni missään köyhyydessä ja kurjuudessa. Minulla on varaa ostaa, mitä tarvitsen. Syön hyvin ja matkustan.
Miten ehdit matkustaa? Olen firmassa, jossa ei ole varaa antaa henkilöstön olla vapailla pitkiä aikoja. Yksittäisiä päiviä, joku yksi viikko kesällä. Mutta ei töistä oikeastaan pääse irtautumaan koskaan. Jos minä nyt olisin kuukauden lomalla, jonkun pitäisi siivota kohde minun poissaollessani. Kuka se silloin olisi?
T. Siivooja
Kuten tuossa toinen vastaaja jo arveli, niin olen julkisella sektorilla. Minulle kertyy lomia siinä missä muillekin työntekijöille. Maksetaanko sinulle lomapäivät rahana? Tuon luulisi jo vaikuttavan jaksamiseen, jos ei ole koskaan mahdollisuutta irtautua kokonaan töistä.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Kun on siivioajana ollut, niin on kyllä saanut kohdata kaikennäköistä ennakkoluuloa ja oletusta. Mutta tuskin missään niin typeriä ennakkoluuloja, kuin tällä palstalla T. maisteri ja siivoja.
Minä samoin FM ja siivooja. Typeriä ennakkoluuloja riittää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Siivooja
Täysin laitonta touhua. Työnantajan on annettava työntekijöiden pitää vuosilomansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sillä on siihen varaa? 2 lasta, yksinhuoltaja.
Oliko hyppy end?
Joo, hieroja kaivoi hyppynarun esiin lopuksi.
ja ryppynaru oli löysällä
Vierailija kirjoitti:
Öööhhh... siivoojien palkka on joku 10-11 euroo tunti.. Kyl sellasel palkal voi käydä ihan hierojallaki. :D ja tol alalla saattaa kuuluakki hieroja työsuhde-etuihin joissain firmoissa.
Ei kovin usein vaikka tarvetta olisikin.
Insinöörin rouva ja siivoooja , siis Laitoshuoltaja.
Käyn myös kampaajalla, yksityisellä Hammaslääkärillä, Italiassa, kesämökillä jne.....
Tämä hämmästyttää kummastuttaa monta kulkijaa....
Sivusta, olisiko hän(kin) julkisella sektorilla? Kaikki käy. Etenkin vapaat, joista ei tarvitse maksaa palkkaa. ;) Pidin peräkkäin vuorottelu-, opinto- ja virkavapaat maksimissaan...samoin työajan lyhennykset, no problem. Myös matkusteleva 6