Rukoilisiko joku ettei mies tulisi kotiin kaljasalkun kanssa
Kommentit (53)
esirukoilija kirjoitti:
Rakas taivaan isä, varjele meitä siltä että ap:n mies ei tulisi kotiin kaljasalkun kanssa. Anna meille uskoa parempaan huomiseen ja suojele meitä kaikelta pahalta. Aamen.
Hyvää ruokaa, hyvää juomaa, hyvä luoja!
esirukoilija kirjoitti:
Rakas taivaan isä, varjele meitä siltä että ap:n mies ei tulisi kotiin kaljasalkun kanssa. Anna meille uskoa parempaan huomiseen ja suojele meitä kaikelta pahalta. Aamen.
Ja muistuta ihmisiä siitä että kädet pitäisi pestä ennen ruokailua, sillä sinun on valtakunta ja voima iankaikkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Noi on tosi inhottavia ja julmia kaikki kommentit joissa "itse valitsit miehesi" ja "tee itse jotain" yms.
Asiat voivat muuttua, puoliso ei välttämättä ole alussa ollut lainkaan alkoholiongelmainen tai tse on ollut niin rikki että ei ole ymmärtänyt millaiseen sotkuun itsensä laittaa.
Tottakai jokaisen tulee ottaa vastuu omasta elämästään mutta aina ei ole se oikea hetki siihen, usein tarvitaan tukea ja apua, sekä ihmisten että hengellistä.
Joo, jatketaan vaan satuhahmon puoleen kääntymistä. Mitään väliä omalla vastuulla kun on aina ihanampaa uhriutua.
Pöhköt. Ajatuksen voimalla ei voi ketään estää tulemasta kotiin mäyräkoiran kanssa.
Pitkin talvea olet tuota pyytänyt monet kerrat...eikö tepsi?
Mitä jos itse tekisit elämäsi eteen jotain?
Vierailija kirjoitti:
Teidän täytyy keskustella. Puhua, puhua, puhua.
Onhan se toisaalta hyvä ettei hillu kapakoissa vaan tulee kotiin.
Laitat jotain hyvää syötävää ja olet ystävällinen. Ystävällisyys auttaa olihan just ystävänpäiväkin.
apakoissa hillumienn ei ole hyvä juttu mutta jos tyyppi on gressiivinen, ilkeä tai väkivältainen olisi melkien parempi että ei tulisi kotiin.
Silloin ei ystävällisyys auta jos toinen tekee sen riidan ja riehumisen, käyttäytyy itse miten tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Pöhköt. Ajatuksen voimalla ei voi ketään estää tulemasta kotiin mäyräkoiran kanssa.
Kerropa tuo jediritareille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noi on tosi inhottavia ja julmia kaikki kommentit joissa "itse valitsit miehesi" ja "tee itse jotain" yms.
Asiat voivat muuttua, puoliso ei välttämättä ole alussa ollut lainkaan alkoholiongelmainen tai tse on ollut niin rikki että ei ole ymmärtänyt millaiseen sotkuun itsensä laittaa.
Tottakai jokaisen tulee ottaa vastuu omasta elämästään mutta aina ei ole se oikea hetki siihen, usein tarvitaan tukea ja apua, sekä ihmisten että hengellistä.
Joo, jatketaan vaan satuhahmon puoleen kääntymistä. Mitään väliä omalla vastuulla kun on aina ihanampaa uhriutua.
Tässä varmaan ei pyydetty rukousta ihmisiltä joiden mielestä Jumala/Jeesus on satuhahmo. Ja he jotka uskovat tietävät että rukoilla saa kun siltä tuntuu.
Ja huom: tuossa kommentissa ei kielletty omaa vastuuta mutta ymmärrettiin että aina ihminen ei ole siihen kykenevä (juuri sillä hetkellä ja se hetki voi olla pitkäkin).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Usein tarvitaan tukea", osaatko lukea?
Muistan teitä rukouksin.
Jumalalle kiitos, että oma puolisoni on ollut yli viisi vuotta raittiina, muutamaa retkahdusta lukuun ottamatta. Ihmisen pitää ensin itse haluta raitistua. Läheisten tuki on toki tärkeää. Puolisollani usko auttoi paljon tässä prosessissa. Älä menetä toivoasi ja rauhallista viikonloppua teille!
Rukouksiisi vastattiin ja miehesi saapui juuri luokseni salkkunsa kanssa juomaan kaljaa.
Vierailija kirjoitti:
Teidän täytyy keskustella. Puhua, puhua, puhua.
Onhan se toisaalta hyvä ettei hillu kapakoissa vaan tulee kotiin.
Laitat jotain hyvää syötävää ja olet ystävällinen. Ystävällisyys auttaa olihan just ystävänpäiväkin.
Ei se pysty enää puhumaan. Se kävi ottamassa hyvät pohjat baarissa.
Teidän pitää keskustella asiasta. Otathan kumminkin huomioon, että sen jälkeen ette enää koskaan keskustelekaan, joten listaa asiat joita vielä haluat kysyä.
Rukoilen, että saat tarvitsemasi rakastavan ja raittiin viikonlopun. Rukoilen, että alkoholi ei enää hallitse miehesi elämää eikä hänen alkoholinkäyttönsä sinun elämääsi. Amen.
Kurjaa, että jotkut kommentoivat ap:lle epäasiallisesti. Huumori sinänsä on hieno juttu ja elämän suola, mutta alkoholin suurkulutus ja alkoholismi ovat vakavia asioita. Ne eivät kosketa pelkästään alkoholiongelmaisen lähipiiriä ja häntä itseään vaan koko yhteiskuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Usein tarvitaan tukea", osaatko lukea?
En. Laitan vaan kirjaimia satunnaiseen järjestykseen ja katson tuleeko mitään. Näköjään tuli, kun siellä päässä imeytyi hernerokat pikkuaivoihin asti. :D
Juu, jatketaan vaan rukoilua. Perttikin lopettaa Maijan hakkaamisen kun oikein vaan rukoilee eikä tarvi ite tehdä mitään <3
On se jännä että lähes poikkeuksetta kun joku kohdistaa ketjun (rukouspyynnön) uskoville on siinä ei-uskovat pilkkaajat kimpussa alta aikayksikön.
Vierailija kirjoitti:
Juu, jatketaan vaan rukoilua. Perttikin lopettaa Maijan hakkaamisen kun oikein vaan rukoilee eikä tarvi ite tehdä mitään <3
Mistä tiedät onko ap tehnyt/tekemässä itse mitään? Millainen tilanne heillä on juuri tänään/yleensä elämässä?
Aivan, et tiedä, silti katsot olevasi oikeutettu ivaamaan ja kuvittelet vielä olevasi humoristinen.
Se että pyytää rukousta ei tarkoita että ei myös itse tekisi jotain asian eteen.
Usein isot asiat myös vaativat aikaa ja järjestelyjä -ja saattaa myös olla että ap:n tilanteessa lähtö ja ero ei ole se ainoa tai paras vaihtoehto.
Me emme voi tietää mutta voimme aina rukoilla; Herra auta ja armahda, johdata ja siunaa.