Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun miehesi kaveri vaihtaa paljon nuorempaan sirpakkaan neitoon. Miten suhtaudut miehesi osoittamaan innostukseen asiaa kohtaan?

Vierailija
16.02.2019 |

Oletko kun et huomaisi vai sanotko että sinua ahdistaa se tai jotain muuta

Kommentit (840)

Vierailija
81/840 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hämmästyisin kovasti, että miehen kaveri on alkanut seurustella sitten 15-vuotiaan kanssa, jos kerran 10 vuotta nuorempi pitäisi kumppanin esimerkiksi olla. Soittaisimme poliisit. Jos taas kumppani olisi tyyliin 23 v, niin ei paljon kaksi vuotta meitä nuorempi hämmästyttäisi.

Ja ihan tiedoksi vain, että veljeni 30 v on edelleen vaimonsa 32 v kanssa, vaikka veljeni opettaa yliopistossa ja useat 19-vuotiaat yrittävät häntä iskeä. Veljelläni on munien lisäksi aivot, joten hän pystyy rakastamaan vaimoaan ja hän on äärimmäisen onnellinen tämän kanssa. Vaikka se 19-vuotias misu tulisi alasti luennolle , ei veljeni ole mikään eläin, joka syöksyisi kuksimaan. En ymmärrä, miksi miehistä maalataan aina näin kamala kuva, että heidän munansa hallitsee kaikkea.

Olet kyllä poikkeuksellisen naiivi. Sinä et tiedä pätkääkään veljesi kuksimisista. Ja eihän nyt 30 v ole vielä ikä eikä mikään! Odotahan rauhassa 20 v. eteenpäin. Kumpi tahansa noista voi päätyä "kuksimaan" vieraita.

Täällä yliopistonlehtori, ikää nyt 61 vuotta. En ikinä ole koskenut oppilaisiini, vaikka aika moni varsinkin ollessani nuorempi minulle erinäisiä asioita ehdottelivat. En ole ikinä pettänyt vaimoani, olemme saman ikäisiä ja edelleen yhdessä. Kaikki eivät ole sukupuolielimiensä ohjattavissa. Ehkä älykkyys liittyy tähän, me älykkäät kun olemme parisuhteessa rakkauden ja kunnioituksen sekä keskustelujen ja seuran vuoksi. Itse taidatte olla seksin vuoksi. Koskaan ei ole liian myöhäistä kehittyä. Avoimeen yliopistoon kannattaa ainakin yrittää, voit saada sydämen sivistystä, nyt se näyttää puuttuvan.

En varsinaisesti ymmärrä miten opinnot tähän liittyvät, mutta olen suorittanut yliopistotutkinnon. Voin suositella myös avoimen yliopiston opintoja (yleis)sivistyksen hankkimiseen niitä kaipaaville. Sydämen sivistystä ne opinnot eivät tarjoa, mutta en ole sitä vaillakaan. Mielenkiintoista, että sinä oletat sellaista, vaikket minua tunne yhtään. Lisäksi kuvittelet aika lailla mutkat oikoen, että älykkyys liittyisi asiaan? Et taida olla käyttäytymistieteiden asiantuntija?

En ole missään väittänyt, että KAIKKI pettäisivät, mutta harvinaisen naiivia on väittää tietävänsä varmuudella läheisensä intiimiasioista. Ikävä totuus on, että moni sortuu pettämään elämänsä aikana. Se, että 30-vuotiaana ei ole vielä vaihtanut kumppaniaan, ei ole vielä juhlan paikka. Itse olen 30 + ja samassa tilanteessa on moni ystäväni, vakaa pitkä parisude takana, lapsia, yhteinen koti, jne. Silti olen huomannut vanhempien sukupolvien pareista (10-20 v vanhemmista) joista "kukaan ei olisi ikinä uskonut" ikäviä lopputuloksia. Ihmiset, joilla on olut älyä, järkeä, sivistystä, periaatteita, hauskaa yhdessä... Tämä on ollut todella silmiä avaavaa!

En siis missään nimessä halua itse tuudittaudua siihen, ettei esimerkiksi meille voisi koskaan, missään olosuhteissa käydä mitään sellaista, vaikka se nyt hyvin epätodennäköiseltä tuntuukin.

Vierailija
82/840 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Åbo Akademin tutkimuksessa kaikenikäiset miehet haluavat seksikumppanikseen mieluiten 25-vuotiaan naisen. Syy löytyy evoluutiosta: tämän ikäisenä nainen on hedelmällisimmillään. Miehillä, jotka ovat harrastaneet seksiä 25-vuotiaiden naisten kanssa, on evoluution mittaan ollut enemmän lapsia kuin miehillä, jotka ovat harrastaneet seksiä muunikäisten naisten kanssa.

Miehelle itseä selvästi nuorempi kumppani on voitto. Siitä saa pisteitä muiden miesten silmissä. Kumppanin fiksuus, kauneus ja nuoruus on samanlainen statusasia kuin hyvä palkka tai hieno auto. Kiinnostuksen kohteet ja näkemys elämästä taas ovat kovin erilaisia ja tuovat haasteita yhteiselämään, isä-tytär-asetelma alkaa näkyä arjessa ja keskinäisessä kemiassa. Kiinnostuksen kohteet, matkakohteet, puheenaiheet, mitä haluaa tehdä illalla ja milloin mennään nukkumaan, millainen seksi tyydyttää naisen, kaikki tämä aiheuttaa kauheat suorituspaineet. Parikymppisten ihmisten juhlissa vanhempi mies on ihan pihalla, ja voi olla, että tulisi jonkinlainen namusetäfiiliskin.

Toki miehen arvostettu asema ja varallisuus kompensoivat kaikissa kulttuureissa vanhuuden tuomia haittoja. Mitä vanhemmiksi miehet tulevat, sitä enemmän itseään nuorempia naisia he haluaisivat deittailla. Kaikenikäisillä miehillä on naisia laajempi ikähaarukka siinä, minkä ikäisiä kumppaneita he toivoisivat, mutta miesten ikähaarukka vielä levenee iän myötä. 40–50-vuotiaina miehet alkavat ronkeleiksi ja hakevat lähinnä itseään nuorempia kumppaneita. 52 vuotta on keskimääräinen ikä, jolloin miehet alkavat etsiä vain itseään nuorempaa seuraa. Vanhemmiten miesten yltiöpäisyys vain kasvaa: yli 60-vuotiaana haetaan alaiältään vielä nuorempaa seuraa kuin 50-vuotiaana. Miehet tulevat deittipalstalle tavallisesti hyvin pian eron jälkeen. Jos mies on ollut naimisissa ikäisensä naisen kanssa, hän ehkä hakee vaistonvaraisesti ”jotain ihan muuta”. Eiväthän ne miehet alle kolmekymppisiä naisia saa. Todellisuudessa he pariutuvat lähes omanikäistensä naisten kanssa.

Minusta on liikuttavaa, että loppujen lopuksi sekä miehet että naiset käyttävät toivepuolisostaan adjektiiveja rehellinen, huumorintajuinen ja kunnollinen. Useimmat ihmiset toivovat kumppanikseen ihan tavallista miestä tai naista.

Tämä! "40–50-vuotiaina miehet alkavat ronkeleiksi ja hakevat lähinnä itseään nuorempia kumppaneita. 52 vuotta on keskimääräinen ikä, jolloin miehet alkavat etsiä vain itseään nuorempaa seuraa. Vanhemmiten miesten yltiöpäisyys vain kasvaa: yli 60-vuotiaana haetaan alaiältään vielä nuorempaa seuraa kuin 50-vuotiaana. Miehet tulevat deittipalstalle tavallisesti hyvin pian eron jälkeen. Jos mies on ollut naimisissa ikäisensä naisen kanssa, hän ehkä hakee vaistonvaraisesti ”jotain ihan muuta”. Eiväthän ne miehet alle kolmekymppisiä naisia saa. Todellisuudessa he pariutuvat lähes omanikäistensä naisten kanssa."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/840 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverini mies vaihtoi hoikkaan ja nuoreen, ihanaan naiseen, jonka kanssa "voi keskustella mistä aiheesta vain ja nainen on vielä urheilullinekin". Kun pariskuntaa alkoi näkyä tapahtumissa yms. niin nainen oli pari vuotta kaveriani nuorempi, kasvoiltaan kirveellä veistetty, harrasti tatuointeja ja hänellä oli yllätyksekseni ohuet, vaaleat viikset ylähuulen tuntumassa. Hoikkuus oli niin ja näin, ehkä yläosa on hoikka mutta alaosa on sitäkin leveämpi. Ihmettelin kovasti miehen makua. Oli hauskaa soittaa tapahtumasta kaverilleni ja kertoa, että mitä sitten exäsi on sinulle kertonutkaan uudesta onnestaan niin nähtyäni tapauksen olen hyvin hämmästynyt mitä hänessä on niin ihanaa. Ja että suosittelen suodattamaan exän hehkutuksen ja vaihtamaan ne lukot lopultakin, kyseessä on joku hetkellinen älynväläys ja älä ota sitä exää takaisin ikinä.

No olipas katkeran kuuloista tekstiä. Että ihan vaaleista haituvista ylähuulen tuntumassa pystyit päättelemään, että tämä uusi nainen ei ole ihana eikä hänen kanssaan pysty keskustella. 

Katkeruuden voit poistaa listaltasi koska myötäkatkeruutta on vaikea tuntea. Hämmästyin vain kuinka rakkaus voikaan olla sokea, ex-mies oli todellakin kuvaillut naisen niin ylisanoin, että luulin kyseessä olevan Miss Malta. Päivänvalossa totuus oli häiritsevä kuin yön aikana ilmestynyt finni otsassa. Soitin heti kaverilleni naisen ulkoisten seikkojen perusteella, että totuutta on selvästi ihastuksen huumassa liioiteltu; naisella oli leveä ahteri, selkeästi alaosa oli yläosaa raskaampi, yläosa päätä myöten oli huomattavasti kevyempi, ja tatuoinnit eivät mielestäni lisää viehättävyyttä, viikset ehkä kannattaisi nyppiä pois tai sheivata. Perustin arvioni vain ulkoisiin seikkoihin mutta kaverilleni ne olivat lohtu, exänsä oli maalaillut ihan eri kuvan. Onko katkeruutta katsoa faktat ja verrata niitä kuvattuun?

Sinähän itse nimenomaan sanoit, että mies oli kuvaillut naista ihanaksi ja että naisen kanssa voi jutella. Sinä itse nyt jankutat viiksistä ja vartalon muodoista, vaikka kauneus on katsojan silmässä ja ihastus voi olla voimakas muistakin kuin ulkoisista syistä. Tuo kertoo nyt paljon enemmän sinun ajatusmaailmastasi kuin tämän miehen. 

Sanoin "Kaverini mies vaihtoi hoikkaan ja nuoreen, ihanaan naiseen, jonka kanssa "voi keskustella mistä aiheesta vain ja nainen on vielä urheilullinekin." Ja kerroin vain oman näkemykseni asiasta; pari vuotta nuorempi, en pitänyt ihanana (tatuoitu, leveäperseinen, lauta) nainen kylläkin, en sitä kyseenalaista, keskustelu varmaan pitää paikkansa koska kaverini ex ei ollut mikään ruudinkeksijä, ja urheilullisuus, no miksipä ei. Kaikkihan käyvät jumpassa.

Sori jos kirjoitan mitä todella ajattelin kun kättelin ja sanoin päivää, hauska tutustua. Tämä ei ole katkeruutta vaan mitä ajattelin, mitä mahdollisesti kaikki tuttusi ajattelevat. En pidä erityisen hyvänä ideana, että samalla kun kertoo pettäneensä ja haluavansa eron niin kuvailee järkyttyneelle tulevalle exälleen miksi haluaa vaihtaa hänet toiseen naiseen. Siksi katsoin uutta naista hänet tavatessani miten miehen puheet vastaavat todellisuutta. Nauratti kun soitin kaverilleni, että se mitä on uudesta naisesta kerrottu oli aika huvittavaa päivänvalossa - hänellä ei ollut ns. hävittävää ei ex-miehensä tai uuden naisen kohdalla. Helpompi hänen kerätä itsetuntonsa ja unohtaa koko mies kun oli selvää mitä paskapuhetta exä oli puhunut innoissaan.

Ja jos tarkastellaan tätä juttua aikaperspektiivissä niin mies pettää nykyään tätä uuttakin naista mutta tehdyt velat pitävät heidät yhdessä. Nähdään toisinaan tapahtumissa ja näky ei ole kaunis. Hyvin ymmärtää mitä itse ei elämältä halua seuraamalla tätä pariskuntaa.

Kyllä sinä nyt hämmästyttävän katkeralta kuulostat, vaikka asia ei sinua varsinaisesti koskekaan. En vieläkään ymmärrä, miten se totuus ei nyt vastannutkaan sitä, mitä on kerrottu. Mikäs sinä olet määrittelemään, mikä tämän miehen mielestä saa olla ihanaa ja mikä ei? Varsinkaan, jos et puhunut tämän ihmisen kanssa kuin pakollisen käsipäivään verran. Ymmärrän toki, että yritit lohduttaa kaveriasi, mutta se, miten tässä halveksit tätä naista pelkästään ulkokuoren perusteella, on kyllä lapsellisen noloa. Ja nyt sitten yrität selittää tähän jotain pettämis/velkakuvioita, mutta se ei nyt tilannetta enää pelasta. Paljastit jo oman ajatusmaailmasi. 

Mitä minä siitä välitän "pelastaako" sinun mielestäsi keskustelua joku asia vai ei. Halusin vain tuoda esiin asian, että ihmiset voivat liioitella uutta onneaan ihastuksen huumassa. Aika yleistä minusta. Se ihana nuorempi nainen ei nyt oikein tässä tapauksessa vastannut päivän valossa sitä mitä mies oli kertonut, ex-vaimolleen ja muille. Onko sinulla ongelma tämän suhteen kun jatkat jankutusta? Tilanteitahan on niin monta kuin ihmisiäkin, en yritä yleistää. Kirveellä veistetty nainen ei muutu ihanaksi nuoreksi naiseksi vaikka kuinka mies tai sinä intät, joku muuhan voi sitä olla. Tämä tapaus ei sitä ollut niin hyvä muidenkin ymmärtää ettei ihastuneella ole kaikki realiteetit mukana arvioinnissa.

Tajua nyt oikeesti itse, ettei sulla itselläsi ollu ne realiteetit ainakaan yhtään paremmin mukana arvioinnissa! : D Juorukello soittaa heti ystävälleen pilkkapuhelun... Haloo!

Ohis

Sinusta juorukello ja minusta lojaalinen ystävälleni. Ajattele miten lujaa liimaa on naisten keskinäinen solidaarisuus. En erityisesti arvosta paskan puhujia niin jos voin realiteetteihin perustuen oikaista pari asiaa mitä kaverini oli murehtinut, kun ex-mies surutta kertoo "totuuksia" uudesta onnestaan ja toki herää naiselle kysymys kelpaako hän enää kenellekään niin kikatelriin siinä puhelussa, ei hätää, asiat voisivat olla pahemminkin, olisit oman elämäsi Kippari-Kalle, tatuointeja, viikset ja muhkea takamus, pohkeet, jotka eivät mahdu saappaisiin. Mieluummin eronnut keski-ikäinen nainen, jonka ex-mies ei ymmärrä sivistyssanoja kuten lojaalisuus, solidaarisuus yms. ja kuule, näin voi ajatella. Osaan minä katsoa toista naista arvioiden panisinko vai en. Ja osaan katsoa niin miestäkin. Siihen vaikuttaa myös kohteen luonne ja älykkyys. Minusta on virkistävää puhua suoraan, se on sinun ongelmasi jos et kestä.

Eiköhän tämä ollut tässä niin ei mene keskustelu jankuttamiseksi. Molempien meidän mielipiteet on nyt tiedossa ja käsitelty, minua ei väittely sinänsä kiinnosta - ajattelin jollekin olevan hyötyä tästä näkökannasta.

No etpä sinä kovin solidaarinen ollut tätä tuntematonta naista kohtaan. :D 

Enkä vieläkään ymmärrä, kuka on puhunut p*skaa. Jos mies on onnellinen, ei sinun arvioisi kirveellä veistetuistä kasvoista tai leveästä p*rseestä sitä nyt muuksi todista. 

se toinen keskustelija

Vierailija
84/840 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kiusottelisin ja kysyisin haluaako hänkin vaihtaa nuorempaan. 

Vierailija
85/840 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule, minua ei ahdista lainkaan Ei se neitokaan ikuisesti nuorena pysy ja miksi tarvitsisikaan? Aivan turhaa murehtia ikääntymistä, ei nuorillakaan elämä niin ihanaa ja huoletonta ole mitä olen äitinä seurannut. Itse olin nuorena paljon onnettomampi kuin nykyään, oikeasti pelkäsin että "rupsahdan", olisin tällaisista kirjoituksista ollut paniikissa. Näin vanhemmiten naurattaa ja on aivan sama olenko jollekin nettikirjoittelijalle kurttuinen vanha äm.mä. Kelpaan itselleni ja mieheni ja lapseni kertovat, että rakastavat minua. Pidän itsestäni huolta henkisesti ja fyysisesti, huomion sekä lapseni että mieheni. Ei tällä elämällä ole mitään syytä kyräillä tai olla kenellekään kateellinen. :-)

N52

Olipa kiva, kun joku toinenkin ikäiseni vastasi. Olen siis tuo aiempi viiskymppinen. Hassua muuten, että nuorena, kun olin 22 vuotias, poikaystäväni ihastui 18 vuotiaaseen ja voi, kun tunsin itseni vanhaksi :D. Muistan, kun erottiin, niin peilin edessä ulvoin, että mää oon niin vanha ja mulla on ryppyjä silmien alla ja en kelpaa kellekkään :D. Oli kyseessä ensirakkaus ja totta kai se sattui ja poikaystävä erotessaan koko 23 vuoden itsevarmuudella sanoi, että alan olla liian vanha, kun olen kohta perheenperustamisiässä. Hän haluaa seurustella nuoren kanssa, kun ei tarvitse alkaa leikkiä kotia :D

Ai sitä nuoruutta.

Mutta oma tyttö sanoi kerran, että hän kyllä ihmettelee paria kaveriaan, jotka on alkaneet seurustella perheellisen miehen kanssa. Nyt sitten riesana miehen lapset ja koko sotku. Ja perheellinen mies haluaa heti kuulemma lisää lapsia osoittaakseen, että on tosissaan. Ei kuulemma halua pilata elämäänsä sotkeutumalla varattuun ja perheelliseen mieheen. Kuulemma yksi kaveri nyt roikkuu "vanhusten kans baarissa", tytön sanoja lainatakseni. Ei kuulemma enää jouda olemaan kavereiden kanssa, kun sitä "vanhaa äijää ei kiinnosta meidän jutut"

Mutta kun on saanut lapset maailmalle, on aikaa elää itselleen eri tavalla.  Ainakin oma mies myös sanoo, että on mukavaa, kun nyt on aikaa kaikkeen siihen, mitä ei ollut, kun lapset oli pieniä. Ollaan kyllä nautittukkin tästä vapaudesta. Mutta siihen spekulaatioon, että kaikki miehet haluaa vaihtaa nuorempaan, olen aina suhtautunut niin, että minua lähinnä ärsyttäisi sellaisessa se koko sotku talon myymisineen ja omaisuuden jakamisineen ja lapsille selittämisineen, että isä on edelleen teille hyvä isä, vaikka lähtikin toisen matkaan. Elämä on paljon helpompaa, jos pysytään yhdessä. Rakkaus on muuttunut sellaiseksi, että enää en ulvoisi peilin ääressä, kuten nuorena ensirakkaan jättäessä, vaan alkaisin järjestää itselleni mahdollisimman mukavaa elämää. En jaksaisi viimeisiä vuosia tuhlata suremiseen, että mies jätti. Jos lähtee, niin olisi aika astua uusille poluille ja luoda elämänsä uudelleen.

Elämä ei ole taistelua, että rakastatko minua enemmän kuin toista. Siinä on niin paljon muutakin. Pärjäisin vallan mainiosti yksinkin, jos nyt joku nuori ja sorja neito iskisi miehen tuosta viereltä.

Vierailija
86/840 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverini mies vaihtoi hoikkaan ja nuoreen, ihanaan naiseen, jonka kanssa "voi keskustella mistä aiheesta vain ja nainen on vielä urheilullinekin". Kun pariskuntaa alkoi näkyä tapahtumissa yms. niin nainen oli pari vuotta kaveriani nuorempi, kasvoiltaan kirveellä veistetty, harrasti tatuointeja ja hänellä oli yllätyksekseni ohuet, vaaleat viikset ylähuulen tuntumassa. Hoikkuus oli niin ja näin, ehkä yläosa on hoikka mutta alaosa on sitäkin leveämpi. Ihmettelin kovasti miehen makua. Oli hauskaa soittaa tapahtumasta kaverilleni ja kertoa, että mitä sitten exäsi on sinulle kertonutkaan uudesta onnestaan niin nähtyäni tapauksen olen hyvin hämmästynyt mitä hänessä on niin ihanaa. Ja että suosittelen suodattamaan exän hehkutuksen ja vaihtamaan ne lukot lopultakin, kyseessä on joku hetkellinen älynväläys ja älä ota sitä exää takaisin ikinä.

No olipas katkeran kuuloista tekstiä. Että ihan vaaleista haituvista ylähuulen tuntumassa pystyit päättelemään, että tämä uusi nainen ei ole ihana eikä hänen kanssaan pysty keskustella. 

Katkeruuden voit poistaa listaltasi koska myötäkatkeruutta on vaikea tuntea. Hämmästyin vain kuinka rakkaus voikaan olla sokea, ex-mies oli todellakin kuvaillut naisen niin ylisanoin, että luulin kyseessä olevan Miss Malta. Päivänvalossa totuus oli häiritsevä kuin yön aikana ilmestynyt finni otsassa. Soitin heti kaverilleni naisen ulkoisten seikkojen perusteella, että totuutta on selvästi ihastuksen huumassa liioiteltu; naisella oli leveä ahteri, selkeästi alaosa oli yläosaa raskaampi, yläosa päätä myöten oli huomattavasti kevyempi, ja tatuoinnit eivät mielestäni lisää viehättävyyttä, viikset ehkä kannattaisi nyppiä pois tai sheivata. Perustin arvioni vain ulkoisiin seikkoihin mutta kaverilleni ne olivat lohtu, exänsä oli maalaillut ihan eri kuvan. Onko katkeruutta katsoa faktat ja verrata niitä kuvattuun?

Sinähän itse nimenomaan sanoit, että mies oli kuvaillut naista ihanaksi ja että naisen kanssa voi jutella. Sinä itse nyt jankutat viiksistä ja vartalon muodoista, vaikka kauneus on katsojan silmässä ja ihastus voi olla voimakas muistakin kuin ulkoisista syistä. Tuo kertoo nyt paljon enemmän sinun ajatusmaailmastasi kuin tämän miehen. 

Sanoin "Kaverini mies vaihtoi hoikkaan ja nuoreen, ihanaan naiseen, jonka kanssa "voi keskustella mistä aiheesta vain ja nainen on vielä urheilullinekin." Ja kerroin vain oman näkemykseni asiasta; pari vuotta nuorempi, en pitänyt ihanana (tatuoitu, leveäperseinen, lauta) nainen kylläkin, en sitä kyseenalaista, keskustelu varmaan pitää paikkansa koska kaverini ex ei ollut mikään ruudinkeksijä, ja urheilullisuus, no miksipä ei. Kaikkihan käyvät jumpassa.

Sori jos kirjoitan mitä todella ajattelin kun kättelin ja sanoin päivää, hauska tutustua. Tämä ei ole katkeruutta vaan mitä ajattelin, mitä mahdollisesti kaikki tuttusi ajattelevat. En pidä erityisen hyvänä ideana, että samalla kun kertoo pettäneensä ja haluavansa eron niin kuvailee järkyttyneelle tulevalle exälleen miksi haluaa vaihtaa hänet toiseen naiseen. Siksi katsoin uutta naista hänet tavatessani miten miehen puheet vastaavat todellisuutta. Nauratti kun soitin kaverilleni, että se mitä on uudesta naisesta kerrottu oli aika huvittavaa päivänvalossa - hänellä ei ollut ns. hävittävää ei ex-miehensä tai uuden naisen kohdalla. Helpompi hänen kerätä itsetuntonsa ja unohtaa koko mies kun oli selvää mitä paskapuhetta exä oli puhunut innoissaan.

Ja jos tarkastellaan tätä juttua aikaperspektiivissä niin mies pettää nykyään tätä uuttakin naista mutta tehdyt velat pitävät heidät yhdessä. Nähdään toisinaan tapahtumissa ja näky ei ole kaunis. Hyvin ymmärtää mitä itse ei elämältä halua seuraamalla tätä pariskuntaa.

Kyllä sinä nyt hämmästyttävän katkeralta kuulostat, vaikka asia ei sinua varsinaisesti koskekaan. En vieläkään ymmärrä, miten se totuus ei nyt vastannutkaan sitä, mitä on kerrottu. Mikäs sinä olet määrittelemään, mikä tämän miehen mielestä saa olla ihanaa ja mikä ei? Varsinkaan, jos et puhunut tämän ihmisen kanssa kuin pakollisen käsipäivään verran. Ymmärrän toki, että yritit lohduttaa kaveriasi, mutta se, miten tässä halveksit tätä naista pelkästään ulkokuoren perusteella, on kyllä lapsellisen noloa. Ja nyt sitten yrität selittää tähän jotain pettämis/velkakuvioita, mutta se ei nyt tilannetta enää pelasta. Paljastit jo oman ajatusmaailmasi. 

Mitä minä siitä välitän "pelastaako" sinun mielestäsi keskustelua joku asia vai ei. Halusin vain tuoda esiin asian, että ihmiset voivat liioitella uutta onneaan ihastuksen huumassa. Aika yleistä minusta. Se ihana nuorempi nainen ei nyt oikein tässä tapauksessa vastannut päivän valossa sitä mitä mies oli kertonut, ex-vaimolleen ja muille. Onko sinulla ongelma tämän suhteen kun jatkat jankutusta? Tilanteitahan on niin monta kuin ihmisiäkin, en yritä yleistää. Kirveellä veistetty nainen ei muutu ihanaksi nuoreksi naiseksi vaikka kuinka mies tai sinä intät, joku muuhan voi sitä olla. Tämä tapaus ei sitä ollut niin hyvä muidenkin ymmärtää ettei ihastuneella ole kaikki realiteetit mukana arvioinnissa.

Mutta sen miehen mielestä se varmaan on todella kaunis ja ihana, joten ei silloin ole mitään liioittelua. 

Vierailija
87/840 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän 43-v kaveri saa kohta 16 vuotta nuoremman avovaimonsa kanssa ensimmäisen lapsensa. Aikanaan kuulemma kaikkia jännitti, ollaan siis vuosien varrella paljon aikaa yhdessä ja läheisiä. Heidän ikäeroaan ei huomaa, ovat tavalllinen, onnellinen pariskunta ja toivon koko sydämestäni heille kaikkea hyvää.

Ei se tuossa iässä enää mitään vaikuta.

Ok, vastasin kun kysyttiin. Meidän oma neito on 18, eikä kumpikaan jaksa enää kovin sirpakoita, kun ei ole pakko - ilmeisesti se tosiaan lakkaa vaikuttamasta jossain kohdassa ;)

Vähän päälle nelikymppinen ja vähän alle 30 ei ole niin erilaisia enää ajatuksiltaan eikä nelikymppinen ole vielä vanha.

Itse olen nyt 35 ja multa kysytään vielä paperit vielä kun käyn ostamassa tupakkia ja olen paremmassa kunnossa kuin alle kolmekymppisenä.

He ovat tavanneet vuosia sitten, jolloin ajatusmaailmojen eron olisi voinut olla kuvitella olevan suurempi. Pariskunnan edelleen nuori ja sirpakka nainen on aina ollut vuosia ikäistään vanhemman oloinen. Toki hekin ovat kasvaneet yhteen ajan saatossa.

.. Vai on 28 vee ollut vuosia vanhemman oloinen.. :)

Miten sitä ollaan vanhemman oloisia?

Rankalla masennustaustalla.

Heh heh, vai niin. :)

Et semmonen elämämkoulu on vanhentunut.

Jep, on ollut ihan erilainen reissu kuin itsellä parikymppisenä...saati tuolla meidän teinillä, joka on ajatusmaailmaltaan aika lapsi vielä, kuten tuossa iässä pitäisi ollakin. - On muuten fiksuimpia tapaamiani ihmisiä, ne eivät aina taida päästä ihan helpolla.

Joo. Se karistaa teiniangstin kun on oikein masentunut.. Hohhoijaa. Vai vanhemman oloinen...

Puhutaan ihan eri asiasta kuin ohimenevästä teiniangstista. Et ilmeisesti ole koskaan tavannut ihmistä, jolla on nk. huoleton nuoruus jäänyt väliin?

Tosi söpöä kun vakuuttelee olevasi tosi vanhan oloinen jo 27 vuotiaana. Mä vakuuttelee olevani tosi nuorekas 35 vuotiaana.

Meillä oli talo 22 veenä ja eka lapsi 24 vuotiaita. Ei ole ollut aikaa enää murehtia mitään kuinka tyhmiä äiti ja isi on olleet. :)

Tämä arvio oli minun näkökulmastani, ei hänen omastaan. Hänen sanomansa mukaan hän ei olisi löytänyt kumppania ikäisistään, enkä ihmettele miksi, nyt kun on tunnettu vuosia. Minä taas olen 40, ihan ikäiseni oloinen ja näköinen (ja meillä oli lapsi ja talo jo 22-vuotiaina, jos se johonkin liittyy?!?). Se ei kuitenkaan ole poistanut havaintoa siitä, että toisten elämä menee joskus eri tavoin.

Juu. Hyvä että oli vanhemman oloinen ja jäänyt huoleton nuoruus väliin. On varmaan sitten tosi vanha jo vanhana kun on ollut niin masentunut. Eihän se viisaus kun lisääntyy vaan jos vaikka masentuu lisää.

Eihän se mikään hyvä ole. Kaikki vaan eivät saa sellaista. Keskustelun alkuperäinen pointti lienee kuitenkin ollut ikäeron näkymisessä, tällä parilla sitä ei ole ulkopuolisten silmiin ollut.

Nii se masennus oli sitten vanhentunut sitä eukkoa? Ettei vaan ois ryypännyt rankasti.. :D

Ilmeisen mahdotonta kuvitella, että jollakin voi elämä mennä noinkin? Kyllä, masennus ilmeisesti vanhentaa, ainakin jos puhutaan vaikeasta, joka ei ole yhteydessä sen enempää teiniangstiin kuin päihteisiinkään. Ko. henkilö on pystynyt hiljalleen ponnistelemaan ylöspäin syrjäytyneisyydestä, ja se on jotakin, joka monelta olisi jäänyt tekemättä.

.. Ihan noin ulkopuolisen silmin..

Eli ajatellaanpa että ovat olleet yhdessä 2 vuotta. Mies ollut tapaamishetkellä 41 ja tyttö 25. Eli mies on löytänyt itselleen 16 vuotta nuoremman, masentuneen ja syrjäytyneen, hajalla olevan tyttösen itselleen hyväksikäytettäväksi.. Siltä tuo nyt kuulostaa.

Vierailija
88/840 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se minusta ole sellainen asia, että osoittaisin mitään tunnetilaa. Minun kanssani eletään täysin vapaaehtoisesti, joten jos mies katsoo, ettei homma pelitä, niin menkööt. Uusi suhde voi olla aluksi kiva, mutta sekin muutuu muutamassa vuodessa arkiseksi ja saa omia rasitteitaan.

Lähipiirissä kävi noin, että 55-vuotias mies otti melkein 20 vuotta nuoremman naisen. Kauppaan kuuluivat naisen pikkulapset. Meni vuosi ja kas kummaa kun oltiin norkoilemassa takaisin vanhan akan luo. Vanha akka oli sillä välin saanut oman elämänsä kumminkin mieluisaan järjestykseen, löytänyt uuden miesystävänkin. Ei ottanut enää eksää , jonka moraalin taso oli osoittautunut löysäksi.

Lähipiirin toisessa tapauksessa taas mies elää nyksänsä kanssa uudelleen pikkulapsivaihetta. Näyttää aika ryytyneeltä. Eksän kanssa hankitut aikuiset lapset asettuivay erossa äidin puolelle ja välit ovat kireät. Eksä elää tyytyväisenä yksin vireän kuusikymppisen itsenäistä elämää. Ei aio enää ottaa miestä ristiksi, seks kuulemma saa ilmankin aina, kun haluaa.

Että enpä tiedä, olisiko se avioero niin kauheaa. Tuskin. Joten en aio tärvätä energiaa sen murehtimiseen, innostuisiko mies nuoremmasta. Elämässä on tässä iässä paljon mielenkiintoisempiakin mietinnän aiheita.

N52

Vierailija
89/840 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän 43-v kaveri saa kohta 16 vuotta nuoremman avovaimonsa kanssa ensimmäisen lapsensa. Aikanaan kuulemma kaikkia jännitti, ollaan siis vuosien varrella paljon aikaa yhdessä ja läheisiä. Heidän ikäeroaan ei huomaa, ovat tavalllinen, onnellinen pariskunta ja toivon koko sydämestäni heille kaikkea hyvää.

Ok, vastasin kun kysyttiin. Meidän oma neito on 18, eikä kumpikaan jaksa enää kovin sirpakoita, kun ei ole pakko - ilmeisesti se tosiaan lakkaa vaikuttamasta jossain kohdassa ;)

Vähän päälle nelikymppinen ja vähän alle 30 ei ole niin erilaisia enää ajatuksiltaan eikä nelikymppinen ole vielä vanha.

Itse olen nyt 35 ja multa kysytään vielä paperit vielä kun käyn ostamassa tupakkia ja olen paremmassa kunnossa kuin alle kolmekymppisenä.

He ovat tavanneet vuosia sitten, jolloin ajatusmaailmojen eron olisi voinut olla kuvitella olevan suurempi. Pariskunnan edelleen nuori ja sirpakka nainen on aina ollut vuosia ikäistään vanhemman oloinen. Toki hekin ovat kasvaneet yhteen ajan saatossa.

Jep, on ollut ihan erilainen reissu kuin itsellä parikymppisenä...saati tuolla meidän teinillä, joka on ajatusmaailmaltaan aika lapsi vielä, kuten tuossa iässä pitäisi ollakin. - On muuten fiksuimpia tapaamiani ihmisiä, ne eivät aina taida päästä ihan helpolla.

Joo. Se karistaa teiniangstin kun on oikein masentunut.. Hohhoijaa. Vai vanhemman oloinen...

Puhutaan ihan eri asiasta kuin ohimenevästä teiniangstista. Et ilmeisesti ole koskaan tavannut ihmistä, jolla on nk. huoleton nuoruus jäänyt väliin?

Tosi söpöä kun vakuuttelee olevasi tosi vanhan oloinen jo 27 vuotiaana. Mä vakuuttelee olevani tosi nuorekas 35 vuotiaana.

Meillä oli talo 22 veenä ja eka lapsi 24 vuotiaita. Ei ole ollut aikaa enää murehtia mitään kuinka tyhmiä äiti ja isi on olleet. :)

Tämä arvio oli minun näkökulmastani, ei hänen omastaan. Hänen sanomansa mukaan hän ei olisi löytänyt kumppania ikäisistään, enkä ihmettele miksi, nyt kun on tunnettu vuosia. Minä taas olen 40, ihan ikäiseni oloinen ja näköinen (ja meillä oli lapsi ja talo jo 22-vuotiaina, jos se johonkin liittyy?!?). Se ei kuitenkaan ole poistanut havaintoa siitä, että toisten elämä menee joskus eri tavoin.

Juu. Hyvä että oli vanhemman oloinen ja jäänyt huoleton nuoruus väliin. On varmaan sitten tosi vanha jo vanhana kun on ollut niin masentunut. Eihän se viisaus kun lisääntyy vaan jos vaikka masentuu lisää.

Eihän se mikään hyvä ole. Kaikki vaan eivät saa sellaista. Keskustelun alkuperäinen pointti lienee kuitenkin ollut ikäeron näkymisessä, tällä parilla sitä ei ole ulkopuolisten silmiin ollut.

Nii se masennus oli sitten vanhentunut sitä eukkoa? Ettei vaan ois ryypännyt rankasti.. :D

Ilmeisen mahdotonta kuvitella, että jollakin voi elämä mennä noinkin? Kyllä, masennus ilmeisesti vanhentaa, ainakin jos puhutaan vaikeasta, joka ei ole yhteydessä sen enempää teiniangstiin kuin päihteisiinkään. Ko. henkilö on pystynyt hiljalleen ponnistelemaan ylöspäin syrjäytyneisyydestä, ja se on jotakin, joka monelta olisi jäänyt tekemättä.

Eli ajatellaanpa että ovat olleet yhdessä 2 vuotta. Mies ollut tapaamishetkellä 41 ja tyttö 25. Eli mies on löytänyt itselleen 16 vuotta nuoremman, masentuneen ja syrjäytyneen, hajalla olevan tyttösen itselleen hyväksikäytettäväksi.. Siltä tuo nyt kuulostaa.

Paljon pidempi matka kuin 2 vuotta takana. Ihan onnellisilta vaikuttavat edelleen, molemmat.

Vierailija
90/840 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuohon nyt sanoisi. Olen huomattavasti nuorempi miestäni. Alkuun mies sanoi että olen liian nuori.

Vierailija
91/840 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon pidempi matka kuin 2 vuotta takana. Ihan onnellisilta vaikuttavat edelleen, molemmat.

Niin, ja toki ulkopuolisen näkökulmasta. Itsehän he omasta suhteestaan paremmin tietävät. Minulla on se mies, joka on suhtautunut tähän kaverinsa "nuoreen ja sirpakkaan" ihan mukavasti, syy miksi alunperin ajauduin koko ketjuun :D

Vierailija
92/840 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kannattaa näytellä ettei edes huomaa

Miksi? Jos löytänyt sellaisen naisen, josta pitää.

Vierailija
93/840 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat vähän lapsellisia innossaan, kuvittelevat tosiaan, että jos kaveri löytää uuden nuoren naisen niin itsellekin voi tapahtua niin mutta onneksi oma mies on nyt päättänyt olla luja ja vastustaa kiusauksia ihan lastenkin tähden. Tai kun ei halua luopua mukavasta ja totutusta elämästä asunnon ja talouden suhteen. Kun se lähimarketin kassatyttökin aina sanoo just hänelle "hei", vois tapahtua ihan mitä vaan. Siinä kassalla liukuhihnalla ostosten ja hormonien jyllätessä eteenpäin.

Naisella pitää olla enkelin kärsivällisyys hyväksyessään miehensä evoluutio ja typeryys, silti rakastaa tuota epärealistista olentoa. Joka käy salilla ja zumbassa mutta ei kehtaa pitää unimaskia tai tukisulkkia lentomatkoilla tai tarkastelee huolestuneena alkavaa kaljua peilillä kylppärissä.

Muista rakastaa miehesi inhimillisyyttä jos sunkin vain pystyt, hän on evoluution uhri eikä voi sille mitään. Kunhan vain ei hölmöyttään sano arkipäiviensä unelmia ääneen, että taitaa se S-marketin kassa katsoa häntä sillä silmällä, hän on huomannut. Voi huokaus.

Vierailija
94/840 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä mieheni kanssa harrastettaisiin seksistisiä pohdintoja asiaan liittyen. Varsinkin jo nainen hyvin kuuma.

Vierailija
95/840 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kaveripiirissä on naurettu yli kolmekymppisille miehille, jotka ovat saaneet jollain ilveellä 10 vuotta nuoremman naisen.

Isäni tutulla on huomattavasti nuorempi thaikkuvaimo ja kyllä siitäkin koko kylä puhuu postimyyntivaimona ja miehelle naureskellaan.

Naureskellaan???

Onpas sulla ilkeä ja tyhmä kaveripiiri.

Asia varmaan kuuluu heille, eh?

Ja tätä vielä peukutetaan. Ei jösses.

Miten itse reagoisit pariskuntaan, jossa nainen on 20 vuotta miestään vanhempi?

Ottaisitko itseäsi 20 vuotta vanhemman naisen.

Suurin osa ei ottaisi.

Miehillä on jonkinlainen kaksoisstandardi näissäkin asioissa 🙄

Olen 50 v nainen ja minun on hyvin vaikea kuvitella itselleni isäni ikäistä vanhusta, kuten myös 30 v. miestä.

Vierailija
96/840 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kannattaa näytellä ettei edes huomaa

Miksi? Jos löytänyt sellaisen naisen, josta pitää.

Nyt on kyse omasta miehestä eikä siitä kaverista. 

Vierailija
97/840 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo vuosikymmeniä kaikki naisystävä ovat olleet noin 10v nuorempia eikä kaverit ole koskaan asiasta mitään maininneet mitä nyt iästä ollaan puhuttu eri tavoin. Joillain nainen on vanhempi. Mutta sitten kävi niin, että 30v nuorempi (olen 61) vei jalat alta. Mahtava luonne ja 45kg kurvikas vartalo. Ei miehet eikä edes naiset kestä sitä sivistyneesti katsella. Muutamassa sekunnissa voi tuntea ja nähdäkin kateuden. Onhan tässä omat ongelmansa, mutta hei, me viihdymme yhdessä ja olemme todella onnellisia. Suorastaan kiusottelen kavereita aiheesta.

Palstau lin märkä päiväuni 😂

(Ihan takuulla osui tälle palstalle ja tähän ketjuun vanhus, joka on napannut itseään kaksikertaa nuoremman 45-kiloisen kurvikkaan misun. Totta kai. Niktähän on niin paljon ja käyvät täällä av:lla päivittäin. 🙂)

Vierailija
98/840 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuttuni 40-vuotta meni naimisiin varakkaan miehen kanssa, joka oli 60-vuotta. Yäk, hääkuvassa ihan kuin isänsä kanssa. Nyt mies näyttää naisen vaarilta.

Vierailija
99/840 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on vähän outoa, että noin tarkasti kuvaillaan ja ruoditaan toisen ulkonäköä. Jos kaverisi on samanlainen kuin sinä, en yhtään ihmettele, että mies vaihtoi toiseen naiseen. 

Vierailija
100/840 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo vuosikymmeniä kaikki naisystävä ovat olleet noin 10v nuorempia eikä kaverit ole koskaan asiasta mitään maininneet mitä nyt iästä ollaan puhuttu eri tavoin. Joillain nainen on vanhempi. Mutta sitten kävi niin, että 30v nuorempi (olen 61) vei jalat alta. Mahtava luonne ja 45kg kurvikas vartalo. Ei miehet eikä edes naiset kestä sitä sivistyneesti katsella. Muutamassa sekunnissa voi tuntea ja nähdäkin kateuden. Onhan tässä omat ongelmansa, mutta hei, me viihdymme yhdessä ja olemme todella onnellisia. Suorastaan kiusottelen kavereita aiheesta.

Ihan hyvin meni muuten mutta sitten tuli tuo naisen painon keksiminen. Miehethän ei tunnetusti tiedä mitä nainen painaa. Jos painaa 45 kg, ollakseen kurvikas, täytyisi olla n. 140-150 cm pitkä. Ja silloinkin ne kurvit on vähän niin ja näin. Kurvit painaa, oli ne sitten rasvaa tai lihasta tai silikoonia.

Niin mistäpä sitä voi tietää jos ei itse ole kohdannut sellaista kun peiliin katsoo. Naisellinen vartalonmuoto (tiimalasi) on peritty, ei munkkipossuilla hankittu ominaisuus. Ja rintarauhaskudosta on toisilla enemmän, joillain on tissit vain silloin kun ne täyttyvät läskillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan