Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yöllä töistä kotiin käveleminen tai pyöräileminen?

Vierailija
15.02.2019 |

Aion työskennellä tänä kesänä samassa työpaikassa kuin myös viime kesänä, mutta minua ahdistaa yöllä kotiin käveleminen. Iltavuorot loppuvat joko klo 23 tai 24 ja työpaikka sijaitsee melko syrjässä, autoa ei ole, bussit ei enää tuohon aikaan kulje ja matkaa kotiin 5 km. Viime kesänä kun kävelin pysähtyi joku mies ja yritti tarjota kyytiä, kieltäydyin, mutta hän jatkoi jankkaamista. Lopulta otin puhelimen käteen ja soitin äkkiä poikaystävällä samalla kääntyen poispäin autosta, siinä kohtaa mies sitten ajoi pois huomattavalla nopeudella. Tämän jälkeen sai poikaystävä aina tulla vastaan kun olin iltavuorossa. Tulevana kesänä poikaystävä on itsekin iltatöissä eikä siis voi tulla vastaan ja siksi ostankin nyt pyörän. Onko kokemuksia, häiritäänkö pyöräillessä? Nyt alkoi jo kesä pelottamaan ja mietin kauhulla kotimatkaa, pitäisikö sanoa että ei haluaakaan työtä vaikka jo lupautui? Työssä ei sinänsä mitään vikaa.. ehkä olen vain vainoharhainen pelkuri?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyörälläkin liikkuessa kannattaa pitää silmät auki.

Meidät meinasi lapsen kanssa känninen häirikkönainen kaataa kun kuljimme pyörällä, keskellä kirkasta päivää Kulosaaressa ("parempi" asuinalue Helsingissä).

Jos olisin kulkenut laput silmillä, olisimme saattaneet mennä nurinkin.

Tottakai pitää olla silmät auki. Ihan kaikilla välineillä liikkuessa pitää olla. Mutta vainoharhainen ahdistelijoiden pelkääminen ei ole tervettä, vaikka ahdistelijoita kaduilla kulkeekin.

Vierailija
22/35 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimppakyydit??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän jos alkaa tulla Suomeen ihmisiä jotka eivät enää uskalla mennä töihin?

Vierailija
24/35 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi hyvänen aika. Sun elämä tulee olemaan vaikeaa, jos 5km pyöräily KESÄyöllä SUOMESSA on jotain jonka vuoksi harkitset työstä kieltäytymistä... 

Valitettavasti Suomessakaan ei enää ole turvassa kun on näitä elämää ihan liikaa rikastuttavia kansalaisia...

Ohikulkijoita ovat tappaneet ihan perisuomalaisetkin, lähinnä miehet toki.

Vierailija
25/35 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi hyvänen aika. Sun elämä tulee olemaan vaikeaa, jos 5km pyöräily KESÄyöllä SUOMESSA on jotain jonka vuoksi harkitset työstä kieltäytymistä... 

Valitettavasti Suomessakaan ei enää ole turvassa kun on näitä elämää ihan liikaa rikastuttavia kansalaisia...

Sieltähän se taas tuli, vakkariselitys.

Itse uskalsin pari-kolmekymppisenä kävellä tai pyöräillä helposti yöllä kotiin, tänä päivänä en uskaltaisi ainakaan vilkkailla alueilla, juurikin noiden mainittujen miesjoukkojen vuoksi.

Vierailija
26/35 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelolle ei pidä antaa sijaa. Esimerkiksi sanomalehdenjakajat työskentelevät yöllä yksin ulkona.

ja kuten moni muukin on kertonut, pyöräily on kävelemistä nopeampaa.

Vierailija
27/35 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä lähtisi pelottaa jo ajatuskin.AATTElEEKO nää HALLITUKSENPUOLUEET tätä? Itsehän kulkevat taksilla.Mitä voi tapahtua kun ulkomaalaiset hyökkää?

Vierailija
28/35 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse panostaisin pukeutumiseen. Riippuu tietysti vähän kuinka lämmin on, mutta käyttäisin isoja huppareita ja verkkareita ja hiukset toki kiinni jonkin päähineen alle. Käyttäisin mahdollisimman maskuliinisia vaatteita ja miesten pyörää jos mahdollista. Silloin joku häirikkö ei ainakaan heti tajuaisi sukupuoltani. Jotkut lasit toisivat myös suojaa kasvoille.

Vierailija
29/35 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sieltähän se taas tuli, vakkariselitys.

Itse uskalsin pari-kolmekymppisenä kävellä tai pyöräillä helposti yöllä kotiin, tänä päivänä en uskaltaisi ainakaan vilkkailla alueilla, juurikin noiden mainittujen miesjoukkojen vuoksi.

Niin. Todennäköisemmin jäät auton alle kuin tulet tapetuksi mutta silti pelkäät tapetuksi tulemista enemmän.

Vierailija
30/35 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse panostaisin pukeutumiseen. Riippuu tietysti vähän kuinka lämmin on, mutta käyttäisin isoja huppareita ja verkkareita ja hiukset toki kiinni jonkin päähineen alle. Käyttäisin mahdollisimman maskuliinisia vaatteita ja miesten pyörää jos mahdollista. Silloin joku häirikkö ei ainakaan heti tajuaisi sukupuoltani. Jotkut lasit toisivat myös suojaa kasvoille.

Jos näytät mieheltä, saatat saada turpaasi.

En pukeudu naisellisesti ja useammin kuin kerran olen saanut vaivoikseni riidanhaluisen kännisössöttäjän.

Vierailija
31/35 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pyöräillyt kaikki matkat koko aikuisikäni, yöllä ja päivällä, kesät talvet. Ei ongelmia paitsi autoilijat, jotka ei noudata liikennesääntöjä ja aiheuttavat vaaratilanteita. Älä luota kärkikolmioihin jne, varo autoja!

t. yksi auto vähemmän

Vierailija
32/35 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee epämääräistä sakkia vastaan, otan kasvoille "tuiman venäläisen" ilmeen ja jos alkavat jotain tyhmää huutelemaan, huudan vihaisesti venäjäksi takaisin. Ei muuten ole kukaan koskaan sen jälkeen huutelua jatkanut. Suomalaisilla on luontaista pelkoa venäläisiä kohtaan. :D

Vierailija
33/35 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin pääset matkan nopeammin pyörällä, etkä niin ole alttiina mahdolliselle häirinnälle niin kauan kuin kävellen. 

Tämä on kyllä totta.. kai mun pitää vain lopettaa tällainen etukäteen huolehtiminen, se on vaan välillä vaikeaa.

Näin on, järkevämpää huolehtia jälkeenpäin

Vierailija
34/35 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuljet pyörällä tietysti ja vedät vaikka lähtiessä jonkun hupparin päälle. Ja jos tuommoisia tulee niin yrität olla jämäkkä, ystävällinen ja annat ymmärtää, että sinua odotetaan tai joku on tulossa. Keksit hyvät tarinat jo valmiiksi ja sitten pitäydyt niissä, jos joku tulee puhuttelemaan.

Älä nyt missään nimessä ystävälliseksi ala! Neutraali vähintään, anna selvästi ymmärtää ettet halua puhua sille toiselle edes äänen painoilla.

Vierailija
35/35 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näille "tapauksille" on huolestuttavaa, että ne on tapahtuneet yksityisasunnoissa, eli uhri mennyt asuntoon vapaaehtoisesti, eikä tähän uutisointi näytä vaikuttavan mitenkään sama ralli jatkuu, eli....