Miksi mies kuvittelee, että naiselle se talo on tärkeä?
Aina saa tältä palstalta lukea,(ei ehkä päse normaalissa elämässä?) miten naiselle ei riittänyt, että mies(?) hommasi talot ja tavarat jne jne ja siltikään nainen ei ollut tyytyväinen.
Harvoin se mieskään sitä taloa yksin hommaa, vaan mukana on myös vaimon rahat. Ja ei se nainen sitä taloa itselleen tarvitse, vaan perheelle. Tuskin se sinkkunainenkaan haluaa omakotitaloa riesakseen. Ja taas toisaalta, poikamiesyksiössäkö se mies sitä perhettään kasvattaisi? Vai kuusen alla? Kun tuntuu aina, että mies ei sitä asuntoa/taloa tarvitse ollenkaan. Aina on vaimon vika, että on pitänyt talo hommata. Miesten ei kai sitten tarvitsisi asuntoa ollenkaan?
Kommentit (60)
Jos sulla on talo ja rahaa niin olet homo jos ei sulla ole naista.
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on talo ja rahaa niin olet homo jos ei sulla ole naista.
Oho, onpas meillä monta naapureissa monta homoa!
Minä etsin tontin, ja mies saa rakentaa siihen talon. Kumpikin tekee osuutensa.
Ikiaikainen käsitys: miksi esim. lampunvaihtaminen ja ikkunan pesu (korkeilla paikoilla kiipeily) ovat miesten töitä?
Exäni luuli myös, että kun ostaa talon on sillä kuitannut perhevelvollisuutensa. Jäi sitten yksin sen talonsa kanssa, kun en mä halua miestä joka sanoo, että mut ku mähän ostin tän talon ja sluibailee kaikesta perheensä suhteen. Halusin perheen, en taloa. Oisin viihtynyt vuokrallakin.
Kaupunkilaisena on vaikea edes ymmärtää ajattelua, että miehen pitäisi rakentaa talo. Asunto hankitaan yleensä yhdessä.
Meilläkin mies haikailee omakotitaloon. Kai pitää sitä jonain statussymbolina. Minä en kuitenkaan suostu, koska minä olisin se, joka sitä isoa taloa joutuisi siivoamaan ja tekemään pihahommat. Miestä ei tämän kerrostalokämpänkään kunnossa pitäminen näet kiinnosta. Lisäksi olemme lapsettomia, joten miksi hankkia iso talo?
Olisihan se mukava, jos miehen kädessä pysyy pora, että ei tarvitse aviomiespalveluun turvautua remonttiasioissa. Minä kun naisena osaan jo aika paljon asioita, niin mitäs virkaa miehellä sitten olisi. Voisin kyllä itsekin rakentaa sen talon, jos niikseen tulee. Haluan ainakin antaa miehelle mahdollisuuden tehdä osansa.
Vierailija kirjoitti:
No eihän naisille koskaan mikään riitä. Jos on hyvä suhde halutaan talo ja kun on talo niin halutaan suhteesta vielä parempi jne.
Vai väittääkö joku , että eläisi täydellisen miehen kanssa teltassa loppuelämän?
Tuskin se mieskään teltassa suostuisi asumaan? Ja Suomen talvessa vois tulla vähän kylmä.
Juttelin viime viikolla vuosien tauon jälkeen erään tuttavamiehen kanssa. Hän oli rakentamassa taloa, ja puhui koko ajan miten hän yksin sitä tekee. Viime tietojeni mukaan mies on kuitenkin naimisissa ja hänellä on pari lastakin. Jouduin sitten hämmentyneenä varovasti kysymään että onko heille tullut ero. Ei ollut tullut, ja mies sitten korjasikin että perheelle sitä taloa rakennetaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei miehet halua taloja, Ne haluaa asua teltassa tai veneenalla. Kaikki talohömpötykset on naisista lähtöisin.
Hyvänä esimerkkinä tästä vaikka Tuurin kyläkauppias V Keskinen. Asui teltassa, kunnes löysi vaimon(ei kylläkään suomalaista, mutta ehkä kansallisuudesta riippumatta KAIKKI naiset haluaa talon?) ja kuinka ollakaan, vaimo vaati Vesaa rakentamaan oikean linnan. Ei ku hetkinen.....Oliko Vesalla se linna jo ennen vaimoa????
No se linna on tientenkin naisenhoukutin.
Vierailija kirjoitti:
Ikiaikainen käsitys: miksi esim. lampunvaihtaminen ja ikkunan pesu (korkeilla paikoilla kiipeily) ovat miesten töitä?
Mistä lähtien nuo ovat olleet miesten töitä? Naisten töitä ne ovat.
Tuntuu ettei ikinä kohtaa sellaista ihmistä, jonka kanssa ajatukset menisivät yksiin.
Omat haaveet asumisen: Kolmio kerrostalossa ulkomailla. Käytännöllinen ja minimalistinen sisustus (ei jokaviikonloppuisia Ikea-reissuja tai jatkuvia verhojen silityksiä, näin kärjistettynä). Sen verran tilaa, että lemmikit ja yövieraat eivät ole ongelma. Imuroinnin hoitaa uskollinen robottini, eli lattialla ei mitään roinaa.
Ei omakotitaloa - en halua asua maan tasalla, lisäksi liian isossa talossa tuntisin oloni turvattomaksi. Ei kaappeja täynnä tavaraa. Ei jatkuvasti hienompia uutuuksia. Ei autoa (ok ei liity pelkästään asumiseen) vaan julkisilla mennään. Ei lapsia, vain lemmikkejä.
En ole koskaan tavannut miestä, jolla olisi ollut samat haaveet. Yksin en ole pystynyt rahallisesti tuohon kolmioon, mutta muuten olen muokannut elämäni tällaiseksi ihan itsekseni, kun kerta ketään ei kiinnosta tätä jakaa. Parempi näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien nuo ovat olleet miesten töitä? Naisten töitä ne ovat.
Kerrostaloasunnossa pitää antaa miehelle mahdollisuus olla mies. Jaottelen raskaammat työt miesten töiksi, kuten mattojen ulos vieminen, kauppakassien kantaminen ja ikkunan pesu. Vastaavasti mielestäni kevyitä naisten töitä on imurointi, pölyjen pyyhkiminen ja pyykinpesu. Korkeille paikoille, kuten katonrajaan kiipeäminen, on ehdottomasti miesten työtä.
Myös esim. grillaaminen on miesten työtä, koska ikiaikaisesti tulen käsitteleminen on vaarallista.
Ikuinen ongelma - mikä naiselle riittää, tai mikä ainakin kelpaisi.
Vierailija kirjoitti:
Kaupunkilaisena on vaikea edes ymmärtää ajattelua, että miehen pitäisi rakentaa talo. Asunto hankitaan yleensä yhdessä.
Varmaan joissakin parisuhteissa toimii, että mies rakentaa ja nainen hoitaa muita asioita. Itse en tuollaiseen olisi suostunut. Emme rakentaneet mutta jos olisimme niin sen olisi ollut olla täysin yhteinen projekti. Kuten mahdollisten pienten lasten hoito projektin aikana. Tulee hiukan kylmiä väristyksiä koko ajatuksestankin the house that jack built. Huonoa fengshuita tai jotain.
Meilläkin nimenomaan mies oli se joka jankkasi talon perään. Itse en pitänyt ajatuksesta laittaa pihaa tai rempata milloin mitäkin nurkkaa, mutta ajattelin, että voin joustaa, jos asia on miehelle niin tärkeä. Aluksi remontoin apuna, mutta se ei onnistunut pienten lasten kanssa, joten vähitellen mies teki pieniä remontteja yksin. Isommissa hommissa hän pyysi isältään apua. Miehen remontoidessa huolehdin muuten kodista ja lapsista ja ruoka oli valmiina. Remonttien jälkeen mies ei olekaan mitään kotihommia juuri tehnyt. Hän on tehnyt remontit, mutta minä en ole hänen mielestään laittanut edes tikkua ristiin talomme eteen. Mies on halunnut ostaa kallista elektroniikkaa ja uusia autoja, vaikka minulle olisi riittänyt vähempikin. Miehen mielestä olen kiittämätön, koska hän on yksin elättänyt meidät ja yksin remontoinut talon ja tarjonnut kaiken. Siitä huolimatta, että olen hoitovapaita lukuunottamatta ollut vakituisissa töissä ja huolehtinut kodista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei miehet halua taloja, Ne haluaa asua teltassa tai veneenalla. Kaikki talohömpötykset on naisista lähtöisin.
Hyvänä esimerkkinä tästä vaikka Tuurin kyläkauppias V Keskinen. Asui teltassa, kunnes löysi vaimon(ei kylläkään suomalaista, mutta ehkä kansallisuudesta riippumatta KAIKKI naiset haluaa talon?) ja kuinka ollakaan, vaimo vaati Vesaa rakentamaan oikean linnan. Ei ku hetkinen.....Oliko Vesalla se linna jo ennen vaimoa????
No se linna on tientenkin naisenhoukutin.
Jos etsii naisia käyttämällä houkuttimena taloa, ei pitäisi yllättyä, jos satimeen käy naisia, joille talo on tärkeä...
Mihin sitä taloa tarvitaan. Osake on parempi.