Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Reilua? Minusta mies yrittää päästä lomalle minun kustannuksellani

Vierailija
16.02.2019 |

Tapailemani mies ei tee säännöllistä työtä vaan silloin tällöin juttuja kavereilleen. Saa niistä rahaa pimeänä eli elektroniikkalaitteita yms. Nyt oli joku tuttu tilannut työn (tekeminen vei aikaa ehkä päivän) ja vastineeksi mies sai viikon majoituksen itselleen+kaverille hissilippuineen jostakin camping-henkisestä laskettelukeskuksesta. Tyyliin siivotaan itse leirikoulutyyppinen huone kerrossängyillä sieltä poistuttuamme jne. Minä en lähtökohtaisesti ole kiinnostunut pienistä laskettelukumpareista ankkurihisseineen eikä hyvin askeettinen majoitus sekään oikein houkuttele.

En huutanut ilosta miehen kertoessa tästä tulevasta "unelmalomasta" ja nyt hän haluaa minun vastineeksi ostavan meille molemmille junaliput. Katsoin VR:n sivuilta kahdelle menopaluulipulle tulevan hintaa lähes 600 €. Mies haluaa makuuvaunuun.

Mitä itse tekisit? Mitä oikeastaan hyödyn tästä diilistä? Mies saa käytännössä kaiken puoli-ilmaiseksi (sesongin ulkopuolella kun mennään, laskettelupaikka ei häviä käytännössä mitään) ja minun pitäisi maksaa tästä hyvästä molempien matkat paikkaan, jonne en itse ikipäivänä menisi? Tästä on nyt seurannut viikon riita ja mietin, heivaanko miehen.

Mielipiteitä?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et vaan sano että sinä et halua sinne mennä. Ja koska sinä et mene, sinulla ei ole velvollisuutta maksaa miehenkään junamatkaa sinne. Itse hommasi sen loman, itse hommaa myös kyydin sinne. Ei hän voi mitenkään toista ihmistä sinne pakottaa mukaan. Jos tuon takia tulee ero, niin ehkä parempi niin. Eri asia olisi jos olisitte naimisissa, silloinkaan sun ei tarvis lähteä mukaan mutta yhteisistä rahoista voisi ostaa miehelle junaliput.

Mielenkiinnosta, miksi yhteisistä rahoista pitäisi ostaa miehelle junaliput? Olen käsittänyt, etä yleensä yhteiset rahat käytetään kahden kesken tehtäviin juttuihin tai sitten kotitalouden välttämättömiin menoihin. Itse en yhteisestä rahoista kehtaisi ottaa rahaa kampaajaan, meikkeihin yms.

Kun ollaan naimisissa niin talous on yhteinen, vaikka rahat on sun tilillä tai toisen tilillä, molemmat puolisot saa sen mitä tarvii jos vaan rahat yhteen laskettuna riittää kaikkeen. Eli mies saa nyt junaliput ja vaimo kampaajan ja meikkinsä, hyvin yksinkertaista. Näin mun vanhemmat on aina tehneet ja samoin minä mieheni kanssa, jos ei omalla tilillä/lompakossa ole, katsotaan onko toisella. Tätini ja miehensä ovat eläneet yhdessä lähes 50 vuotta, ja täti on aina hoitanut kaikki perheen raha-asiat, mies ei osaa edes nostaa automaatista käteistä, mitään ongelmaa heillä ei ole, rahaa on säästössä ja osakkeisiin sijoitettuna, on velattomat talot, autot ja mökit. Yhteinen elämä= yhteinen talous.

Riippuu pariskunnasta. Ei kaikilla näin. En ikinä kehtaisi maksattaa kampaamokäyntiä toisella.

Vierailija
22/63 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ja kaverinsa voivat matkustaa perille halvalle bussilla.

Minä en lähtisi matkalle, joka ei kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin katosi ne kaikki:  " parisuhteessa ei saa olla ei elintasoja"??   :D    ... Toki suuunnitelma on typerä.

Vierailija
24/63 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapailemani mies ei tee säännöllistä työtä vaan silloin tällöin juttuja kavereilleen. Saa niistä rahaa pimeänä eli elektroniikkalaitteita yms. Nyt oli joku tuttu tilannut työn (tekeminen vei aikaa ehkä päivän) ja vastineeksi mies sai viikon majoituksen itselleen+kaverille hissilippuineen jostakin camping-henkisestä laskettelukeskuksesta. Tyyliin siivotaan itse leirikoulutyyppinen huone kerrossängyillä sieltä poistuttuamme jne. Minä en lähtökohtaisesti ole kiinnostunut pienistä laskettelukumpareista ankkurihisseineen eikä hyvin askeettinen majoitus sekään oikein houkuttele.

En huutanut ilosta miehen kertoessa tästä tulevasta "unelmalomasta" ja nyt hän haluaa minun vastineeksi ostavan meille molemmille junaliput. Katsoin VR:n sivuilta kahdelle menopaluulipulle tulevan hintaa lähes 600 €. Mies haluaa makuuvaunuun.

Mitä itse tekisit? Mitä oikeastaan hyödyn tästä diilistä? Mies saa käytännössä kaiken puoli-ilmaiseksi (sesongin ulkopuolella kun mennään, laskettelupaikka ei häviä käytännössä mitään) ja minun pitäisi maksaa tästä hyvästä molempien matkat paikkaan, jonne en itse ikipäivänä menisi? Tästä on nyt seurannut viikon riita ja mietin, heivaanko miehen.

Mielipiteitä?

Nyt en ymmärrä. Miksi ylipäänsä lähdet tuollaiselle reissulle ja kulutat siihen lomapäiviäsi? Itse en edes harkitsisi.

Vierailija
25/63 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et lähde etkä maksa mitään.

Vierailija
26/63 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heivaa. Ei vaikuta kovinkaan helmeltä, ihka oikea työtön pummi. Vaikutat fiksulta, etkä rakkauden sokaisemalta, joten mieti hetki, miltä teidän tulevaisuus yhdessä näyttäisi. Jep.. ei kovin ruusuiselta.

Vierailija
27/63 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmiantaisin pimeästä työstä.

On muuten kalliit junaliput...

En ole ilmiantamassa yhtään ketään. Isot yritykset tekevät samaa harrastamalla verosuunnittelua eikä se tunnu kunniallisia kansalaisia kiinnostavan häiritsemisestä puhumattakaan.

Junaliput ovat helvetin kalliit. Tästä absoluuttisen samaa mieltä. Mutten ruopea kuskaamaan miestä omalla autollani siksi, etten tulisi saamaan kolonaisuudessaan vuorokauden kestävästä kärsimyksestä muuta korvausta kuin puolet bensakuluista. Miehen kyydissä en halua istua eikä hänellä toisekseen ole omaa autoa.

Vierailija
28/63 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua mennä, niin miksi olet menossa?

Mies menkööt oikeisiin töihin ja makselkoot sitten nuo "unelmalomansa".

Vierailija
29/63 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulkeeko Porvoosta junat camping-henkisille laskettelu-alueille? Ja taas palstavalaat uskoo. 

Vierailija
30/63 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielipiteitä?

Jos sukupuoliroolit olisivat toisin päin, niin sinun tulisi ostaa nuo junaliput.

Jos sukupuoliroolit olisivat toisin päin, minä veisin keski-ikäisenä miehenä elämäni rakkaudeksi tituleeraamani naisen yllätyslahjana johonkin kivaan italialaiseen (edullisempaa kuin Sveitsissä) laskettelukeskukseen, jossa hotellihuoneen kruunaisi oma takka.

Vierailija
31/63 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulkeeko Porvoosta junat camping-henkisille laskettelu-alueille? Ja taas palstavalaat uskoo. 

Laajenna näkemystäsi Ruotsin ja Suomen rajalla oleviin keskuksiin ja kas, löydät etsimäsi. Siitä vaan googlaamaan ja sen jälkeen VR:n sivuille hintoja ihmetelemään.

-ap

Vierailija
32/63 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah!! Nyt ei makseta kun nainen tienaa enemmän. Oletteko samoja mammoja jotka kokevat avioehdon loukkauksena? Kaksilla rattailla rallatellaan eteenpäin.

Vierailija
33/63 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miehen pitää maksaa kaikki jo ensitreffeistä alkaen" t.palstamammat

Vierailija
34/63 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisitko, ap, miksi lähtisit matkalle, joka ei sinua edes kiinnosta. Mietitään sen jälkeen ketjun uskottavuutta.

Vierailija
35/63 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

a

Vierailija kirjoitti:

Hahah!! Nyt ei makseta kun nainen tienaa enemmän. Oletteko samoja mammoja jotka kokevat avioehdon loukkauksena? Kaksilla rattailla rallatellaan eteenpäin.

nuohan vasta tapaili. Perhettä kun on niin yhteiset rahat, mutta tässä tapauksessa seurustellaan ja tehdään epämääräisiä keikkahommia.

Tienaan enemmän kuin mieheni ja näin on ollut itseasiassa koko 25 vuotisen parisuhteemme ajan. Avioehtokin löytyy, suojaamaan miehen sukumökkiä, mun ahnailta sormilta. :D

Vierailija
36/63 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko tuo muka Suomessa tuo laskettelukeskus? En kyllä millään usko, että 600 € maksaisi kotimaan junaliput kahdelta hengeltä, vaikka VR kallis onkin. Ei nyt ihan noin kallis kuitenkaan.

Vierailija
37/63 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on nyt siitä, että mies ei edes yritä tienata. Tykkää liikaa rennoksi muodostuneesta elämäntavastaan. Jokainen mies on varmaan ihan vapaa harkitsemaan sitäkin, millaista naista elätikseen haluaa? Kukin mies syyttäköön itseään silloin, kun tuntee naisen vievän vaivalla hankitut rahat.

Ajattelin ennen vähän naivisti, ettei raha-asioilla ole parisuhteessa merkitystä. Kummasti nyt on, kun oma palkkanikaan ei ole iso mutta toisella tulot vielä pienemmät ja epämääräisemmät. Kyse on siitä, että oma elämänlaatuni todellakin laskee merkittävästi jos joudun kustantamaan miehellekin yhteisiä huvituksia. Kuten olen jo puoli vuotta tehnyt.

Vierailija
38/63 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laajenna näkemystäsi Ruotsin ja Suomen rajalla oleviin keskuksiin ja kas, löydät etsimäsi. Siitä vaan googlaamaan ja sen jälkeen VR:n sivuille hintoja ihmetelemään.

-ap

Juna helsingistä tornioon maksaa 65€. Ajeletko taksilla ympyrää vai mitä sinä touhuat loppumatkan?

Vierailija
39/63 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko tuo muka Suomessa tuo laskettelukeskus? En kyllä millään usko, että 600 € maksaisi kotimaan junaliput kahdelta hengeltä, vaikka VR kallis onkin. Ei nyt ihan noin kallis kuitenkaan.

Ruotsin puolella. Junaliput meno-paluuna kahdelta aikuiselta kahden hengen makuuhytissä reilut 500 €. Tähän päälle kuljetukset Suomen puolelta Ruotsissa sijaitsevaan keskukseen.

Usko mitä haluat muta liioittelu ei ollut aloitukseni pointti.

Vierailija
40/63 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsin puolella. Junaliput meno-paluuna kahdelta aikuiselta kahden hengen makuuhytissä reilut 500 €. Tähän päälle kuljetukset Suomen puolelta Ruotsissa sijaitsevaan keskukseen.

Usko mitä haluat muta liioittelu ei ollut aloitukseni pointti.

Tämä on surkein provo mitä on ollut koskaan. -5/5

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi