Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yöllä töistä kotiin käveleminen tai pyöräileminen?

Vierailija
15.02.2019 |

Aion työskennellä tänä kesänä samassa työpaikassa kuin myös viime kesänä, mutta minua ahdistaa yöllä kotiin käveleminen. Iltavuorot loppuvat joko klo 23 tai 24 ja työpaikka sijaitsee melko syrjässä, autoa ei ole, bussit ei enää tuohon aikaan kulje ja matkaa kotiin 5 km. Viime kesänä kun kävelin pysähtyi joku mies ja yritti tarjota kyytiä, kieltäydyin, mutta hän jatkoi jankkaamista. Lopulta otin puhelimen käteen ja soitin äkkiä poikaystävällä samalla kääntyen poispäin autosta, siinä kohtaa mies sitten ajoi pois huomattavalla nopeudella. Tämän jälkeen sai poikaystävä aina tulla vastaan kun olin iltavuorossa. Tulevana kesänä poikaystävä on itsekin iltatöissä eikä siis voi tulla vastaan ja siksi ostankin nyt pyörän. Onko kokemuksia, häiritäänkö pyöräillessä? Nyt alkoi jo kesä pelottamaan ja mietin kauhulla kotimatkaa, pitäisikö sanoa että ei haluaakaan työtä vaikka jo lupautui? Työssä ei sinänsä mitään vikaa.. ehkä olen vain vainoharhainen pelkuri?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin pääset matkan nopeammin pyörällä, etkä niin ole alttiina mahdolliselle häirinnälle niin kauan kuin kävellen. 

Vierailija
2/35 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kutakuinkin sama matka kotiin.Mulla kaksi reittivaihtoehtoa pyöräillä,toinen metsätietä ja toinen kaupungissa.

Myöhään tulen aina kaupungin kautta,metsän kautta en uskalla...

Välillä myös hyppään taksiin,jos mies ei pääse hakemaan.ihan rauhassa on aina saanut kaupungin läpi pyöräillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hyvänen aika. Sun elämä tulee olemaan vaikeaa, jos 5km pyöräily KESÄyöllä SUOMESSA on jotain jonka vuoksi harkitset työstä kieltäytymistä... 

Vierailija
4/35 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi hyvänen aika. Sun elämä tulee olemaan vaikeaa, jos 5km pyöräily KESÄyöllä SUOMESSA on jotain jonka vuoksi harkitset työstä kieltäytymistä... 

En asu Suomessa... mutta joo tiedän että olen pelkuri, en sitä kiellä millään lailla.

Vierailija
5/35 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuljet pyörällä tietysti ja vedät vaikka lähtiessä jonkun hupparin päälle. Ja jos tuommoisia tulee niin yrität olla jämäkkä, ystävällinen ja annat ymmärtää, että sinua odotetaan tai joku on tulossa. Keksit hyvät tarinat jo valmiiksi ja sitten pitäydyt niissä, jos joku tulee puhuttelemaan.

Vierailija
6/35 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siinä kevyen liikenteen väylä eli pyörätie? Laitat kypärän päähän ja poljet, mutta älä kuuntele mitään kuulokkeita.

Olisiko mahdollista hankkia ajokortti ja auto? Ajotaitoa saatat tarvita myöhemminkin.

Ahdistelija etsii aina sellaista uhria joka on ujon ja epävarman näköinen. Kannattaa opetella liikkumaan päättäväinen näköisenä.

Voit myös huviksesi käydä itsepuolustuskurssilla, saat henkistä itsevarmuutta.

Vierailija
7/35 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siinä kevyen liikenteen väylä eli pyörätie? Laitat kypärän päähän ja poljet, mutta älä kuuntele mitään kuulokkeita.

Olisiko mahdollista hankkia ajokortti ja auto? Ajotaitoa saatat tarvita myöhemminkin.

Ahdistelija etsii aina sellaista uhria joka on ujon ja epävarman näköinen. Kannattaa opetella liikkumaan päättäväinen näköisenä.

Voit myös huviksesi käydä itsepuolustuskurssilla, saat henkistä itsevarmuutta.

Ajokortti löytyy, opiskelijana ei ole rahaa omaan autoon... ei ole pyörätietä vaan ensin metsätie ja sitten poljen isomman tien pientareella.

Vierailija
8/35 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vaimo oli töissä ravintolassa yömyöhään, yhtenä yönä joku hullu alkoi ahdistelemaan. Vaimo teki rikosilmoituksen ja sai poliisilta luvan pippurisumuttimeen.

Vierailija
9/35 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kutakuinkin sama matka kotiin.Mulla kaksi reittivaihtoehtoa pyöräillä,toinen metsätietä ja toinen kaupungissa.

Myöhään tulen aina kaupungin kautta,metsän kautta en uskalla...

Välillä myös hyppään taksiin,jos mies ei pääse hakemaan.ihan rauhassa on aina saanut kaupungin läpi pyöräillä.

Mulla on se, että ainoa reitti kulkee juuri ensin metsän ja sitten vähän syrjäisemmän kaupunginosan läpi. Taksia en viitsi ottaa kun siinä menettää sitten jo melkein puolet päivän palkasta..

Vierailija
10/35 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin pääset matkan nopeammin pyörällä, etkä niin ole alttiina mahdolliselle häirinnälle niin kauan kuin kävellen. 

Tämä on kyllä totta.. kai mun pitää vain lopettaa tällainen etukäteen huolehtiminen, se on vaan välillä vaikeaa.

Vierailija
11/35 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörä tuntuu ainakin itsestä turvallisemmalta yömyöhään. En tiedä onko se oikeasti turvallisempi kun kävellen, mutta tuntuu kyllä kun pääsee kovempaa.

Vierailija
12/35 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on aina niin huvittavaa, kun arvostellaan naisia jotka pelkäävät oman turvallisuutensa puolesta ja tekevät varotoimia sen eteen. Sitten kun jotain sattuu, samat ihmiset ovat aina äänessä; "mitäs meni, miksei mennyt taksilla, miksi oli pukeutunut niin, miksi oli humalla jne.".

Vierailija
13/35 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aion työskennellä tänä kesänä samassa työpaikassa kuin myös viime kesänä, mutta minua ahdistaa yöllä kotiin käveleminen. Iltavuorot loppuvat joko klo 23 tai 24 ja työpaikka sijaitsee melko syrjässä, autoa ei ole, bussit ei enää tuohon aikaan kulje ja matkaa kotiin 5 km. Viime kesänä kun kävelin pysähtyi joku mies ja yritti tarjota kyytiä, kieltäydyin, mutta hän jatkoi jankkaamista. Lopulta otin puhelimen käteen ja soitin äkkiä poikaystävällä samalla kääntyen poispäin autosta, siinä kohtaa mies sitten ajoi pois huomattavalla nopeudella. Tämän jälkeen sai poikaystävä aina tulla vastaan kun olin iltavuorossa. Tulevana kesänä poikaystävä on itsekin iltatöissä eikä siis voi tulla vastaan ja siksi ostankin nyt pyörän. Onko kokemuksia, häiritäänkö pyöräillessä? Nyt alkoi jo kesä pelottamaan ja mietin kauhulla kotimatkaa, pitäisikö sanoa että ei haluaakaan työtä vaikka jo lupautui? Työssä ei sinänsä mitään vikaa.. ehkä olen vain vainoharhainen pelkuri?

Polkupyörällä pitää varoa muuta liikennettä ja toisia pyöräilijöitä, eritoten pikkupojat ovat arvaamattomia sillä mennä touhottavat niin etteivät näe eteensä, mutta varsinaisesti häirinnästä ei ole pelkoa vaikka liikkuisi mihin aikaan yöllä tahansa.  

Vierailija
14/35 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyörä tuntuu ainakin itsestä turvallisemmalta yömyöhään. En tiedä onko se oikeasti turvallisempi kun kävellen, mutta tuntuu kyllä kun pääsee kovempaa.

Joo kyllä itsestäkin tuntuu se ainakin turvallisemmalta vaihtoehdolta. Aiemmat elämänkokemukset vaan on johtaneet siihen että luotto ihmisiin ei ole kovin korkealla. Ahdistun siis helposti jos minun ei anneta olla ns. omissa oloissani. Voihan olla että ihan ystävällisyyttään tullaan kyytiä tarjoamaan mutta kun ikinä ei tiedä ja kun on yksin keskellä ei mitään ei se ole kovin mukava tunne.

Vierailija
15/35 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse harvoin palaan töistä yöllä, mutta sen sijaan menen usein yöllä töihin. Teen tätä työtä viidettä vuotta enkä ole koskaan kokenut mitään uhkaa työmatkoilla. Kuljen siis itse tosiaan pyörällä, en omista ajokorttia. Kesäisin luonnollisesti liikkuu yöllä enemmän ihmisiä, mutta edes huuteluja en ole koskaan kuullut. *kopkop* toivottavasti en kuule jatkossakaan.. :D kaiken varalta kannan taskussa turvasumutetta

Vierailija
16/35 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki joku suojasuihke tmv. Vaikkei mitään tapahtuisi, niin sulla olis ainakin turvallisempi olo :)

Vierailija
17/35 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti Suomessakaan ei enää ole turvassa kun on näitä elämää ihan liikaa rikastuttavia kansalaisia...

Vierailija
18/35 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla suunnilleen sama matka ja ajankohta työn päättymiselle. 10 vuotta olen matkan pyöräillyt eikä koskaan ole käynyt mielessäkään, että olisi jotain pelättävää. Tiedän, että kaikenlaisia hulluja liikkuu milloin missäkin, mutta aio sen takia ryhtyä liian varovaiseksi. Poljen sen verran rivakasti, ettei kukaan edes ehdi ahdistella :D

Vierailija
19/35 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varovaisuus on nyt realistista. Ahdistukselle kun ei vielä mitään voi. Töistä saa kiletäytyä senkin takia, kyllä.

Vierailija
20/35 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörälläkin liikkuessa kannattaa pitää silmät auki.

Meidät meinasi lapsen kanssa känninen häirikkönainen kaataa kun kuljimme pyörällä, keskellä kirkasta päivää Kulosaaressa ("parempi" asuinalue Helsingissä).

Jos olisin kulkenut laput silmillä, olisimme saattaneet mennä nurinkin.