Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pieniä helppoja muutoksia tehdä jotta laihdun vähän mutta elämä ei ole "kurjaa"

Vierailija
15.02.2019 |

Ylipainoa ei siis ole, mutta haluaisin vähän kiinteytyä ja pudottaa pari kiloa. Ja tehdä tämän ruokavaliolla+normaaleilla kävelylenkeillä. Harrastan paljon hyötyliikuntaa, kävelen kaikkialle. Mitä pieni ja helppoja muutoksia voin siis tehdä ruokavaliossani? En halua että elämänlaatuni kärsii, ja toivon pysyviä muutoksia. Auttakaa, siis tyyliin riisin vaihto täysjyväriisiin tms.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt alkuun, mitä ja milloin syöt.

Vierailija
2/12 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on erittäin yksilöllistä mitä on helppo muuttaa.

Riisin vaihtaminen täysjyvään voi olla terveellistä, mutta ei mitenkään kyllä laihduta. 

Useimmiten ei ole helpointa lopettaa jonkin jutun syömistä kokonaan ja toivoa että tämä yksi muutos (herkut, leipä) olisi ratkaisu vaan vähentää kaloreita vähän sieltä ja täältä, kieltäytymättä kokonaan mistään. Sen sijaan että esim. lopettaisi leivänsyönnin kokonaan, voi vähentää vaikka yhden syödyn viipaleen päivässä, mutta tehdä muita pieniä muutoksia muualle, esim. vähentää juotujen mehulasillisten määrää myös yhdellä, syödä karkkia vähän vähemmän kerralla tai harvemmin. Pienistä puroista tulee iso virta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteytyä et voi, jos et harjoita lihaskuntoharjoittelua.

En halua olla lannistava, mutta normaalipainon sisällä laihtuminen voi olla hankalampaa. Sopisikohan sinulle 5:2?

Mitä etsit normaalipainon sisällä laihtumisella? Tyytyväisyyttä vartaloosi? Bikinikuntoa? Minusta hyvä vastata noihinkin kysymyksiin.

Vierailija
4/12 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on erittäin yksilöllistä mitä on helppo muuttaa.

Riisin vaihtaminen täysjyvään voi olla terveellistä, mutta ei mitenkään kyllä laihduta. 

Useimmiten ei ole helpointa lopettaa jonkin jutun syömistä kokonaan ja toivoa että tämä yksi muutos (herkut, leipä) olisi ratkaisu vaan vähentää kaloreita vähän sieltä ja täältä, kieltäytymättä kokonaan mistään. Sen sijaan että esim. lopettaisi leivänsyönnin kokonaan, voi vähentää vaikka yhden syödyn viipaleen päivässä, mutta tehdä muita pieniä muutoksia muualle, esim. vähentää juotujen mehulasillisten määrää myös yhdellä, syödä karkkia vähän vähemmän kerralla tai harvemmin. Pienistä puroista tulee iso virta.

Lopetin pizzan syömisen, ja paino putosi noin 2 kg. Ennen söin viikonloppuisin melko usein lounaaksi pizzaa, en siis mitenkään hirveästi. Muuta muutosta en ole tehnyt. En olisi uskonut, että se noin paljon vaikuttaa.

Vierailija
5/12 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

harrasta liikuntaa, hyötyliikunta ei ole oikestaan yhtään mitään jos halua tuloksia.

se 10000 askelta voi tarkottaa jalkojen taputtelua sipsejä syöden telkun ääressä.

Vierailija
6/12 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua olla lannistava, mutta normaalipainon sisällä laihtuminen voi olla hankalampaa. Sopisikohan sinulle 5:2?

Mitä etsit normaalipainon sisällä laihtumisella? Tyytyväisyyttä vartaloosi? Bikinikuntoa? Minusta hyvä vastata noihinkin kysymyksiin.

Riippuu siitä, mitä itse kukin tarkoittaa kiinteytymisellä. Jos tarkoittaa näkyvää lihaksikkuutta, niin toki, sitä ei saa ilman lihaskuntoharjoittelua. Mutta moni tarkoittaa sillä sitä vain, että löllöt kohdat kropasta hoikistuu, ja se onnistuu ihan vaan laihtumalla. Esim. jos itse olen normaalipainoalueeni ylärajoilla, siinä 65 kilossa, mulla on jo ihan kunnon jenkkakahvat, mahamakkaroita ja laardiperä. Jos laihdutan 50-kiloiseksi niin kyllä minä aika lailla kiinteämmältä näytän, kun ei ole makkaraa ja löllöä missään.

Nuo 5:2 paastotyyppiset ratkaisut on vähän vaarallisia siinä mielessä, että voivat johtaa helposti syömishäiriöihin, varsinkin jos niillä laihdutetaan normaalipainossa, jolloin keho ei kovin helposti halua antaa rasvaa varastoistaan pois. Itse ajattelen että nuo on lähinnä keinoja, joilla reilusti ylipainoinen jonka terveyttä paino uhkaa, voi ottaa pikastarttia.

Vierailija
7/12 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö kuten ennenkin, mutta pienennä annoskokoja. Herkkuja voi koittaa korvata hedelmillä ja kasviksilla, esim hummukseen dipatut porkkanatikut on aika hyviä.

Juo vihreää teetä ja tee vaikka jotain joogatyyppistä kotijumppaa.

Vierailija
8/12 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän helpointa ole lisätä kasvisten määrää? Ei tarvitse syödä ns liian vähän, kun ennen ruokaa syö aina kunnon annoksen salaattia, eikä siis nopeasti. Vasta sen jälkeen se oikea ruoka, joka olisi se lautasmallin mukainen. Sisältöä on helppoa muokata myös paremmaksi, eli jättää makkarat ja prosessoidut minimiin ja syö mieluummin vaikka kanaa ja kalaa. Täysjyvätuotteet ovat hyväksi ihmiselle.

Hyötyliikunta on jees, mutta siihen kaveriksi voisit alkaa jumppaamaan ihan kotioloissa, venytellä. Ja tanssiminen on myös hyvä ja helppo toteuttaa ihan kotonakin.

Vierailija
9/12 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi tietää, mitä muutoksia voit/pitäisi tehdä, kun et kerro yhtään nykyisestä ruokavaliostasi. Onko siellä jotakin, mitä voi helposti poistaa tai korvata terveellisimmillä vaihtoehdoilla? 

Vierailija
10/12 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä, mitä itse kukin tarkoittaa kiinteytymisellä. Jos tarkoittaa näkyvää lihaksikkuutta, niin toki, sitä ei saa ilman lihaskuntoharjoittelua. Mutta moni tarkoittaa sillä sitä vain, että löllöt kohdat kropasta hoikistuu, ja se onnistuu ihan vaan laihtumalla. Esim. jos itse olen normaalipainoalueeni ylärajoilla, siinä 65 kilossa, mulla on jo ihan kunnon jenkkakahvat, mahamakkaroita ja laardiperä. Jos laihdutan 50-kiloiseksi niin kyllä minä aika lailla kiinteämmältä näytän, kun ei ole makkaraa ja löllöä missään.

Nuo 5:2 paastotyyppiset ratkaisut on vähän vaarallisia siinä mielessä, että voivat johtaa helposti syömishäiriöihin, varsinkin jos niillä laihdutetaan normaalipainossa, jolloin keho ei kovin helposti halua antaa rasvaa varastoistaan pois. Itse ajattelen että nuo on lähinnä keinoja, joilla reilusti ylipainoinen jonka terveyttä paino uhkaa, voi ottaa pikastarttia.

Tai et näytä kiinteämmältä vaan ns. laihaläskiltä.

Vierailija
11/12 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai et näytä kiinteämmältä vaan ns. laihaläskiltä.

No en näytä. Olen niin hoikka etten näytä ollenkaan läskiltä tässä painossa. Ymmärrän sinänsä mitä laihaläski tarkoittaa - sitä, että jos ei ole juuri lihasta, niin suhteellisen pienessäkin painossa voi olla ihan näkyvää läskiä kropassa. Esim. mulla vielä 60 kilon painossa, luultavasti joku samanpituinen lihaskuntotreenaava näyttäisi siinä painossa oikein kiinteältä ja ei-löllöltä. Mutta kyllä siitä laihaläskiydestä pääsee myös laihduttamalla niin kauan että on pelkästään laiha.

Vierailija
12/12 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda maitotuotteet rasvattomiin. Punainen liha kanaan. Sokerimehut ja limsat sokerittomiin. Syö hyvin haudutettuja ja suolattuja puuroja. Ei missään nimessä kannata luopua mausteista tai yrittää syödä turhan pieniä annoskokoja,sillä silloin lipsut varmasti. Itse tykkään täytetyistä patongeista ja pastasalaateista. Paljon vaan kasviksia mukaan. Ja jos väsyttää kokata,osta joku einesruoka,sillä silloin tällöin syötynä ne ovat ihan ok. Eli älä tingi mausta tai annoskoosta,rasva ja ylimääräinen sokeri minimiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan