Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menkat poissa jo toista kuukautta. Stressi? Vaihdevuodet?

Vierailija
16.02.2019 |

Ikää on 47 v, joten vaihdevuodet on ihan mahdolliset.

Näinä kahtena kuukautena on ollut menkkojen kaltaista kipua vatsassa ja alaselässä, mutta eivät ole tulleet... näinkö teillä muilla on ne alkaneet? Toisaalta olen hirveän stressaantunut, joten voisiko se olla syy tulemattomuuteen?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus? Epätodennäköistä mutta ei mahdotonta vielä 47-vuotiaana.

Vierailija
2/18 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tietysti raskaana! Onnea!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Olen harrastanut seksiä viimeksi maaliskuussa 2018 😂. T:sinkku ap

Vierailija
4/18 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatuspeukku kanssamenopaussaajalle.

Vierailija
5/18 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samanikäinen ja mulla menkat poissa jo kolmatta kuukautta. Kyse on vaihdevuosista, koska kuumat aallot vaivaa myös. Pidän tilannetta normaalina ja toivon, etten enää ikinä saa menkkoja, ne on aina olleet niin vaikeat mulla.

Vierailija
6/18 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ollut muita vaihdevuosioireita?

Vierailija
7/18 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taas. Ei ole kuumia aaltoja tai muutakaan. Toki olen nukkunut tosi huonosti myös, mutta sekin voi olla stressistä johtuvaa 😫

Vierailija
8/18 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö ap tai joku muu, voiko menopaussi aiheuttaa tolkutonta väsymystä? Siis niin pahaa ettei jaksa töiden lisäksi tehdä yhtään mitään muuta?

Olen 50 v ja puoli viime vuotta on mennyt nukkuessa ja makeaa mutustaessa. Aiemmin olin liikunnallinen ja söin terveellisesti. Voiko aikuistuminen vaikuttaa näin?

ww

Vierailija
9/18 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

8- en tiedä. Toisaalta itsellä on ollut ihan järjetön unentarve n 8 kk, joka nyt on vaihtunut pätkäuniin 🙄. Ap

Vierailija
10/18 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni syksyllä jotain 2 viikon ja välillä 5 päivän välillä. Joulukuun alusta meni nyt helmikuun 13. Asti ilman, mutta tulihan ne sieltä taas, vaikka toivoinkin että olisi ollut loppu.

48v.

Vierailija
11/18 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muilla vielä kokemuksia aiheesta?

Vierailija
12/18 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon tässä viime aikoina pohdiskellut samaa, et nytkö ne vaihdevuodet alkoi.. Yleensä on ollu tosi säännöllinen kuukautiskierto, mut nyt viimeeksi oli jotain 2,5 kk tauko menkoista. Ikää 46 v.

Vierailija
13/18 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täytän syksyllä 46v. Nyt oli kuukautiset mutta tammikuussa ei ollut. Koko ajan panttaa ja vähän yli nelikymppinen mieheni ei siitä tykkää koska hänelle riittäisi seksi kerran viikossa. Ei muita oireita.

Vierailija
14/18 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50v ja menkat suht'säännölliset, paitsi nelisen vuotta sitten yksi kierto oli peräti 56vrk. Nyt kierto on vähän pitkittynyt, yöhikoilua ollut, ja välillä tulee jonkinlainen hikipuuska, mutta liittyy lähinnä sosiaalisessa tilanteissa. Menkat joutaisi jo loppua, näin vanhalta ihmiseltä, olen ihan kypsä niihin..

Vierailija
15/18 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä mikä mua vaivaa, olen 38 v .ja mulla on menkat nykyään tosi harvoin. Viime vuonna tulivat 2 kertaa ja olivat tosi niukat. En käytä pillereitä tai muuta vastaavaa. Mulla on myös öisin hikoilukohtauksia. Toisaalta kärsin elämäntilanteen takia jatkuvasta stressistä. Halu seksiin on mennyt täysin. Osaako ketään auttaa. Kuukautiseni alkoivat 9 vuotiaana ja äidiltäni loppuivat kuukautiset 46 vuotiaana. Lapsia mulla ei ole ja sitten on vielä todettu munasarjakysta.Voiko mulla olla jo vaihdevuodet? Muuten olen terve ja liikun paljon.

Vierailija
16/18 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuosissa ne kuukautisten välit on pitkät. Mulla alko vasta 51v, Kestänyt kohta 2 vuotta ja vuotoja tullut.

Se väli on ollut 2-6 kuukautta.

Täytän 54v. Sit vasta kun ovat olleet vuoden poissa niin voin olla varma ettei vuotoja enää tule.

Vierailija
17/18 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varma vuodenkaan jälkeen, tulipa tässä juuri todetuksi. 53 v. eikä mitään hormonihoitoja koskaan.

Vierailija
18/18 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppui menkat kuin seinään heti neljänkympin jälkeen. Jonkin aikaa söin hormonikorvauspillereitä

kuumiin aaltoihin mutta sitten ei tullut enää mentyä gynelle eikä oireetkaan olleet kovin pahat.

Lapsia ei ole, äitini sai kahdeksannen lapsensa 42 vuotiaana. Silloin viisas kunnanlääkäri oli suositellut

steriä jonka äiti ottikin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän