Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Reilua? Minusta mies yrittää päästä lomalle minun kustannuksellani

Vierailija
16.02.2019 |

Tapailemani mies ei tee säännöllistä työtä vaan silloin tällöin juttuja kavereilleen. Saa niistä rahaa pimeänä eli elektroniikkalaitteita yms. Nyt oli joku tuttu tilannut työn (tekeminen vei aikaa ehkä päivän) ja vastineeksi mies sai viikon majoituksen itselleen+kaverille hissilippuineen jostakin camping-henkisestä laskettelukeskuksesta. Tyyliin siivotaan itse leirikoulutyyppinen huone kerrossängyillä sieltä poistuttuamme jne. Minä en lähtökohtaisesti ole kiinnostunut pienistä laskettelukumpareista ankkurihisseineen eikä hyvin askeettinen majoitus sekään oikein houkuttele.

En huutanut ilosta miehen kertoessa tästä tulevasta "unelmalomasta" ja nyt hän haluaa minun vastineeksi ostavan meille molemmille junaliput. Katsoin VR:n sivuilta kahdelle menopaluulipulle tulevan hintaa lähes 600 €. Mies haluaa makuuvaunuun.

Mitä itse tekisit? Mitä oikeastaan hyödyn tästä diilistä? Mies saa käytännössä kaiken puoli-ilmaiseksi (sesongin ulkopuolella kun mennään, laskettelupaikka ei häviä käytännössä mitään) ja minun pitäisi maksaa tästä hyvästä molempien matkat paikkaan, jonne en itse ikipäivänä menisi? Tästä on nyt seurannut viikon riita ja mietin, heivaanko miehen.

Mielipiteitä?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heivaa. Tuo on aihe, josta teille tulee jatkuva riita. Menköön kamuineen sinne.

Vierailija
2/63 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et vaan sano että sinä et halua sinne mennä. Ja koska sinä et mene, sinulla ei ole velvollisuutta maksaa miehenkään junamatkaa sinne. Itse hommasi sen loman, itse hommaa myös kyydin sinne. Ei hän voi mitenkään toista ihmistä sinne pakottaa mukaan. Jos tuon takia tulee ero, niin ehkä parempi niin. Eri asia olisi jos olisitte naimisissa, silloinkaan sun ei tarvis lähteä mukaan mutta yhteisistä rahoista voisi ostaa miehelle junaliput.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna en lähtisi tai ainakin mies saisi maksaa matkakuluista puolet.

Vierailija
4/63 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että menee jonkun kaverinsa kanssa. Kaveri tuskin suostuu junamatkoja maksamaan.

Vierailija
5/63 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heivaa se luuseri.

Vierailija
6/63 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivota hyvää lomaa miehelle jos jonkun kaverin saa matkalle lähtemään. Toivota hyvää loppuelämää miehelle jos sinulle siitä kiukuttelee. En edes "lainaisi" hänelle rahaa.

Hänelle kätevää jos maksaisit matkat ja inttää vielä makuuvaunuun. Mitenhän hän ajatteli ruuat? Hei hae sä meille annokset ja juomat niin mä meen varaan pöydän kun täällä on täyttä. Mä voin ottaa sun kypärän ja hanskat. Kiitti joo, luuseri.

Vierailija
7/63 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et vaan sano että sinä et halua sinne mennä. Ja koska sinä et mene, sinulla ei ole velvollisuutta maksaa miehenkään junamatkaa sinne. Itse hommasi sen loman, itse hommaa myös kyydin sinne. Ei hän voi mitenkään toista ihmistä sinne pakottaa mukaan. Jos tuon takia tulee ero, niin ehkä parempi niin. Eri asia olisi jos olisitte naimisissa, silloinkaan sun ei tarvis lähteä mukaan mutta yhteisistä rahoista voisi ostaa miehelle junaliput.

Mielenkiinnosta, miksi yhteisistä rahoista pitäisi ostaa miehelle junaliput? Olen käsittänyt, etä yleensä yhteiset rahat käytetään kahden kesken tehtäviin juttuihin tai sitten kotitalouden välttämättömiin menoihin. Itse en yhteisestä rahoista kehtaisi ottaa rahaa kampaajaan, meikkeihin yms.

Vierailija
8/63 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovela hyypiö... En todellakaan lähtisi, enkä siten myöskään osallistuisi mihinkään junalippuihin eurollakaan. Sanot vaan että ei sua kiinnosta tuollainen matkailu, joten et lähde, ja sitten toivotat ystävällisesti kivaa reissua jonkun ystävän kanssa. Matkakulujen hintaan et ota mitään kantaa, ei se kuulu sulle pätkääkään.

Vierailija
9/63 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en maksaisi 600 euroa junalipuista tuollaiseen läävään. Mies on vaan tottunut saamaan paljon lähes ilmaiseksi. Ei vissiin ymmärrä rahan eikä sun arvoa.

Vierailija
10/63 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en muutenkaan katselisi ri kollista, mikä tuo mies on. Tukien väärinkäyttö, veronkierto... Ei ole oikein anna hyvää kuvaa luonteesta.

Vierailija
11/63 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuudella sadalla pääsisin jo ulkomaille haluamalleni lomalle. Joten no thanks.

Vierailija
12/63 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta miehelle lippu, saattele asemalle, halaa läksiäisiksi ja vaihda ovesta lukko. Oletan, että ette asu yhdessä, jolloin suhteen voi päättää ilman isompia taisteluja siitä,kuka saa asua missä.

Vierailija
13/63 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailetkohan eksääni? Itselleen kyttäsi, kerjäsi ja kärkkyi kaikkea (puoli-)ilmaiseksi, jopa varasti, ja minulta oli aina vailla vähintäänkin puolta täydestä hinnasta. Tai jos osti kaupasta perusjuttuja vaikkapa kympillä, minun vuoroni oli kustantaa 50 ostokset. Pihi lokki, heivaa ASAP. Nimittäin vastaavaa vääntöä tulee joka asiasta.

Vierailija
14/63 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiinnosta, miksi yhteisistä rahoista pitäisi ostaa miehelle junaliput? Olen käsittänyt, etä yleensä yhteiset rahat käytetään kahden kesken tehtäviin juttuihin tai sitten kotitalouden välttämättömiin menoihin. Itse en yhteisestä rahoista kehtaisi ottaa rahaa kampaajaan, meikkeihin yms.

Jos on kokonaan yhteiset rahat, kuten monessa perheessä on, niin tietysti niistä täytyy maksaa myös molempien omat menot ja ne kampaajat ja meikitkin. Jos on ns. "yhteiset ja omat" eli vaikka joku taloustilisysteemi  niin sitten toki kumpikin maksaa henkilökohtaiset menonsa omistaan.

Vierailija
15/63 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ollaan naimisissa niin talous on yhteinen, vaikka rahat on sun tilillä tai toisen tilillä, molemmat puolisot saa sen mitä tarvii jos vaan rahat yhteen laskettuna riittää kaikkeen. Eli mies saa nyt junaliput ja vaimo kampaajan ja meikkinsä, hyvin yksinkertaista. Näin mun vanhemmat on aina tehneet ja samoin minä mieheni kanssa, jos ei omalla tilillä/lompakossa ole, katsotaan onko toisella. Tätini ja miehensä ovat eläneet yhdessä lähes 50 vuotta, ja täti on aina hoitanut kaikki perheen raha-asiat, mies ei osaa edes nostaa automaatista käteistä, mitään ongelmaa heillä ei ole, rahaa on säästössä ja osakkeisiin sijoitettuna, on velattomat talot, autot ja mökit. Yhteinen elämä= yhteinen talous.

Vierailija
16/63 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

heivaa. Vaikuttaa muutenkin aika lusmulta tapaukselta.

Vierailija
17/63 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoita että ei kiinnosta lähteä, käske menemään jonkun kaverin kanssa.

Vierailija
18/63 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toteat ettei reissun hinta-laatusuhde ole kohdillaan etkä lähde. Ja jamppa on selvää heivaa-osastoa.

Vierailija
19/63 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiantaisin pimeästä työstä.

On muuten kalliit junaliput...

Vierailija
20/63 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapailemani mies ei tee säännöllistä työtä vaan silloin tällöin juttuja kavereilleen. Saa niistä rahaa pimeänä eli elektroniikkalaitteita yms. Nyt oli joku tuttu tilannut työn (tekeminen vei aikaa ehkä päivän) ja vastineeksi mies sai viikon majoituksen itselleen+kaverille hissilippuineen jostakin camping-henkisestä laskettelukeskuksesta. Tyyliin siivotaan itse leirikoulutyyppinen huone kerrossängyillä sieltä poistuttuamme jne. Minä en lähtökohtaisesti ole kiinnostunut pienistä laskettelukumpareista ankkurihisseineen eikä hyvin askeettinen majoitus sekään oikein houkuttele.

En huutanut ilosta miehen kertoessa tästä tulevasta "unelmalomasta" ja nyt hän haluaa minun vastineeksi ostavan meille molemmille junaliput. Katsoin VR:n sivuilta kahdelle menopaluulipulle tulevan hintaa lähes 600 €. Mies haluaa makuuvaunuun.

Mitä itse tekisit? Mitä oikeastaan hyödyn tästä diilistä? Mies saa käytännössä kaiken puoli-ilmaiseksi (sesongin ulkopuolella kun mennään, laskettelupaikka ei häviä käytännössä mitään) ja minun pitäisi maksaa tästä hyvästä molempien matkat paikkaan, jonne en itse ikipäivänä menisi? Tästä on nyt seurannut viikon riita ja mietin, heivaanko miehen.

Mielipiteitä?

Jos sukupuoliroolit olisivat toisin päin, niin sinun tulisi ostaa nuo junaliput.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi