Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiselta elämämme kuulostaa sinulta? Olenko liian vaativa arjen ja miehen suhteen?? Umpikujassa ajatusten kanssa!!

Vierailija
16.02.2019 |

Olemme siis olleet 10 vuotta miehen kanssa yhdessä, teineistä asti. Mies pelaa tai katsoo pelivideoita jatkuvasti. Olen ehdottanut kännykätöntä päivää, mutta mies tokaisee minun käyttävän kännykkää enemmän ettei minulla ole varaa (tai jotain) tällaista vaatia.

Seksin jälkeen mies alkaa katsomaan pelivideoita. Sitä on kerran kk. Sanoo muutenkin pystyvänsä keskustelemaan kanssani, joten asiassa ei ole ongelmaa hänen mukaansa vaikka itse tuijotan selkää. Ja kuuntelen näitä videoita.

Meillä on myös leffailtoja. Silloin ei hirveästi tule tietenkään juteltua koska katsotaan leffaa. Mies antaa haleja yms. ilman vaatimusta seksiin, jos niitä häneltä osaan pyytää tai oikeastaan vaatia. Siitä sitten pelaamaan.

Muutenkin arkena vietämme yhteistä aikaa, syömme iltapalaa katsellen sarjoja yms. Mies tuijottaa kännykkää, minä myös. Ei ole juteltavaa.

Mies ei kuule puoliakaan puhumistani asioista. Hänen mukaansa alan puhumaan aina silloin kun hän tekee muuta.

Minä menen nukkumaan aikaisin jotta mieheni ei tarvitse nukkua yksin. Mies ei tee näin vaan tekee omia juttuja.

Tuntuu itsestä vain mukavalta olla vähän tissutellut, koska muuten oloni on jotenkin yksinäinen. Minulla ei ole hirveästi kavereita tai muutakaan tekemistä.

Onko vika minussa, miten näette tämän tilanteen? Vastaan tarkentaviin kysymyksiin mielelläni.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja tilanne molemmin puolin, jos ette saa asiaa keskusteltua. Tilanne vaikuttaa kuitenkin siltä, että joku ratkaisu tuohon pitää saada.

”Olemme siis olleet 10 vuotta miehen kanssa yhdessä, teineistä asti.”

- Eli teillä on pakko olla jotain yhteistä ja rakkautta, koska ei kukaan muuten vaan jää vuosikymmeneksi roikkumaan.

”Olen ehdottanut kännykätöntä päivää, mutta mies tokaisee minun käyttävän kännykkää enemmän ettei minulla ole varaa (tai jotain) tällaista vaatia.”

- Molemmilta puhelimet pois pariksi päivää (tai vähintään netti poikki).

”Seksin jälkeen mies alkaa katsomaan pelivideoita. Sitä on kerran kk. Sanoo muutenkin pystyvänsä keskustelemaan kanssani jnejne”

- Ei pysty, käytös on epäkunnioittavaa ja hän ei keskity siihen mitä haluat sanoa. Kyllä se ottaa pannuun ketä tahansa, jos ei tule kuulluksi. On harmillista, että seksiä on selkeästi mielestäsi aivan liian vähän, eikä se kohtaa sinun odotuksiasi. Outoa on myös se, ettei mies osoita koskaan hellyyttä ilman tiukkaa vaatimista? Kuulostaa joko välinpitämättömyydetä tai joltain aivan urpolta valtapeliltä.

”Mies tuijottaa kännykkää, minä myös. Ei ole juteltavaa.”

- Jos teillä ei ole juteltavaa tai mitään yhteistä, niin erotkaa ja etsikää juttukavereita muualta!

”Mies ei kuule puoliakaan puhumistani asioista. Hänen mukaansa alan puhumaan aina silloin kun hän tekee muuta.”

- No alatko? On väärin ettei sinua kuunnella, mutta on myös väärin häiritä toisen rauhaa jatkuvasti.

”Minä menen nukkumaan aikaisin jotta mieheni ei tarvitse nukkua yksin. Mies ei tee näin vaan tekee omia juttuja.”

- ???? Meillä mennään suunnilleen samaan aikaan sänkyyn, vaihdetaan päivän vikat kuulumiset ja jutellaan jostain uutisista, mies jää hetkeksi lukemaan ja minä nukahdan kainaloon.

”Tuntuu itsestä vain mukavalta olla vähän tissutellut, koska muuten oloni on jotenkin yksinäinen. Minulla ei ole hirveästi kavereita tai muutakaan tekemistä.”

- ???????? Tissutteletko paljonkin, vai vain näin lauantain kunniaksi? Oletko tissutellut vähän vai ”vähän”? Ethän ole humalassa kumppaniasi kohtaan inhottava? Voisiko ystäviä saada esim. joltain kurssilta tai vaikka omiin kiinnostuksenkohteisiin keskittyvältä foorumilta netistä? Vapaaehtoistyö? FB:n hätäkaljat-ryhmä laulamaan, niin pääset jonkun kanssa hetkeksi bissen ääreen tutustumaan?

Uskoisin, että tilanteenne on tasan sitä tylsän tappavaa arkistumista, joka vain jatkuu, jatkuu ja jatkuu. Molemmilla kannattaa olla omat harrasteet ja jutut, niin on enemmän jotain jaettavaakin. Ei ala toisen naamakaan ärsyttämään, jos ei koko aikaa tarvitse suunnitella jokaista hengenvetoaan toisen liikkeiden mukaan. Miehelläsi kuulostaisi kuitenkin olevan jonkinasteinen peli-/someriippuvuus, joka syö energioita esim. keskustelulta, seksiltä ja muulta tekemiseltä. Pidän aika omituisena, että sinua ajatellaan ripustautujana, kun selkeästi vain yrität paljon saadaksesi edes jotain irti.

Pariterapiaa suosittelen, jos ette muuten ole kykeneviä kohtaamaan toisianne.

Vierailija
22/22 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on peliriippuvainen ja sitä en sinänsä tuomitse, mutta riippuvuudet menee aina kaiken muun edelle. Voin kuvitella lapsenne istumassa kakka vaipassa kirvellen, kun Selkä pelaa.

Toi vastaansanominen ja keskustelujen torjuminen sillä, että ne on väärin ajoitettu tms. on pelkkää manipulaatiota. Samoin tuo, että sinulla ei ole varaa sanoa sitä tai tätä. Yritäpä oikeasti kerran pitää se jamppa erossa peleistään niin saat turpaan. Olet selvästi alakynnessä ja nuorena alistunut toisen tahdon alle. Nyt pitää miettiä, mitä itse haluat. Kohtelu tulee olemaan tuota samaa jatkossakin. Siitä voit olla varma. Jampan onni menee sun onnesi edelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme