Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mies kuvittelee, että naiselle se talo on tärkeä?

Vierailija
16.02.2019 |

Aina saa tältä palstalta lukea,(ei ehkä päse normaalissa elämässä?) miten naiselle ei riittänyt, että mies(?) hommasi talot ja tavarat jne jne ja siltikään nainen ei ollut tyytyväinen.
Harvoin se mieskään sitä taloa yksin hommaa, vaan mukana on myös vaimon rahat. Ja ei se nainen sitä taloa itselleen tarvitse, vaan perheelle. Tuskin se sinkkunainenkaan haluaa omakotitaloa riesakseen. Ja taas toisaalta, poikamiesyksiössäkö se mies sitä perhettään kasvattaisi? Vai kuusen alla? Kun tuntuu aina, että mies ei sitä asuntoa/taloa tarvitse ollenkaan. Aina on vaimon vika, että on pitänyt talo hommata. Miesten ei kai sitten tarvitsisi asuntoa ollenkaan?

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen vika sekin että jos mies sitten alkaa yhteistä unelmataloa rakentamaan ja viihtyy työmaalla liian kauan alkaa vaimo pitkästymään ja lähtee tiehensä.

Vierailija
2/60 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan siksi, että nykyäänkin aina kuvitellaan, että kaikki omaisuus on miehen. Naisethan ei tienaa, eikä käy töissä. Vai miten se meni?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen vika sekin että jos mies sitten alkaa yhteistä unelmataloa rakentamaan ja viihtyy työmaalla liian kauan alkaa vaimo pitkästymään ja lähtee tiehensä.

Ei sitä taloa tarvitse aina rakentaa itse. Meille ainakin talo ostettiin.

Harva rakentaa itse. Avaimet käteen ratkaisulla talot nykyään "rakennetaan".

Vierailija
4/60 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kieltämättä huvittavaa. Kuinkahan monta ketjua täälläkin on ollut siitä missä nainen itseasiassa valittaa siitä, ettei jaksaisi omakotitaloelämää johon nimenomaa mies on halunnut.

Minulle talo oli tärkeä, joten hankin sen ihan itse. Mies tuli kuvioihin myöhemmin.

Vierailija
5/60 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos sillä vaimolla tulee aika pitkäksii, hän voi tulla mukaan rakentamaan. Näin omissa tuttava pariskunnissa, jos ei kerran lapsia ole. Jos taas on lapsia, ei vaimonkaan aika ehdi tulla "pitkäksi". Eiköhän ne lapset siitä pidä huolen.

Vierailija
6/60 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se talo tärkeä, jos naiselle ei kelpaa poikamiesyksiö?

Vierailija
7/60 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tuo nyt vain mutu-tietoa? Tänne meille päin on muutamia omakotitaloja noussut tässä lähiaikoina ja ei niistä ainakaan ole yhdestäkään vaimo lähtenyt sen takia, että mies on ehkä iltaisin ollut rakennuksella.  Kaikki talot on kyllä tehty elementeistä. Eli ovat nousseet ihan muutamissa päivissä.. Sisähommiahan niissä piisaa, mutta niitä voi tehdä yhdessäkin.

Vierailija
8/60 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulle riittää yksiö, jos on vaikka parikin lasta? Hah.

Vierailija
9/60 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mies kuvittelee lunastavansa paikkansa naisen elämässä ja sydämessä talon hankkimalla ja pettyy ja katkeroituu, kun ei se mennytkään niin.

Sama ilmiö nähty myös käänteisesti. Eksä luuli, että jätin hänet siksi, ettei hän pysty hankkimaan minulle taloa. Eiköhän ongelma ollut vähän muualla...

Vierailija
10/60 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se sille naiselle kelpaakin. Kelpaa sille naiselle sinkkuyksiökin. Mutta kuten nimikin jo  sanoo: poikamiesyksiö/sinkkuyksiö. Tarkoitettu siis vain yhdelle. Vaikea siihen 20 neliön poikamiesboksiin on saada mahtumaan pinnasänky ja lapsenkin tavarat. Nyt kun oli puhe perheestä, ei pelkästään  yhdestä tai kahdesta aikuisesta.

Vai voiko sinun mielestäsi vaikkapa 5 henkinen perhe asua yksiössä?

Vierailija
11/60 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on vähän kuin Leevi and the Leavingsin Onnelliset-kappaleessa. Mies hankkii kaiken maailman materiaa ja kuvittelee sillä sekä osoittavansa rakkautensa että tekevänsä naisensa onnelliseksi. Vaimo taas haikailee yhteisten hetkien ja läheisyyden perään, mitä mies joko pitää hömppänä tai jättää väliin tehdessään töitä sen materian saamiseksi. Lopulta molemmat ovat onnettomia.

Vierailija
12/60 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nimenomaan mies on halunnut talon, pihasaunan, grillituvan, kesävajan, mökin, rannan, veneen, lapset... Mulle olis riittänyt asunto-osake, koira ja kesäisin vaihtuvat maisemat.

Vierailija
13/60 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tää on kyl mainio aihe tällä palstalla. Samoin ne miehen rahat, josta naisen eläminen kustannetaan. Eikä oo vaan tämän palstan hokemia nämä. Aina korpeaa yhtä paljon kun itsellä oma mies jankkasi ensin siitä omakotitalosta ja nyt kun se on niin kulut on kaikki asuntolainan puolikasta lukuunottamatta mun maksettavanani miehen tienestejä pienemmillä tuloilla. Mut jos tästä ero tulisi niin varmaan kertomuksissa olisin tällainen hyväksikäyttäjä-eksä.

Vierailija
14/60 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta sitä taloa kirjaimellisesti kiristettiin vuosia (lapsilla). Eihän se sitten riittänyt, kun se esti muiden unelmien toteutusta, koska vei kaikki rahani. Töihin meno ei kuitenkaan ollut vaihtoehto vaimolle, joten lähti kävelemään. Uutta elättäjää ei ole löytänyt.

Lapsia ei onneksi lopulta vienyt eikä olisi toki ollut perusteitakaan. Ei alkanut keksimään valheita joilla uhkaili aikanaan. Tosin laiskuuttaan jätti riitelyt sikseen, että saa olla edes puolet ajasta tekemättä mitään.

Vierailija
15/60 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä seurustella omista kodeista käsin, mutta ei tuo ole perheen perustamista ja elättämistä.

Vierailija
16/60 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän naisille koskaan mikään riitä. Jos on hyvä suhde halutaan talo ja kun on talo niin halutaan suhteesta vielä parempi jne. 

Vai väittääkö joku , että eläisi täydellisen miehen kanssa teltassa loppuelämän?

Vierailija
17/60 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, tää on kyl mainio aihe tällä palstalla. Samoin ne miehen rahat, josta naisen eläminen kustannetaan. Eikä oo vaan tämän palstan hokemia nämä. Aina korpeaa yhtä paljon kun itsellä oma mies jankkasi ensin siitä omakotitalosta ja nyt kun se on niin kulut on kaikki asuntolainan puolikasta lukuunottamatta mun maksettavanani miehen tienestejä pienemmillä tuloilla. Mut jos tästä ero tulisi niin varmaan kertomuksissa olisin tällainen hyväksikäyttäjä-eksä.

Tarina jatkuu, että kun on hankittu talo, joka usein miehen mahtipontisten halujen johdosta on isompi ja kalliimpi kuin todellisuudessa olisi tarvittu, on aika hankkia lapset. Asumiskustannukset ovat sitä luokkaa, että niiden kattamiseksi usein pienempi palkkaisen naisen on jäätävä kotiin lasten kanssa, vaikka muuten naiselle sopisi, että mies jäisi. Tämän jälkeen isompi vastuu kuluista on miehen. Koskaan ei puhuta siitä, että nainen jättäytyy yhteisten lasten takia sivuun työelämästä, hidastaa urakehitystään, eikä pysty kerryttämään eläkettään.

Molemmat väsyvät vaativaan ja kalliiseen pikkulapsiarkeen. Lopulta tulee ero ja mies on katkera siitä, kuinka maksoi talon, antoi vaimon jäädä lasten kanssa kotiin, teki pitkää päivää ja mikään ei riittänyt. Eron jälkeen nainen jatkaa elämäänsä kerrostalossa täysin tyytyväisenä asumisratkaisuun.

Vierailija
18/60 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastuunpakoilijaloiset taas miesvihaspleinaamassa. 

Vierailija
19/60 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä näin:

Mies halusi talon. Rakensimme sellaisen. Kysyin etukäteen, mitä hän aikoo talon ja kodin ylläpitämiseksi tehdä ja ehdotin pienempää taloa, jotta se ei kävisi niin työlääksi. Mies lupasi tietenkin hoitaa osuutensa.

Tulos: talo pystyssä, mies liesussa. Ei viihtynyt kotona, saati suostunut tekemään mitään kotitöitä tai talon ylläpitohommia.

Tuli riitoja. Läheisyys loppui viimeistään, kun mies karjui, miten kamala ja kiittämätön vaimo olen, vaikka hän on ihan talonkin meille hankkinut. Suuttuipa vielä lisää, kun muistutin, että a) hän halusi sen, b) asuisin joka tapauksessa jossakin ilman taloakin ja c) jos välimme olisivat kunnossa, olisin hänen kanssaan onnellinen vaikka vuokrakaksiossa.

Kerroin kuitenkin arvostavani asuinolojamme, mutta kaipaavani yhteyttä häneen.

Lopulta erosimme. Minä olin hirveä akka, joka huijasi miehen rakentamaan talon. Jännä juttu, miten totuus elää vuosien varrella.

Nyt asun tyytyväisenä kaksiossa, ilman miestä.

Vierailija
20/60 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies välttämättä halusi talon maalta, vaikka minulle olisi käynyt vuokrakaksio lähempää kaupunkia.

Kumma kyllä, miehellä itsellä ei ollut mitään varallisuutta, joten minun metsä ja sijoitusyksiö piti myydä.

Sellaisia hyväksikäyttäjänaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan