Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet kun saat kuulla, että joku on helluntailainen?

Vierailija
15.02.2019 |

Millaisia mielikuvia siitä tulee ja miten suhtaudut tällaiseen ihmiseen, jota et muuten tunne?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat hyviä suihinottajia ja tiukkapilluisia.

Vierailija
22/38 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat hyviä suihinottajia ja tiukkapilluisia.

Miehetkin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mitään, lähinnä pelottaa nuo loppiaislaiset

Loppiaislaiset ovat hyvinkin leppoisaa väkeä verrattuna helatorstailaisiin, puhumattakaan pitkäperjantailaisista.

:DD!! Mitä mieltä muuten olet vappulaisista tai juhannuslaisista?

Joululaiset ovat parhaita. Varsinkin ne punaisiin lakkeihin pukeutuneet.

Vierailija
24/38 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi hyvä tuttava joka on helluntailainen. Koskaan ja milloinkaan hänen uskonsa ja minun "uskottomuuteni" ei ole puheenaihe.

Puhumme kaikesta maan ja taivaan väliltä, paitsi uskosta. Meillä on molemmilla oma elämänkatsomuksemme ja kunnioitamme niitä. Tämä ihminen on hyvin lämminhenkinen ja ihmisläheinen, tekee vapaaehtoistyötä saattokodilla. Missä muuten uskonnosta ei saa puhua jos saatettava ei sitä nimen omaan halua. 

En näe probleemaa.

Vierailija
25/38 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtaudun helluntailaisiin ihan positiivisesti. Moni niistä on päässyt eroon pahasta päihekoukusta tai rikollisesta elämäntavasta uskonnon avulla.

Vierailija
26/38 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieleen tulee tietysti Jalovaaran rikastuminen sairaiden ihmisten kustannuksella.

Vierailija
27/38 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyit omaa mielikuvaa. No mulla se on tullut oman kokemuksen kautta. Vanhat naiset puhuu sellaisella seesteisellä mummoäänellä ja ovat hyväuskoisia ja huijattavissa olevia. Helluntaikirkon saarnamiehet saarnaa sillä ihme hihhulihei-tyylillä, kaikki mitä oon kuullut, on sitä samaa hurlumheitä.

Ihme meuhkaamista. Ihmiset pumpataaan sellaiseen transsiin ja sanotaan, että se on Jumalan hengen läsnäoloa. Ollaan ystävällisiä, mutta loppujen lopuksi hirveitä lakihenkisiä tuomitsijoita.

Vierailija
28/38 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, alkaakohan se kohtapuoliin käännyttämään.

Vierailija
29/38 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luottaisi, koska ajattelen, että tuo on jo lapsena opetellut teeskentelemään ja valehtelemaan näyttääkseen paremmalta uskonveljien silmissä.

Vierailija
30/38 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helluntailais-karismaattinen liike on katolisen kirkon jälkeen toiseksi suurin kristillinen ryhmä. Vuonna 2000 maailmalla arvioitiin olevan 534 miljoona tähän ryhmään kuuluvaa kristittyä. ( luterilaisia on 65 miljoonaa. ) Eli jos katsotaan ”isoa kuvaa”, niin mitä ajattelet, kun kuulet jonkun olevan luterilainen? ;)

Vierailija
31/38 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin kysyä miksi se ei ole loppialainen, pääsiäisläinen tai vaikkapa lauantailainen

Vierailija
32/38 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieleen tulee tietysti Jalovaaran rikastuminen sairaiden ihmisten kustannuksella.

Miten niin ja kaiken lisäksi "tietysti"? Eikö Jalovaara ollut luterilainen? Ainkin se oli paljon suositumpi luterilaisten kuin minkään muun uskonnon edustajien keskuudessa, ja monet helluntailaiset suhtautui siihen terveen kriittisesti.

Vierailija
33/38 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helluntailais-karismaattinen liike on katolisen kirkon jälkeen toiseksi suurin kristillinen ryhmä. Vuonna 2000 maailmalla arvioitiin olevan 534 miljoona tähän ryhmään kuuluvaa kristittyä. ( luterilaisia on 65 miljoonaa. ) Eli jos katsotaan ”isoa kuvaa”, niin mitä ajattelet, kun kuulet jonkun olevan luterilainen? ;)

Mitä halusit viestilläsi sanoa?

Vierailija
34/38 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielikuvani/ennakkoluuloni on, että tyypillinen helluntailainen on huonosti koulutettu, hyväsydäminen mutta hiukan yksinkertainen ihminen, jota on helppo höynäyttää.

Vierailija
35/38 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielikuvani/ennakkoluuloni on, että tyypillinen helluntailainen on huonosti koulutettu, hyväsydäminen mutta hiukan yksinkertainen ihminen, jota on helppo höynäyttää.

Mun tuntemat helluntailaiset (mun suvussa on paljon) ovat aivan päinvastaisia, on opettajia, lääkäreitä, poliitikko, menestyneiden yritysten johtajia, jne. Kaikkea muuta kuin kouluttamattomia tai yksinkertaisia. 

Vierailija
36/38 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hellari, varmaan siksi kun mummoni kuului seurakuntaan. Kun hän hoiti minua pienenä, niin otti mukaan seurakuntaan. Ei ollut ahdistavaa, ei tyrkyttävää, kun vanhempana kävin kokouksissa. Liityin itse hellareihin ollessani n.23-25 vuotias. Saan sieltä rakkauden tunteen ja voimaa vaikeuksiini. Mummo on jo edesmennyt, mutta hellari ja usko jäi. En koskaa tuputa kenellekkään uskoani, koska se on jokaisen oma asia. Kyllä rukoilen hiljaa mielessäni kaikkien puolesta, ja kiitän asioista mitkä ovat elämässäni, uskon takia selviäneet. Ei me pahoja olla :).

Vierailija
37/38 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tuntemat helluntailaiset (mun suvussa on paljon) ovat aivan päinvastaisia, on opettajia, lääkäreitä, poliitikko, menestyneiden yritysten johtajia, jne. Kaikkea muuta kuin kouluttamattomia tai yksinkertaisia. 

Sanoinkin, että kyse oli pelkistä mielikuvista/ennakkoluuloista, ja niitähän tässä ketjussa haettiin. Miksi siis viestiäni on miinustettu?

Vierailija
38/38 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella miellyttäviä ihmisiä, avuliaita ja uskossaan aitoja. Ei mitään pahaa sanottavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi