Kun miehesi kaveri vaihtaa paljon nuorempaan sirpakkaan neitoon. Miten suhtaudut miehesi osoittamaan innostukseen asiaa kohtaan?
Oletko kun et huomaisi vai sanotko että sinua ahdistaa se tai jotain muuta
Kommentit (840)
Vierailija kirjoitti:
Järjestään 5kymppiset julkkismiehet on vaihtanu nuorempaan naiseen 😁
Ja kuolleet sen jälkeen. Jos ei ole julkkis ei nuoremmilta misuilta vanhoille kääville heru. Jotenkin han sitä ikää täytyy pystyä kompensoimaan joko rahalla tai julkisuudelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän 43-v kaveri saa kohta 16 vuotta nuoremman avovaimonsa kanssa ensimmäisen lapsensa. Aikanaan kuulemma kaikkia jännitti, ollaan siis vuosien varrella paljon aikaa yhdessä ja läheisiä. Heidän ikäeroaan ei huomaa, ovat tavalllinen, onnellinen pariskunta ja toivon koko sydämestäni heille kaikkea hyvää.
Ei se tuossa iässä enää mitään vaikuta.
Ok, vastasin kun kysyttiin. Meidän oma neito on 18, eikä kumpikaan jaksa enää kovin sirpakoita, kun ei ole pakko - ilmeisesti se tosiaan lakkaa vaikuttamasta jossain kohdassa ;)
Vähän päälle nelikymppinen ja vähän alle 30 ei ole niin erilaisia enää ajatuksiltaan eikä nelikymppinen ole vielä vanha.
Itse olen nyt 35 ja multa kysytään vielä paperit vielä kun käyn ostamassa tupakkia ja olen paremmassa kunnossa kuin alle kolmekymppisenä.
Åbo Akademin tutkimuksessa kaikenikäiset miehet haluavat seksikumppanikseen mieluiten 25-vuotiaan naisen. Syy löytyy evoluutiosta: tämän ikäisenä nainen on hedelmällisimmillään. Miehillä, jotka ovat harrastaneet seksiä 25-vuotiaiden naisten kanssa, on evoluution mittaan ollut enemmän lapsia kuin miehillä, jotka ovat harrastaneet seksiä muunikäisten naisten kanssa.
Miehelle itseä selvästi nuorempi kumppani on voitto. Siitä saa pisteitä muiden miesten silmissä. Kumppanin fiksuus, kauneus ja nuoruus on samanlainen statusasia kuin hyvä palkka tai hieno auto. Kiinnostuksen kohteet ja näkemys elämästä taas ovat kovin erilaisia ja tuovat haasteita yhteiselämään, isä-tytär-asetelma alkaa näkyä arjessa ja keskinäisessä kemiassa. Kiinnostuksen kohteet, matkakohteet, puheenaiheet, mitä haluaa tehdä illalla ja milloin mennään nukkumaan, millainen seksi tyydyttää naisen, kaikki tämä aiheuttaa kauheat suorituspaineet. Parikymppisten ihmisten juhlissa vanhempi mies on ihan pihalla, ja voi olla, että tulisi jonkinlainen namusetäfiiliskin.
Toki miehen arvostettu asema ja varallisuus kompensoivat kaikissa kulttuureissa vanhuuden tuomia haittoja. Mitä vanhemmiksi miehet tulevat, sitä enemmän itseään nuorempia naisia he haluaisivat deittailla. Kaikenikäisillä miehillä on naisia laajempi ikähaarukka siinä, minkä ikäisiä kumppaneita he toivoisivat, mutta miesten ikähaarukka vielä levenee iän myötä. 40–50-vuotiaina miehet alkavat ronkeleiksi ja hakevat lähinnä itseään nuorempia kumppaneita. 52 vuotta on keskimääräinen ikä, jolloin miehet alkavat etsiä vain itseään nuorempaa seuraa. Vanhemmiten miesten yltiöpäisyys vain kasvaa: yli 60-vuotiaana haetaan alaiältään vielä nuorempaa seuraa kuin 50-vuotiaana. Miehet tulevat deittipalstalle tavallisesti hyvin pian eron jälkeen. Jos mies on ollut naimisissa ikäisensä naisen kanssa, hän ehkä hakee vaistonvaraisesti ”jotain ihan muuta”. Eiväthän ne miehet alle kolmekymppisiä naisia saa. Todellisuudessa he pariutuvat lähes omanikäistensä naisten kanssa.
Minusta on liikuttavaa, että loppujen lopuksi sekä miehet että naiset käyttävät toivepuolisostaan adjektiiveja rehellinen, huumorintajuinen ja kunnollinen. Useimmat ihmiset toivovat kumppanikseen ihan tavallista miestä tai naista.
Huomaa vastauksista miten monella on pelko perseessä ja huono itsetunto. Kauhee vakuuttelu, ettei se vaihtamalla parane ja se vaihtajamies haluaa kuitenkin aina takaisin!
(Eikä tosiaan aloituksessa ollut tästä edes kysymys..)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän 43-v kaveri saa kohta 16 vuotta nuoremman avovaimonsa kanssa ensimmäisen lapsensa. Aikanaan kuulemma kaikkia jännitti, ollaan siis vuosien varrella paljon aikaa yhdessä ja läheisiä. Heidän ikäeroaan ei huomaa, ovat tavalllinen, onnellinen pariskunta ja toivon koko sydämestäni heille kaikkea hyvää.
Ok, vastasin kun kysyttiin. Meidän oma neito on 18, eikä kumpikaan jaksa enää kovin sirpakoita, kun ei ole pakko - ilmeisesti se tosiaan lakkaa vaikuttamasta jossain kohdassa ;)
Vähän päälle nelikymppinen ja vähän alle 30 ei ole niin erilaisia enää ajatuksiltaan eikä nelikymppinen ole vielä vanha.
Itse olen nyt 35 ja multa kysytään vielä paperit vielä kun käyn ostamassa tupakkia ja olen paremmassa kunnossa kuin alle kolmekymppisenä.
He ovat tavanneet vuosia sitten, jolloin ajatusmaailmojen eron olisi voinut olla kuvitella olevan suurempi. Pariskunnan edelleen nuori ja sirpakka nainen on aina ollut vuosia ikäistään vanhemman oloinen. Toki hekin ovat kasvaneet yhteen ajan saatossa.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi yleistää, että kaikki miehet haluaisivat aloittaa vanhuudenpäivillään perhe-elämää alusta tai jos nuori sirpakka ei halua lapsia, on hänen vanhakkonsa ennemminkin pian vain kavereiden olkapäätä vailla. Sama riski on kyllä, vaikka niitä lapsia tulisikin.
Ei nykynainen enää ryhdy ketään taluttelemaan parhaimpina vuosinaan ja jos joku vielä ryhtyy, niin naista arvostava mies ei aseta naista sellaiseen asemaan alunperinkään.
No ohhoh! Vai se on miehen vastuulla olla "asettamasta naista sellaiseen asemaan". Voi jestas, eiköhän nainen saa tehdä päätöksensä ihan itse! Millä keskiajalla oikein elät? Kyllä monenlaisia pareja on ja tulee olemaan ja osalla on myös sitä ikäeroa. Eikä kuulu muille tippaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen nyt 35 ja multa kysytään vielä paperit vielä kun käyn ostamassa tupakkia ja olen paremmassa kunnossa kuin alle kolmekymppisenä.He ovat tavanneet vuosia sitten, jolloin ajatusmaailmojen eron olisi voinut olla kuvitella olevan suurempi. Pariskunnan edelleen nuori ja sirpakka nainen on aina ollut vuosia ikäistään vanhemman oloinen. Toki hekin ovat kasvaneet yhteen ajan saatossa.
.. Vai on 28 vee ollut vuosia vanhemman oloinen.. :)
Miten sitä ollaan vanhemman oloisia?
Vierailija kirjoitti:
Huomaa vastauksista miten monella on pelko perseessä ja huono itsetunto. Kauhee vakuuttelu, ettei se vaihtamalla parane ja se vaihtajamies haluaa kuitenkin aina takaisin!
(Eikä tosiaan aloituksessa ollut tästä edes kysymys..)
No niinpä. Tuossakin joku ehti haukkumaan uuden naisen pelkän ulkonäön perusteella, vaikka samalla muka halveksutaan ulkonäkökeskeisyyttä. Ensin maristaan, kun miehet katsovat vain ulkonäköä, mutta sitten samaan hengenvetoon kuitenkin haukutaan nimenomaan muiden ulkonäköä ja todistellaan, miten itse ollaan niin hyvin säilytty ja paperitkin kysytään kassalla yli 40-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen nyt 35 ja multa kysytään vielä paperit vielä kun käyn ostamassa tupakkia ja olen paremmassa kunnossa kuin alle kolmekymppisenä.He ovat tavanneet vuosia sitten, jolloin ajatusmaailmojen eron olisi voinut olla kuvitella olevan suurempi. Pariskunnan edelleen nuori ja sirpakka nainen on aina ollut vuosia ikäistään vanhemman oloinen. Toki hekin ovat kasvaneet yhteen ajan saatossa.
Miten sitä ollaan vanhemman oloisia?
Rankalla masennustaustalla.
Suhtautuisin ihan normaalisti. Itselläni on nuorempi mies (yli 10 v ikäero) ja toivon, että tämä ei herätä mitään älyttömän suurta reaktiota kenessäkään.
t. n 40+
Aika monta "Miksi mies"-aloitusta taas tänä aamuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sitä ollaan vanhemman oloisia?Rankalla masennustaustalla.
Heh heh, vai niin. :)
Et semmonen elämämkoulu on vanhentunut.
Vierailija kirjoitti:
Kun itse vaihdoin nuoreen hoikkaan naiseen kaverit saunaillassa jaksoi kysellä ja elää mukana :)
Voit olla varma, että valituksi tuloasi ihmeteltiin tämän nuoren hoikan naisen kaveripiirissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverini mies vaihtoi hoikkaan ja nuoreen, ihanaan naiseen, jonka kanssa "voi keskustella mistä aiheesta vain ja nainen on vielä urheilullinekin". Kun pariskuntaa alkoi näkyä tapahtumissa yms. niin nainen oli pari vuotta kaveriani nuorempi, kasvoiltaan kirveellä veistetty, harrasti tatuointeja ja hänellä oli yllätyksekseni ohuet, vaaleat viikset ylähuulen tuntumassa. Hoikkuus oli niin ja näin, ehkä yläosa on hoikka mutta alaosa on sitäkin leveämpi. Ihmettelin kovasti miehen makua. Oli hauskaa soittaa tapahtumasta kaverilleni ja kertoa, että mitä sitten exäsi on sinulle kertonutkaan uudesta onnestaan niin nähtyäni tapauksen olen hyvin hämmästynyt mitä hänessä on niin ihanaa. Ja että suosittelen suodattamaan exän hehkutuksen ja vaihtamaan ne lukot lopultakin, kyseessä on joku hetkellinen älynväläys ja älä ota sitä exää takaisin ikinä.
No olipas katkeran kuuloista tekstiä. Että ihan vaaleista haituvista ylähuulen tuntumassa pystyit päättelemään, että tämä uusi nainen ei ole ihana eikä hänen kanssaan pysty keskustella.
Katkeruuden voit poistaa listaltasi koska myötäkatkeruutta on vaikea tuntea. Hämmästyin vain kuinka rakkaus voikaan olla sokea, ex-mies oli todellakin kuvaillut naisen niin ylisanoin, että luulin kyseessä olevan Miss Malta. Päivänvalossa totuus oli häiritsevä kuin yön aikana ilmestynyt finni otsassa. Soitin heti kaverilleni naisen ulkoisten seikkojen perusteella, että totuutta on selvästi ihastuksen huumassa liioiteltu; naisella oli leveä ahteri, selkeästi alaosa oli yläosaa raskaampi, yläosa päätä myöten oli huomattavasti kevyempi, ja tatuoinnit eivät mielestäni lisää viehättävyyttä, viikset ehkä kannattaisi nyppiä pois tai sheivata. Perustin arvioni vain ulkoisiin seikkoihin mutta kaverilleni ne olivat lohtu, exänsä oli maalaillut ihan eri kuvan. Onko katkeruutta katsoa faktat ja verrata niitä kuvattuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et semmonen elämämkoulu on vanhentunut.
Jep, on ollut ihan erilainen reissu kuin itsellä parikymppisenä...saati tuolla meidän teinillä, joka on ajatusmaailmaltaan aika lapsi vielä, kuten tuossa iässä pitäisi ollakin. - On muuten fiksuimpia tapaamiani ihmisiä, ne eivät aina taida päästä ihan helpolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun itse vaihdoin nuoreen hoikkaan naiseen kaverit saunaillassa jaksoi kysellä ja elää mukana :)
Voit olla varma, että valituksi tuloasi ihmeteltiin tämän nuoren hoikan naisen kaveripiirissä.
Juu, vanha eukko oli vanha, ruttuinen ja lihava. Oli jo nelikymppinen eli loppuun käytetty.
Vierailija kirjoitti:
Aika monta "Miksi mies"-aloitusta taas tänä aamuna.
Niin ja silti tulit tämän kertomaan ketjuun, joka ei ole tällainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et semmonen elämämkoulu on vanhentunut.Jep, on ollut ihan erilainen reissu kuin itsellä parikymppisenä...saati tuolla meidän teinillä, joka on ajatusmaailmaltaan aika lapsi vielä, kuten tuossa iässä pitäisi ollakin. - On muuten fiksuimpia tapaamiani ihmisiä, ne eivät aina taida päästä ihan helpolla.
Joo. Se karistaa teiniangstin kun on oikein masentunut.. Hohhoijaa. Vai vanhemman oloinen...
Vierailija kirjoitti:
Jo vuosikymmeniä kaikki naisystävä ovat olleet noin 10v nuorempia eikä kaverit ole koskaan asiasta mitään maininneet mitä nyt iästä ollaan puhuttu eri tavoin. Joillain nainen on vanhempi. Mutta sitten kävi niin, että 30v nuorempi (olen 61) vei jalat alta. Mahtava luonne ja 45kg kurvikas vartalo. Ei miehet eikä edes naiset kestä sitä sivistyneesti katsella. Muutamassa sekunnissa voi tuntea ja nähdäkin kateuden. Onhan tässä omat ongelmansa, mutta hei, me viihdymme yhdessä ja olemme todella onnellisia. Suorastaan kiusottelen kavereita aiheesta.
45kg kurvikas vartalo :D Nyt on ukkoa pahimman kerran huijattu, ellei nainen sitten ole 145cm myöskin