Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka toimisitte? (Työpaikalla)

Blah
15.02.2019 |

Eli ongelma on erittäin negatiivinen työkaveri. Jo ensimmäisestä päivästä alkaen olen kuunnellut pelkkää pahaa työpaikasta, tavoista, välineistä, toisista työkavereista sekä esimiehestä. Alan väsymään. Itse olen todella tyytyväinen, pidän esimiehistä enkä ole kokenut asioita kuten hän. En enää jaksaisi kuunnella mutten myöskään puolustella. Mitä te tekisitte?

Jos olisin herkkänahkaisempi, olisin varmaan juttujen perusteella lopettanut työt jo ensimmäisten työpäivien jälkeen.. päätin silti katsoa ja tehdä omat johtopäätökseni, jotka ovatkin päinvastaiset.

Viestittely työpaikan ongelmista ei lopu työmaalta poistuessa, vaan se jatkuu myös vapaa-ajalla..

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutteko yhdessä vai miten pääsee kontaktiin vapaa-ajalla. 

Vierailija
2/25 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot oman mielipiteesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakaan en olisi vapaa-ajalla missään tekemisissä.

Vierailija
4/25 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kans työkaveri joka valittaa kaikesta. Ja yrittää saada muitakin mukaan. Olen joskus joutunut kesken kaiken poistumaan vessaan etten sanoisi hänelle pahasti takaisin. Hänen kuunteleminen kyllä syö voimia. Vastaan hänen valitukseen iloisella ja positiivisella asenteella vaikka tiiän että se ärsyttää häntä tosi paljon. Hoitjaja 56v.

Vierailija
5/25 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kans työkaveri joka valittaa kaikesta. Ja yrittää saada muitakin mukaan. Olen joskus joutunut kesken kaiken poistumaan vessaan etten sanoisi hänelle pahasti takaisin. Hänen kuunteleminen kyllä syö voimia. Vastaan hänen valitukseen iloisella ja positiivisella asenteella vaikka tiiän että se ärsyttää häntä tosi paljon. Hoitjaja 56v.

Juuri tämä. Puolustan mm pomoa ja selitän miksi asia nyt ei vaan voi mennä niin, kun hän sen haluaisi menevän, koska se ei toimi. Ei ota kuuleviin korviinsa.

Some, puhelin... sieltä saa yhteyden 24/7.

AP

Vierailija
6/25 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelisin hänen kanssaan rajat selväksi, että työasioista ei keskustella vapaa-ajalla. JOs ei mene jakeluun estäisin sosiaalisessa mediassa ja keskustelisin työnantajan kanssa. Keskustelisin varmaan muutenkin esimiehen kanssa tästä tilanteesta, varsinkin kun olet snaonut työkaverille vastaan eikä hän usko. Valittaako tämä henkilö muille työntekijöille? miten he käsittelevät tilanteet hänen kanssaan?

Vierailija
7/25 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laittais  puhelimeen jonkun soiton/viestin eston. jos ei ollenkaan vastaa, niin ne soitot/viestit loppuu aikanaan.

Vierailija
8/25 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika surullista, jos vapaa-aikana ei pysty olemaan vastaamatta työkaverin puheluun tai lukematta viestejä. Minä voin ihan hyvin jättää puhelimen vaikka koko illaksi eri huoneeseen, ei ole kasvanut kiinni käteen vielä.

Vierailija
9/25 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eih, ehta ankeuttaja :D Jokaisella työpaikalla tuntuu olevan aina yksi tuollainen. Vietä mahdollisimman vähän aikaa hänen seurassaan. Ei hän muuksi muutu.

Vierailija
10/25 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämä. Puolustan mm pomoa ja selitän miksi asia nyt ei vaan voi mennä niin, kun hän sen haluaisi menevän, koska se ei toimi. Ei ota kuuleviin korviinsa.

AP

Tästä syystä minulla on sekä oma, että työpuhelin käytössä. Työpuhelimessa ei ole mitään somekanavia ja se jää työpäivän päätteeksi työpöydälle.

Vierailija
11/25 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän olisin jo pano hommissa.

Vierailija
12/25 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä riittää. Langattomat kuulokkeet ja estävä käsimerkki, että puhelu on kesken. Työpuhelin äänettömällä vapaa-ajalla. Eli minä istun laput silmillä omassa huoneessani ja keskityn töihini.

Vierailija
13/25 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minun työpaikalla on juuri tuollainen ainainen valittaja. Vastaan hänelle samalla lailla kuin joku tuolla jo sanoi eli iloisella ja positiivisella asenteella. Olen huomannut että hän on alkanut jotenki ehkä karttamaan minua, ei tule enää niin useasti valittamaan minun lähelle. Hänellä oli myös todella ärsyttävä tapa soitella vapaa-ajalla ja jutut olivat samat kuin töissä. Kerran keskusteltiin töissä siitä miten esim. alkoholi vaikuttaa ihmisten käytökseen. Sanoin että mikään ei ole ärsyttävämpää kuin se että humalassa soitellaan ja jankataan vanhoja asioita. Tämän jälkeen tämä kyseinen työkaveri ei ole ottanut minuun yhteyttä yhtään kertaa. Ja en todellakaan tarkoittanut häntä kommentillani.

Vierailija
14/25 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli tällainen "työYSTÄVÄ". Otti heti alkuun mukaan juttuihin ja työbestikseksi, joka laajeni vapaa-ajalle. Tunnustan, että itse lankesin ansaan enkä nähnyt kuinka hän onnistui eriyttämään minua muusta työyhteisöstä. Lopulta aloin nähdä onneksi sen läpi ja tutustuin muihin, jotka yllättäen eivät olleetkaan kaikki väärässä ja mätiä tyyppejä. Suurin osa ongelmista oli hänen oman toimintansa aiheuttamia. No, tämä "ystävyys" loppui lopulta siihen, että etenin uralla kuulemma puukottaen häntä selkään, vaikka siinäkin tilanteessa kerroin hänelle asioita, joita oli pyydetty pitämään itselläni. Toisinsanoen en tainnut enää olla häntä huonompi, jota hän ei kai kestänyt ja näyttää sen toiminnallaan joka päivä ja mustamaalaa minua, kuten minulle aiemmin muita. Enää en tuollaista rajatonta riippuvuussuhdetta halua ja ikävä kyllä hänellä on jo uusi uhri kierroksessa. Uudelle uhrilleen on turha puhua, koska tiedän miten ihanalta tuo "ystävä" osaa vaikuttaa ja on jo aivan tämän tyypin pauloissa.

Se on kuin parisuhde, jossa on henkistä väkivaltaa. Hän tuskin ikinä kykenee minkään muunlaiseen ystävyyssuhteeseen, joten joko siedät sitä tai valmistaudu olemaan se paha, josta nyt sinulle puhutaan.

Vierailija
15/25 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Minuun saa yhteyden somessa vain silloin, kun itse avaan sitä kautta tulleet viestit. Olet itse keksinyt itsellesi ongelman!

Vierailija
16/25 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä siis henkilökohtainen numero. Taidan poistaa kokonaan oman profiilini somesta, niin ei ainakaan siellä viestit täyty. (Vaikka eihän sen nyt näi pitäs mennä..)

AP

Vierailija
17/25 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blah kirjoitti:

Eli ongelma on erittäin negatiivinen työkaveri. Jo ensimmäisestä päivästä alkaen olen kuunnellut pelkkää pahaa työpaikasta, tavoista, välineistä, toisista työkavereista sekä esimiehestä. Alan väsymään. Itse olen todella tyytyväinen, pidän esimiehistä enkä ole kokenut asioita kuten hän. En enää jaksaisi kuunnella mutten myöskään puolustella. Mitä te tekisitte?

Jos olisin herkkänahkaisempi, olisin varmaan juttujen perusteella lopettanut työt jo ensimmäisten työpäivien jälkeen.. päätin silti katsoa ja tehdä omat johtopäätökseni, jotka ovatkin päinvastaiset.

Viestittely työpaikan ongelmista ei lopu työmaalta poistuessa, vaan se jatkuu myös vapaa-ajalla..

En tiedää onkoo aiheelllista vai tottumiiskysymys? Defenssimekaniismit, ennnakkoluuulot?. Ihmiinen on loppujenlopuuuksi tdella monimutttkainen kokonaaisuus. Annna ihmisen itse tehdä valiinta.

Vierailija
18/25 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Minuun saa yhteyden somessa vain silloin, kun itse avaan sitä kautta tulleet viestit. Olet itse keksinyt itsellesi ongelman!

Vapaa-ajalla, mulla pitäs olla oikeus ja kohtuus käyttää rauhassa omaa some tiliä, lukea viestejä kavereilta ja olla heidän kanssa yhteyksissä. Päivitellä kuulumisia sekä selata muiden kuulumisia ilman, että jätän sieltä tietyn viestit lukematta ja vältän kokonaan käyttöä, ettei näe minua aktiivisena. Mutta, se on tätä nykyaikaa ja täytynee poistaa koko tili, mutta puhelinnumeroani en kyllä halua tämän takia vaihtaa!

AP

Vierailija
19/25 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko työkaverin nimi kenties Pirkko? Terkkuja vaan. Jatkuva valitus, kaikki työpaikassa oli huonoa. Hän vannoi että ”ihan justiins mä lähden”. Ottaa vielä tämän olkapääleikkauksen ja sairasloman firman piikkiin ja sitten se on moido! Vuosikaupalla.

Täysin paperitiikeri, ikinä sillä ei riittänyt rohkeus sanoa mistään valittamassa asiasta eteenpäin , saatika sitten alkaa vaihtaa työpaikkaa! Se olis ehkä voinutkin saada toisen työpaikan mutta eipä pää kestänyt lähteä. Kollegat kyllä toivoi kovasti että häipyis!

Sairaslomalla milloin mistäkin, töissä ollessaan kaikki huonosti, aivan hirvee tyyppi. En edes jaksa alkaa miettimään ja säälimään että mitä kaikkea sen elämässä oikeesti mättää.

Myöskin soitteli ja viestitteli vapaa-aikana pomojen mokista ja virheistä. Sanoin siihen sitten tosi selkeesti,että vapaallamua ei kiinnosta työasiat pätkääkään. Jos se palaa tai räjähtää taivaan tuuliin niin sitten voit soittaa,muuten annanpa olla. Uskoi laakista sen. Jatkoi kyllä muille soittoja, jopa joillekin yhteistyökumppaneille, ulkopuolisille ja täysin ohi hierarkian. Kun oli niin tärkeää asiaa.

Vaihdoin itse paikkaa. Siellä se Pike vielä tikkaa. Eläkepäiviä odotellessa..

Vierailija
20/25 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään poistu somesta. Sanot työkaverille että et halua vapaa-ajalla keskustella työasioista. Itse sanoin noin rasittavalle työkaverilleni ja hän poisti minut kavereistaan :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi