Kuinkahan paljon maalla on lapsia mistä ei olla ilmoitettu mihinkää synnytetty saunassa
Siellä elelevät koko ikänsä korvessa omissa oloissaan.
Kommentit (7)
eiköhän niistä ole ilmoitettu että saisivat tukia.
Suomessa? No ei ole ollut ainkaan sataan vuoteen tuollaista. Kyllä 1800 luvun loppupuolta asti kaikki ihmiset ovat olleet kirjoissa ja kansissa. Silloin kun ihmisiä oli vähemmän, niin ihmiset myös tunsivat toisensa ja kyllä kaikki tiesivät jos taloon on syntynyt lapsi. Saattoi toki olla että lapsi merkittiin kirkon kirjoihin vasta puoli vuotta syntymänsä jälkeen kun pappi sattui seudulla kulkemaan.
Olen ymmärtänyt, että maalla saa niin isot korvaukset lapsista (jopa kymmeniä tuhansia euroja vuodessa) että ilmoittavat jopa sellaiset lapset, joita ei ole. Kaupungeissa sen sijaan on monella 1-2 lasta, joista viranomaiset ei tiedä. Vai miten muuten on mahdollista, että kaupungeissa lukutaitottomuus kasvaa huimaa vauhtia.
Kuulostaa joltain kauhuelokuvalta. Tällä valtaisi kiinan markkinat :
- Pariskunta tulee lomailemaan pieneen kylään ja aluksi metsässä vilahtelee jotain , mutta pariskunta menee rauhassa nukkumaan. Aamulla mökin ympärillä on satoja metsään hylättyjä lapsia.
Meidän kylillä niitä vilisee ihan sanoisin ehkä joitakin kymmeniä. Ihan mukavia lapsia ovat, mutta eivät näytä henkilöllisyystodistusta, kun sitä olen pyytänyt. Tähän pitäisi kyllä poliisin puuttua. Yritin kerran kuvata näitä poloisia lapsia, mutta he juoksivat pois. Surullista, niin surullista.
Vierailija kirjoitti:
Meidän kylillä niitä vilisee ihan sanoisin ehkä joitakin kymmeniä. Ihan mukavia lapsia ovat, mutta eivät näytä henkilöllisyystodistusta, kun sitä olen pyytänyt. Tähän pitäisi kyllä poliisin puuttua. Yritin kerran kuvata näitä poloisia lapsia, mutta he juoksivat pois. Surullista, niin surullista.
Oikeesti?
Paljon, muutamat ei opi edes puhumaan.