Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiselta elämämme kuulostaa sinulta? Olenko liian vaativa arjen ja miehen suhteen?? Umpikujassa ajatusten kanssa!!

Vierailija
16.02.2019 |

Olemme siis olleet 10 vuotta miehen kanssa yhdessä, teineistä asti. Mies pelaa tai katsoo pelivideoita jatkuvasti. Olen ehdottanut kännykätöntä päivää, mutta mies tokaisee minun käyttävän kännykkää enemmän ettei minulla ole varaa (tai jotain) tällaista vaatia.

Seksin jälkeen mies alkaa katsomaan pelivideoita. Sitä on kerran kk. Sanoo muutenkin pystyvänsä keskustelemaan kanssani, joten asiassa ei ole ongelmaa hänen mukaansa vaikka itse tuijotan selkää. Ja kuuntelen näitä videoita.

Meillä on myös leffailtoja. Silloin ei hirveästi tule tietenkään juteltua koska katsotaan leffaa. Mies antaa haleja yms. ilman vaatimusta seksiin, jos niitä häneltä osaan pyytää tai oikeastaan vaatia. Siitä sitten pelaamaan.

Muutenkin arkena vietämme yhteistä aikaa, syömme iltapalaa katsellen sarjoja yms. Mies tuijottaa kännykkää, minä myös. Ei ole juteltavaa.

Mies ei kuule puoliakaan puhumistani asioista. Hänen mukaansa alan puhumaan aina silloin kun hän tekee muuta.

Minä menen nukkumaan aikaisin jotta mieheni ei tarvitse nukkua yksin. Mies ei tee näin vaan tekee omia juttuja.

Tuntuu itsestä vain mukavalta olla vähän tissutellut, koska muuten oloni on jotenkin yksinäinen. Minulla ei ole hirveästi kavereita tai muutakaan tekemistä.

Onko vika minussa, miten näette tämän tilanteen? Vastaan tarkentaviin kysymyksiin mielelläni.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenkasvuisen nassikan touhuja katsoa päivästä toiseen jotain pelivideoita.

Vierailija
2/22 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde on kahden kauppa. Ensimmäinen pitkä suhteeni loppui tylsään arkeen 25 vuotiaana. Opiskeluaikana minulla oli oma asunto, opiskelukaverit. Kun menin töihin kaveritapaamiset harveni ja jäimme poikaystävän kanssa kahdestaan. Molemmat töissä, hän harrasti työporukassa, yhteistä harrastusta ei ollut. Yhteisiä kavereita ei ollut. Se teki kaikesta tylsää, olla aina kahdestaan. Meillä oli kaikki liian hyvin, hyväpalkaiset työt, kaunis koti, uusi auto. Sitä elämää oli muutama vuosi ja päätin ryhtyä sinkuksi.

Sinkkuvuonna biletin, näin ystäviä ja löysin uusia harrastuksia. Tapasin miehen ja hänen kanssaan eteen tuli sama ilmiö, meillä ei ollut yheisiä parisuhteessa olevia ystäviä, yhteisiä harrastuksia löytyi kyllä.

Kun saimme lapset, tuli elämään uutta sisältöä ja lapsiperhetuttuja.

Etsikää jostain yhteinen harrastus ja ystäviä. Ilman niitä parisuhde tulee tylsäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, en kyllä ihan ymmärtänyt kaikkea tekstissäsi, kirjoitat aika heikkoa suomea. Sinusta siis tuntuu kivalta tissutella vai miehestäsi? Mitä on kerran kuussa, seksiäkö?

En kyllä ihan ymmärrä, miksi pitäisi koko ajan seurustella ja jutella. Parisuhteessa on juuri se kivaa, että yhdessäolo on luontevaa hiljaisuudessakin. Enkä ymmärrä, miksi sinun pitää mennä miehesi kanssa yhtä aikaa nukkumaan? Miksi ihmeessä, jos ei kerran nukuta?

Jos sinun olosi on parisuhteessanne yksinäinen, sano se miehelle suoraan. Että puhumattomuus ahdistaa sinua, ja toivoisit häneltä enemmän huomiota. Jos sanominen ei johda muutokseen, sinulle ei jää kovin montaa vaihtoehtoa tilanteen muuttamiseksi, vai mitä?

Vierailija
4/22 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tyypilliseltä vakiintuneelta parisuhteelta, meillä sama juttu paitsi ei pelaamista tai puhelimia vaan muut omat jutut. Samoin tuttavillanikin .Näin se vaan taitaa parisuhde mennä, ja puhumattomuuteen joko sopeutuu tai sitten tiet erkanevat.

Vierailija
5/22 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki omia ystäviä ja harrastuksia. Tuollainen ripustautuminen puolisoon on ahdistavaa. Ei puoliso ole vastuussa sinun kaikista sosiaalisen kanssakäymisen tarpeistasi, hänellä on oikeus rentoutua kotonaan myös olemalla hiljaa ja omissa oloissaan.

Vierailija
6/22 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä menet nukkumaan miehen kanssa, jotta hänen ei tarvitsisi nukkua yksin??? Ja hän ei tee samaa ja olet ainakin rivien välistä loukkaantunut siitä? Apua! Hanki elämä. Älä kyttää miestäsi ja oleta että hän kyttää sinua. Liiku, tapaa ystäviä, harrasta. Elämä on kohta ohi. Ja jos haluat jotain, sano reilusti ääneen.

Vierailija
7/22 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo teidän yhteiselohan on ihan normiarkea.Tuollaista se yleensä on ,kun ei pahemmin riidellä tai muuten tapella. Luuletko ,että jo 10v yhdessä asuneet itsenäiset aikuiset jaksaa lässyttää ja palvella toista.

Tai sitten ,useimmiten sellaisissa suhteissa ,kun on niitä yli-imeliä kynttiläiltoja ,on myös repiviä riitoja ja ovien paukuttelua.

Ainakin itse valitsen mieluummin tavallisen arjen ,jossa kumpikin saa vappasti olla kotona oma itsensä.

Vierailija
8/22 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kuullut läheisriippuvaisuudesta ja uhriutumisesta?

Vierailija
9/22 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että aika matalalla rimalla on alunperin alettu suhteeseen. Arki paljastaa tämän aina.

Vierailija
10/22 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo teidän yhteiselohan on ihan normiarkea.Tuollaista se yleensä on ,kun ei pahemmin riidellä tai muuten tapella. Luuletko ,että jo 10v yhdessä asuneet itsenäiset aikuiset jaksaa lässyttää ja palvella toista.

Tai sitten ,useimmiten sellaisissa suhteissa ,kun on niitä yli-imeliä kynttiläiltoja ,on myös repiviä riitoja ja ovien paukuttelua.

Ainakin itse valitsen mieluummin tavallisen arjen ,jossa kumpikin saa vappasti olla kotona oma itsensä.

Voi jeesus. Se välilyönti tulee pilkin JÄLKEEN, ei sen eteen! Etkö ole ihminen ikinä lukenut mitään?

Itse asiasta olen samaa mieltä kanssasi.

Vierailija
11/22 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa että ap:n olisi syytää hakea uusia asioita elämäänsä, kuten harrastus, kansallisopiston kurssi, vapaaehtoistyö yms. Miehesi pitää peleistä, eikä se tule muuttumaan, mutta hän ei kuitenkaan ole täysin vastuussa sinun yksinäisyyden tunteesta. Voisit ehdottaa miehellesi treffi-iltoja ilman puhelinta? Keilaamaan, escape room yms. Oma mieheni ainakin nauttii eniten kun TEEMME asioita yhdessä, eikä vaan niin näin hengata.

Vierailija
12/22 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, en kyllä ihan ymmärtänyt kaikkea tekstissäsi, kirjoitat aika heikkoa suomea. Sinusta siis tuntuu kivalta tissutella vai miehestäsi? Mitä on kerran kuussa, seksiäkö?

En kyllä ihan ymmärrä, miksi pitäisi koko ajan seurustella ja jutella. Parisuhteessa on juuri se kivaa, että yhdessäolo on luontevaa hiljaisuudessakin. Enkä ymmärrä, miksi sinun pitää mennä miehesi kanssa yhtä aikaa nukkumaan? Miksi ihmeessä, jos ei kerran nukuta?

Jos sinun olosi on parisuhteessanne yksinäinen, sano se miehelle suoraan. Että puhumattomuus ahdistaa sinua, ja toivoisit häneltä enemmän huomiota. Jos sanominen ei johda muutokseen, sinulle ei jää kovin montaa vaihtoehtoa tilanteen muuttamiseksi, vai mitä?

Jos kirjoitan "Tuntuu itsestä vain mukavalta olla vähän tissutellut, koska muuten oloni on jotenkin yksinäinen." Miten saat tuohon vaihtoehdoksi miehen? Ja samoin tuohon seksiin. Mitä muutakaan olisi kerran kk ku siitä olen edellisessä lauseessa puhunut.

Vierailija
13/22 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kerran kuussa seksiä on kyllä tosi vähän. Kun me oltiin oltu kymmenen vuotta yhdessä, etsittiin taloa ja suunniteltiin perheenperustamista. Meillä on aina ollut paitsi paljon omia harrastuksia niin myös kivaa yhdessä ja juttua riittää edelleen. Mulle tollanen ei riittäis.. Eli kissa pöydälle ja avoin ystävällinen keskustelu, sunkaan mies tuskin osaa lukee ajatuksia

Vierailija
14/22 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei ole parisuhde, tuo on kaksi keskenkasvuista kakaraa jotka asuu yhdessä.

Vierailija
15/22 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole aikuinen parisuhde, teillä ei ole mitään yhteistä. Olet valinnut seurustelukumppanin teininä, nyt voisit huomata, ettei tuolla ole tulevaisuutta, ja etsiä se oikeampi.

En tarkoita tällä että kumpikaan olisi vääränlainen, teillä vain ei ole mitään yhteistä. Ehkä sinullakaan ei ole omaa elämää.

Minun mieheni on myös innokas pelaaja , juttu on niin että minä pelaan osin samoja pelejä ja voimme jutella niistä. Katsomme yhdessä elokuvia, ja vietämme sillä lailla aikaa yhdessä.

Meillä ei ole tavoitetta hankkia lapsia, ja työt on jo, niin tämä on ihan ok meille.

Jos tämä tuntuu sinusta tyhjältä, mieti itse millaisen elämän haluat, ja lähde sitä kohti.

Vierailija
16/22 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
17/22 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä nappaisi olla parisuhteessa ruuturiippuvaisen ihmisen kanssa Varsinkin tuo, että voidaan kyllä jutella, vaikka tässä samalla tuijotan Ruutua, olisi karseaa.

Vierailija
18/22 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En perustaisi perhettä ihmisen kanssa, jonka tarvitsee koko ajan katsella pelivideoita...Tosin, en tuollaisen kanssa kyllä edes seurustelisi. Elämässä pitää olla muutakin, monipuolisempaa eloa.

Vierailija
19/22 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista elämäsi oli ennen tätä "parisuhdetta" ? Entä millaista se olisi, jos et asuisi tuon miehen kanssa, ja millä tavalla olisi nykyiseen verrattuna parempaa/huonompaa?

Näillä kysymyksillä haen vastausta siihen, miksi olette yhdessä, kun kumpikaan ei varsinaisesti ole kiinnostunut toisesta.

Vierailija
20/22 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastatko sinä miestäsi? Entä hän sinua? Onko sinulla omia harrastuksia? Vaihdatteko kuulumisia esim. työpäivästä?

Näihin ku vastaat ni voin antaa analyysin parisuhteen tilasta :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi