Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas influenssapotilaat vallanneet päivystykset.

havrixx
15.02.2019 |

Onko se pakko mennä heti lääkärille jos vähän aivastaa?
Ja varmaan suurin osa rokotteen ottaneita joilla ihan tavallinen flunssa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nii'in! Mulla on ollut 2 kertaa influenssa ja 40°C kuume mutta en ole minnekkään lääkäriin sen takia mennyt. Influenssarokotekkin on aivan turha. Miksi melkein kaikki ryntää heti lääkäriin kun vähän yskittää ja aivastuttaa?

Vierailija
2/21 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. En ymmärrä tota lääkärissä ravaamista kun ei ne osaa sanoa muuta ku että kotiin lepäämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useammankin on hankittava lääkärintodistus poissaoloon töistä.

Vierailija
4/21 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ihme juttu joo. Nythän rokotteita on jo annettu kahdelle miljoonalle ihmiselle. Luulisi alkavan jo näkyä päivystyksissä.

Vierailija
5/21 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli influenssa. Ei puhettakaan, että olisin pystynyt raahautumaan lääkärille.

Vierailija
6/21 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei käytä työterveyshuoltoa?

Vierailija
7/21 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa pneumokokkirokote omakustanteisesti, niin ei tule kipeäksi.

Vierailija
8/21 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä saa ihan soitollakin nykyään. Lapun voi pyytää postissa tai noutaa vastaanotosta.

Vierailija
9/21 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikilla ole sairauksia hoitavaa työterveyshuoltoa. Vain minimi, tulotarkastukset ja ehkä joyain ammattitautijuttuja.

Vierailija
10/21 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pikkufirmoilla ole työterveyshuoltoa ja moni on myös vuorotöissä.

Vierailija
11/21 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä te tiedätte, kenellä on taustalla joku perussairaus, joka tekee influenssasta tavallista vaarallisemman? Tai kenelle on jo tullut jälkitauteja?

Mitä muuten ap tekee päivystyksessä?

Vierailija
12/21 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itse käynyt 0 kertaa elämässäni lääkärissä siksi, että musta oikeasti asia tarvitsisi lääkäriä ja lääkäri osaisi sanoa paremmin kuin "ota burana ja lepää", mutta olen varmaan toistakymmentä kertaa käynyt siksi, että töistä pois ollakseen täytyy olla lääkärintodistus.

Vierailija
13/21 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työterveys ei ole viikonloppuisin auki. Jos sairastun viikonloppuna ja on työvuoro, se saikku on haettava päivystyksestä. Ennen sai saikuttaa kolme päivää omalla ilmoituksella, mutta koska niitä "saikkuja" (krapulassa vetelehtijöitä) alkoi olemaan turhan paljon viikonloppuisin ja maanantaiaamuisin ja palkkapäivän jälkeen, niin nykyään jokaisesta poissaolosta on oltava lääkärintodistus, hoitajan todistus ei riitä.

Vierailija
14/21 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ottaa pneumokokkirokote omakustanteisesti, niin ei tule kipeäksi.

Enpästiedä,mikä auttaa,mutta minulla ja muorilla on otettu pneumakokkirokote ja inf rokote myös aina.Kuuden vuoden aikana on ollut molemmilla yksi flunssa( samaan aikaan kummallakin).Ollaan yli 70v.

Vierailija
15/21 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sä tiedät onko ne niiskuttajat siellä sen flunssansa takia!? Mulla oli samaan aikaan flunssa ja ruusu. Sain päivystyksestä käskyn tulla heti, kun sinne ensin soitin ja kuvailin ongelmani. Laittoivat antibioottitippaan.

Vierailija
16/21 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän työterveys ei ole viikonloppuisin auki. Jos sairastun viikonloppuna ja on työvuoro, se saikku on haettava päivystyksestä. Ennen sai saikuttaa kolme päivää omalla ilmoituksella, mutta koska niitä "saikkuja" (krapulassa vetelehtijöitä) alkoi olemaan turhan paljon viikonloppuisin ja maanantaiaamuisin ja palkkapäivän jälkeen, niin nykyään jokaisesta poissaolosta on oltava lääkärintodistus, hoitajan todistus ei riitä.

:D Missä olet töissä, kun noin pitää kytätä?

Meillä saa olla omalla ilmoituksella 5 päivää, vasta sitten tarvitsee jonkinlaisen todistuksen. Mutta meidän alalla ei kukaan saikuta turhaan.

Vierailija
17/21 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se ihme juttu joo. Nythän rokotteita on jo annettu kahdelle miljoonalle ihmiselle. Luulisi alkavan jo näkyä päivystyksissä.

Rokotteen ottaneet saa inf. tartunnan moni kuitenkin ja sairastaa rokotteen ansiosta taudin niin "lievänä" ettei sairaslomaa saa tai sitä saa max. päivän-pari. Eli eikun töihin puolikuntoisena tartuttamaan muitakin.

Mä en hoitajana olisi halunnut tuota rokotetta ottaa just tosta syystä. Ottaisin mieluummin riskin sairastua itse kunnolla ja jäisin sitten pois töistä jos tauti iskee. Ehtisin tartuttaa tautia ehkä päivän-kaksi ennen kunnon sairastumista. Mutta ei, leimataan huonoksi hoitajaksi jos ei rokotetta ota ja töihin ei ole mitään asiaa. Nyt on jo parilla työkaverilla influenssa ollut "kevyempänä" ja töissä vähän kipeinä toista viikkoa. Jostain kumman syystä on hoidettavatkin kipeinä, eikä ollenkaan niin vähän...

Vierailija
18/21 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

misssä työpaikassa tarttee edes todistusta jos on muutaman päivän vaan pois?  ehkä kyttäys paikoissa.

Vierailija
19/21 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä istuin jokin aika sitten räkätaudissa päivystyksessä, mutta syy oli se että pissin verta.

Vierailija
20/21 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettajien ja lastentarhan rokottaminen influenssarokotteella on tarpeen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän