Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokralaisen oikeuksista?

Vierailija
14.02.2019 |

Moi,

Asuin viime kesän eräässä asunnossa, muutin siitä nopeasti pois työpaikan takia.
Kun muutin asuntoon, vessan bideehanan (? Mikä onkaan oikea nimitys) kahva vuosi, soitin siitä huoltoyhtiöön ja se tultiin vaihtamaan.

Nyt, kun tapauksesta on 8kk sain 50e laskun osan vaihdosta. Eihän nämä kuulu vuokralaiselle kun en ole mitään hajottanut? Muutenkin ilmoitin asiasta heti muutettuani eli se on vuotanut jo edellisellä. Olin yhteydessä henkilöön keneltä vuokrasin asunnon, op-kiinteistökeskus. Eivät voi auttaa minua, sillä he vain vuokraavat asuntoja, eivät omista.

Muutenkin kun muutin asuntoon, kukaan ei ollut katsonut edellisen loppusiivousta, minä kirjaimellisesti siivosin hänen paskaansa, hain siitä korvauksia ja sain.

Osaako kukaan neuvoa mitä minun kannattaa tehdä kun en saa mistään osakkeen omistajan tietoja eikä kukaan tunnu olevan vastuussa?

Kiitos jo etukäteen asiallisista neuvoista :)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntoa korjaa ja korjauksista päättää vuokranantaja. Sinä olit vuokralainen, eli sinä et niistä päätä. Siksi sun asiasi ei ole soitella mihinkään huoltoyhtiöihin vaatiaksesi mitään ylimääräisiä korjauksia - tai jos niin teet, sun tosiaankin pitää maksaa ne itse ja uudelleen "korjausten" poisto, jos vuokranantaja hauluaa sitä sun lähteissäsi.. Oikea menettelytapa olisi ollut soitaa vuokranantajalle, joka sitten olisi tehnyt päätöksen siitä, vaihdetaanko hana vai esim vain tiivisteet tai väännetäänkö se kenties vain paikalleen ja jos päättää, että vaihdetaan, HÄN soittaa huoltoyhtiöön tai käy itse vaihtamassa.

(Oon nähnyt useita vuokralaisia, jotka ovat ihan itse ensin pyöritelleet suihkun letkun kierteet irti ja sitten vaatineet että suihku pitää vaihtaa kun se vuotaa - vaikka asia korjaantuu pyörittämällä kierteet takaisin kiinni)

Vierailija
2/4 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kumma juttu! Jotenkin maalaisjärjellä ajattelin että hana vuotaa, soita huoltomies paikalle ja sitten alaovesta katsomaan numero. Ei käynyt mielessä että tollaseen välikäsiä tarvittaisiin, vaikea uskoa että olisi näin. Onko muille vuokralaisille tullut lasku vastaavissa tilanteissa?

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi se ihan sanomattakin olla selvää, että ei vuokralainen mitään korjaaja asuntoon tilaile. Kyllä se on omistajan asia päättää mitä ja miten korjataan.

Vierailija
4/4 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aina pitäis olla esillä taloyhtiöllä mikä kuuluu kenellekin.. eli just jos jääkaappi hajoo niin vuokranantajalle se kuuluu kun taas vuotavat hanat yleensä on huoltoyhtiölle ilmoitettavia asioita ja he laskuttaa tarvittaessa vuokranantajaa jos tarvii jotakin vaihtaa.. mikä menee sitten kotivakuutuksen piikkiin on jokaisen kohdalla varmaan eri..

Vuokralainen maksaa vain jos on tahallaan rikkonut jotakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi