Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tapailemallani miehellä on narsismi diagnoosi. Kannattaako antaa mahdollisuus?

Vierailija
15.02.2019 |

En itse huomaa hänessä näitä piirteitä. Jotkut ystävät ei pidä hänestä, mutta eivät tiedä tästä diagnoosista. Mitä mieltä olette?
Hän siis itse kertoi et hänellä on tämä diagnoosi.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos narsisti on itse hakeutunut hoitoon ja kertoo avoimesti diagnoosistaan, niin tuossahan on hyvät lähtökohdat suhteelle.

Narsistiset puolisot syyllistävät ja alistavat kumppaniaan.

Sinä voit kuitenkin rakennella elämää ihmisen kanssa, jolla on hoitokontakti ja hän myöntää persoonallisuushäiriönsä.

Vierailija
42/50 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistisia piirteitä on kaikissa terveissä ihmisissä. Mutta narsistin kanssa ei kannata lähteä leikkimään. Ja jos ystävät vihjailevat/sanovat, niin äkkiä pois. Itse olin ystävänä kerran varoittamassa kaverille. Ei ottanut kuuleviin korviin ja loppu tarina menikin sitten aivan päin ............

Älytöntä tänäpäivänä kun joka ikinen ex kumppani leimataan narsistiksi eron jälkeen. Tuntuu siltä että kyseessä on 2010 luvun yleis nimitys ex:lle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon, mitä oikeastaan tarkoitat sillä, että kannattaako antaa mahdollisuus? Tarkoittaako se sitä, että jos sitten syventäisit suhdetta, niin mitään narsistista ei tulisikaan esille? Tyypillinen narsistin toimintatapa on, että alussa ovat aivan ihania. Jossain vaiheessa tämä ihanuus alkaa varisemaan. Siis voithan sä antaa mahdollisuuden ja ryhtyy suhteeseen, mut se tulee sitten tän extran kanssa, jossa suhde pyörii miehen egon ympärillä ja sää oot palvelija ja egon pönkittäjä. Riippuu paljon susta itsestä, millaisen suhteen haluut. Tietyllä sairaalla tavalla tietyn tyyppiset ihmiset voi joskus mätsätä ihan hyvin yhteen, kuten narsisti ja riippuvainen persoona. Jos toivot tasapainoista suhdetta, niin ikävä kyllä se ei taida onnistua, jos mies oikeasti on narsisti, se että annat mahdollisuuden ja olet ihanin kumppani ikinä, ei paranna hänen rikkinäistä minäkuvaansa.

Vierailija
44/50 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata. Tai vain jos olet itse psykopaatti ja lisäksi tiedät todella hyvin mistä narsismissa on kyse etkä päästä heppua ihon alle. En tiedä onko sellainen mahdollista, onko joku siinä onnistunut.

Toisaalta, eipä niissa narsisti/psykopaatti pariutumisissakaan aina niin auvoisesti käy. Esimerkkinä case Jodi Arias ja Travis Alexander. Travis oli oppikirjaesimerkki narsistista. Alussa aivan ihana, halusi sitoutua nopeasti, jopa käännytti Jodin mormoniksi. He olivat lähdössä matkalle yhdessä kun Travis päätti vaihtaa lennossa ja viedä toisen naisen sinne matkalle. Jätti Jodin ja alkoi seurustella toisen kanssa, mutta salaa kuitenkin tapaili ja p*ani Jodin kanssa. Travis pyöritti useita naisia samanaikaisesti ja eli kaksoiselämää, kuten narsisteilla usein on tapana. Hänellä kävi kuitenkin huono tuuri Jodin kanssa. Jodi oli täysi psykopaatti, joka ei purematta niellyt tätä kaikkea, vaan m_rhasi Travisin äärimmäisen raa'alla tavalla.

Vierailija
45/50 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelasta itsesi. Nyt. Juokse ja lujaa

Vierailija
46/50 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
47/50 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävintä tässä keskustelussa on ehkä se, että jos olet ehkä jo rakastunut, et pysty edes lopettamaan suhdetta vain koska lauma vieraita ihmisiä yrittää sinua suojella. Mutta jos sinulla yhtään on vielä valoja päällä etkä ole rakkauden sumentama, niin lähde. Minäkin sanon tämän kokemuksesta. Mikään ei ole niin romanttista ja taitavaa kuin narsistin tapa saada sinut pauloihinsa. Hän suutelee maata jalkojesi alla ja olet hänen kuningattarensa, kunnes. Jonain päivänä kun hänen ei enää tarvitse vakuutella sinua js olet varma nakki, alkaa se helvetti. Omalla kohdalla alkoi vasta kun asuimme yhdessä ja homma oli selvä, en päässyt pakoon.

Narsistista on myös vaikea päästä eroon. Itse jouduin turvautumaan poliisiin loppuviimein.

Hänelle omien kasvojen säilyttäminen oli luonnollisesti elämää tärkeämpää joten siinä vaiheessa vasta antoi olla.

Vierailija
48/50 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit parantaa miehen narsismin ehdottoman ja kuuliaisen rakkautesi avulla! Sen tueksi ja parantumisen nopeuttamiseksi voit lähettää rahaa Rukousystäville ja Brother Christmasille.

Vierailija
49/50 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävintä tässä keskustelussa on ehkä se, että jos olet ehkä jo rakastunut, et pysty edes lopettamaan suhdetta vain koska lauma vieraita ihmisiä yrittää sinua suojella. Mutta jos sinulla yhtään on vielä valoja päällä etkä ole rakkauden sumentama, niin lähde. Minäkin sanon tämän kokemuksesta. Mikään ei ole niin romanttista ja taitavaa kuin narsistin tapa saada sinut pauloihinsa. Hän suutelee maata jalkojesi alla ja olet hänen kuningattarensa, kunnes. Jonain päivänä kun hänen ei enää tarvitse vakuutella sinua js olet varma nakki, alkaa se helvetti. Omalla kohdalla alkoi vasta kun asuimme yhdessä ja homma oli selvä, en päässyt pakoon.

Narsistista on myös vaikea päästä eroon. Itse jouduin turvautumaan poliisiin loppuviimein.

Hänelle omien kasvojen säilyttäminen oli luonnollisesti elämää tärkeämpää joten siinä vaiheessa vasta antoi olla.

Sitä alistamisen ja polkemisen määrä - ja keinojen nerokkuutta! Rakkaus on sitä että _sinun_ pitää luottaa, mutta hänellä pitää olla vapaus. Nyt kannattaa ihan oikeastu sisäistää se, että narisistille rakkaus on pelkkä libidon vietti ja ase, ja ennen kaikkea se ase sinua vastaan.

Vierailija
50/50 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mä just luin. Karkuun ja vähän äkkiä!