Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen mielestä kompromissi on se, että hän saa sen mitä haluaa. Mitä????

Vierailija
16.02.2019 |

Olemme keskustelleet koko elämästä ja haluistamme perinpohjin. Ollaan oltu kauan yhdessä ja mies pohtii avioeroa, kun ei kuulemma saa elää mieleistään elämää.
Olen yrittänyt hänelle kertoa, ettei tämä elämä nyt mullekaan ole niin hauskaa. Että minäkin haluaisin kaikkea kivaa.
Mies esitti listan asioita ja sanoi, että näistä hän ei keskustele, nämä täytyy hänen saada. Että se on hänen mielestään kompromissi että mä teen sen jälkeen mitä mä lystään. Mitä???? Mies sanoi, että ei elämässä oikeasti ole kompromisseja, että jonkun täytyy asiat päättää. Yritin sanoa, että kompromisseissa molemmat saa 50 % haluamastaan ja hän sanoi, ettei sellainen käy,

En enää ymmärrä miehen ajatuksen juoksua.

Miten joku voi olla noin itsekäs, että vaatii, että hänen täytyy saada elämässä kaikki oman pillin mukaan? Että jos ei saa, niin on parempi erota.

Onko muilla tällaisia miehiä tai vaimoja?

En käsitä!

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä estää ettei molemmat saa haluamaansa. Mitä on nämä toiveet ja miten ne nyt on nousseet pintaan vuosien jälkeen?

Vierailija
2/38 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentu mikä pentu. Päästä menemään, löydät ihan varmasti jonkun fiksumman ja paremman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm...vaikea kommentoida kun ei tiedä millaisista asioista on kysymys. Mun mielestä isoissa.asioissa (lapsia vai ei, missä maassa asutaan, maalla vai kaupungissa) ei voi tehdä kompromisseja vaan kannattaa etsiä ihminen joka on samaa mieltä asioista.

Vierailija
4/38 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kompromissi on sopiminen missä kumpikaan ei saa mitä haluaa.

Vierailija
5/38 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis eihän tuo mies mitään kompromissia esittänyt vaan uhkavaatimuksen mikäli haluat suhteen vielä jatkuvan. Voit tuki yrittää katsoa että bluffaako mies, mutta siinä on sitten se riski että ei bluffaakkaan.

Vierailija
6/38 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella meillä on varmaan unelmia, joista ei halua tinkiä. Ja jokainen on itse vastuussa siitä, että ei päädy elämän ehtoopuolella katkeraksi. Tuskin kukaan saa kaikkea haluamaansa, mutta kyllä niitä omien kykyjensä mukaan saa tavoitella. Joskus on valittava jopa niinkin suurten asioiden kuin parisuhteen ja oman unelmaelämänsä välillä.

Itse tein vähän aikaa sitten saman ratkaisun kuin miehesi. En kyllä kutsu sitä miksikään kompromissiksi. Kyse oli asioista joista en suostunut enkä suostu luopumaan parisuhteen tähden. En olisi onnellinen sellaisessa suhteessa. Pitkään pyörittelin asiaa monelta kantilta, yrittäen miettiä kaikkia keinoja jos voisi saada unelmani mutta säilyttää suhde. Niitä ei ollut. Valitsin unelmani.

Vierailija
7/38 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-mieshän se siinä!

Vierailija
8/38 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoja riidan aiheita on lasten turvallisuus (mies ottaa todella isoja riskejä lasten turvallisuuden kanssa, minä en) ja se miten ja missä elämää vietämme. Menty enemmän miehen pillin mukaan. Nyt mulla olisi uusia ideioita ja mies vetää hanat täysin kiinni ja vaatii aivan jotain muuta kuin haluan.

Nelikymppinen mies joka haluaa että koko elämä menee niin kuin hän haluaa. Jos mua ei kiinnosta, niin voin kuulemma tehdä omia juttuja. Mun mielestä se ei enää ole parisuhde.

Haluaiskohan joku tossukka tuon miehen? Voisi melkein laittaa kiertoon. Niin paljon alkaa inhottaa käytös.

ap

Vierailija
9/38 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesihän on aivan kuin 5-vuotias keskenkasvuinen hankala lapsi.Siis hän kuvittelee ,että elämässä saa just sen minkä haluaa. Pahasti on elämänkoulu hänellä vielä kesken.

Jos mennään hänen kuvitelmansa mukaan, hän tahtoo ja saa kaiken haluamansa mukavan.Miksiköhän ihminen saa elämässään sitten kaikkea ikävää,kuten pahoja sairauksia,onnettomuuksia, rakkaiden äkillisiä menetyksiä jne.

Sano ap ukollesi,että siitä vaaan ,kurkotappas, kuuseen,niin katajaan kapsahdat. Hän lakkaa haluamasta,kun et väliä.

Vierailija
10/38 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella meillä on varmaan unelmia, joista ei halua tinkiä. Ja jokainen on itse vastuussa siitä, että ei päädy elämän ehtoopuolella katkeraksi. Tuskin kukaan saa kaikkea haluamaansa, mutta kyllä niitä omien kykyjensä mukaan saa tavoitella. Joskus on valittava jopa niinkin suurten asioiden kuin parisuhteen ja oman unelmaelämänsä välillä.

Itse tein vähän aikaa sitten saman ratkaisun kuin miehesi. En kyllä kutsu sitä miksikään kompromissiksi. Kyse oli asioista joista en suostunut enkä suostu luopumaan parisuhteen tähden. En olisi onnellinen sellaisessa suhteessa. Pitkään pyörittelin asiaa monelta kantilta, yrittäen miettiä kaikkia keinoja jos voisi saada unelmani mutta säilyttää suhde. Niitä ei ollut. Valitsin unelmani.

Toivottavasti sinulla ei ole lapsia.Jos,on ,niin ainakin heidän unelmansa särjit tuhannen sirpaleiksi lopun elämää.Eivät koskaan sitä unohda (jos ovat yli 10-vuotiaita),säälin sinua.

Vierailija
11/38 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä miehesi ajattelee että tämä "kompromissi" on se vähin mihin hän voi tyytyä ja on jo luopunut jostain toiveistaan niitä sen kummemmin erittelemättä. Jos listalla on sellaista mistä sinä et voi luopua niin voi olla että se on sitten siinä. Varsinkin kun kommentiesi perusteella sitä yhteistä pohjaa, unelmia, suunnitelmia jne ei kuulosta paljon olevan. Yrittäisin kuitenkin vielä: tee samanlainen lista ja katso mitä mies sanoo. Jos pyyhkii sun unelmillas takapuolensa, niin vastaus taitaakin olla siinä..

Vierailija
12/38 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lasten turvallisuus olisi minulle aivan ehdoton dealbreaker! Mitä ihmettä, eroa ja ilmoita lastensuojeluun exästäsi niin saa valvotut tapaamiset.

Vierailija
13/38 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä ne asiat on mitä mies haluaa, joita nyt ei saa (teidän yhteiselon takia)?

Ja miksei voisi saada niitä teidän liitossa?

Mitä itse haluaisit? Mikä olisi se kompromissi?

Vierailija
14/38 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isoja riidan aiheita on lasten turvallisuus (mies ottaa todella isoja riskejä lasten turvallisuuden kanssa, minä en) ja se miten ja missä elämää vietämme. Menty enemmän miehen pillin mukaan. Nyt mulla olisi uusia ideioita ja mies vetää hanat täysin kiinni ja vaatii aivan jotain muuta kuin haluan.

Nelikymppinen mies joka haluaa että koko elämä menee niin kuin hän haluaa. Jos mua ei kiinnosta, niin voin kuulemma tehdä omia juttuja. Mun mielestä se ei enää ole parisuhde.

Haluaiskohan joku tossukka tuon miehen? Voisi melkein laittaa kiertoon. Niin paljon alkaa inhottaa käytös.

ap

Voisitko hieman avata näitä asioita konkreettisemmin, mistä oikein on kyse? Tuosta ei kyllä vielä oikein saa kiinni. Mitä tarkoitat että ottaa riskejä lasten turvallisuuden suhteen? Haluaisi asua jossain epävakaammassa maassa? ei vaadi turvavyötä autossa?

Mitä asioita hän haluaa elämässään mitä sinä et halua?

Vierailija
15/38 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Voisitko hieman avata näitä asioita konkreettisemmin, mistä oikein on kyse? Tuosta ei kyllä vielä oikein saa kiinni. Mitä tarkoitat että ottaa riskejä lasten turvallisuuden suhteen? Haluaisi asua jossain epävakaammassa maassa? ei vaadi turvavyötä autossa?

Mitä asioita hän haluaa elämässään mitä sinä et halua?

Varmaan haluaa rokottaa lapset vaikka se 'tutkitusti'  voi aiheuttaa autismia.

Vierailija
16/38 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi paljastaa yksityiskohtia koska en halua että joku tuttu tunnistaa. Mutta sanotaan nyt että mies on tosi huithapeli turvallisuuden kanssa ja on sitä mieltä että voisi lähteä reissuun lasten kanssa viikoksi. Mä kuolen jo pelkästä ajatuksesta, koska lapset on mulle täysin korvaamattomia ja jos joku kuolisi sen takia, että mies vasemmalla kädellä vahtii perään, en voisi koskaan antaa anteeksi.

Sanotaan nyt esimerkki että mies voisi lähteä 5-vuotiaan kanssa vuorelle viikoksi vaeltamaan ja antaa lapsen käydä kurkkimassa 1 km rotkon päällä omin nokkineen. Tästä ei ole kyse, mutta tällaistakin sattunut. Miehen mielestä lapsella pitää olla oma järki eikä hän juokse perässä. Ottaa siis aivan turhia riskejä, jotka saa mut voimaan pahoin. Kaikenmoista älytöntä tapahtunut, mutta ei moukan tuurilla selvitty.

Tästä tapellaan usein, mutta ei ollut pääpointti. Mies haluaa kaikenkaikkiaan erilaista epäsosiaalista elämää ja haluaa pitää omista reissuistaan kiinni. Mua ne ei kiinnosta ja mies sanoo, että tee sitten omat reissusi.

Jos mä haluan pitää lasten turvallisuudesta kiinni, niin joudun tekemään reissuni lasten kanssa ja vahtimaan heitä ne ajat kun mies haluaa mennä omia matkojaan. En vaan pysty häneen luottamaan, kun olen nähnyt missä kaikessa hän ottaa älyttömiä riskejä.

Jos jään yksinhuoltajaksi niin on hemmetin raskasta. Mietin myös, että voinkohan evätä mieheltä pitemmät tapaamiset lasten kanssa, koska en halua että hän vie lapsia mihinkään. Minä olen ne synnyttänyt, uusia en enää jaksa enkä saa. Lapset on mulle kaikki kaikessa.

Mies jänkättää että hän voi tehdä itsekseen ja lasten kanssa ihan mitä haluaa. Että turha mun estellä.

En usko että lastensuojelu tällaiseen puuttuu ennenkuin sattuu jotain. Ja ainahan voisi sanoa, että oli vahinko jos joku vammaantuu tai kuolee huolimattomuuden seurauksena.

ap

Vierailija
17/38 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sillä listalla oli?

Vierailija
18/38 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En viitsi paljastaa yksityiskohtia koska en halua että joku tuttu tunnistaa. Mutta sanotaan nyt että mies on tosi huithapeli turvallisuuden kanssa ja on sitä mieltä että voisi lähteä reissuun lasten kanssa viikoksi. Mä kuolen jo pelkästä ajatuksesta, koska lapset on mulle täysin korvaamattomia ja jos joku kuolisi sen takia, että mies vasemmalla kädellä vahtii perään, en voisi koskaan antaa anteeksi.

Sanotaan nyt esimerkki että mies voisi lähteä 5-vuotiaan kanssa vuorelle viikoksi vaeltamaan ja antaa lapsen käydä kurkkimassa 1 km rotkon päällä omin nokkineen. Tästä ei ole kyse, mutta tällaistakin sattunut. Miehen mielestä lapsella pitää olla oma järki eikä hän juokse perässä. Ottaa siis aivan turhia riskejä, jotka saa mut voimaan pahoin. Kaikenmoista älytöntä tapahtunut, mutta ei moukan tuurilla selvitty.

Tästä tapellaan usein, mutta ei ollut pääpointti. Mies haluaa kaikenkaikkiaan erilaista epäsosiaalista elämää ja haluaa pitää omista reissuistaan kiinni. Mua ne ei kiinnosta ja mies sanoo, että tee sitten omat reissusi.

Jos mä haluan pitää lasten turvallisuudesta kiinni, niin joudun tekemään reissuni lasten kanssa ja vahtimaan heitä ne ajat kun mies haluaa mennä omia matkojaan. En vaan pysty häneen luottamaan, kun olen nähnyt missä kaikessa hän ottaa älyttömiä riskejä.

Jos jään yksinhuoltajaksi niin on hemmetin raskasta. Mietin myös, että voinkohan evätä mieheltä pitemmät tapaamiset lasten kanssa, koska en halua että hän vie lapsia mihinkään. Minä olen ne synnyttänyt, uusia en enää jaksa enkä saa. Lapset on mulle kaikki kaikessa.

Mies jänkättää että hän voi tehdä itsekseen ja lasten kanssa ihan mitä haluaa. Että turha mun estellä.

En usko että lastensuojelu tällaiseen puuttuu ennenkuin sattuu jotain. Ja ainahan voisi sanoa, että oli vahinko jos joku vammaantuu tai kuolee huolimattomuuden seurauksena.

ap

Okei, toi olisi mun pahin painajainen. Jos eroaisitte, haluaisiko hän edes tavata lapsia? No joka tapauksessa ei tuossa olisi muuta vaihtoehtoa kuin elää liitossa yksinhuoltajana=jatkuvasti lapsia vahtien kunnes lapset olisivat sen verran vanhoja että uskaltaisin erota. Hanki ulkopuolista lastenhoitoapua omia menojasi varten.

Vierailija
19/38 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Okei, toi olisi mun pahin painajainen. Jos eroaisitte, haluaisiko hän edes tavata lapsia? No joka tapauksessa ei tuossa olisi muuta vaihtoehtoa kuin elää liitossa yksinhuoltajana=jatkuvasti lapsia vahtien kunnes lapset olisivat sen verran vanhoja että uskaltaisin erota. Hanki ulkopuolista lastenhoitoapua omia menojasi varten.

Mies haluaa viettää lasten kanssa aikaa ja ihan varmasti haluaisi vuoroviikoin tavata ainakin toista lastamme, todnäk molempia. Joten huoltajuudesta pitäisi varmaan tapella.

Ja juu, sillä tavalla yksinhuoltajana tässä on täytynyt elää että jos mies keksii jonkun reissun lapsen kanssa, niin mun on pakko lähteä mukaan, koska meininki on niin varomatonta. Tiedän että moni ei katselisi. Ja varsinkin kun olen tosi turvallisuushakuinen ihminen ja mies toisessa ääripäässä kaukana, niin tosi tiukkaa tekee.

Muuten on hyvinkin kelvollinen tapaus.

Mutta sitten myös hirveän itsekäs ja joustamaton ja hänen pitää saada kaikki isot asiat elämässä toteutettua. Ei niin väliä vaikka minä olisin onneton. Näin on ollut alusta asti.

ap 

Vierailija
20/38 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Minunkin eksä oli sitä mieltä että vastuunkanto perheestä tarkoittaa sitä että tuo rouvalle kukkia ja  hajuvettä :D On varmaan samalta kaukaiselta planeetalta kuin sinun oma rakkaasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi