Jos ostoskassi painaa 8 kg tai enemmän ja sinulla on kotiin matkaa enemmän kuin 1 km, käytkö kaupassa kävellen vai autolla (vai polkupyörällä tmv.)?
Kommentit (35)
enemmän mietin että jos normikassin täyttää vedellä niin se painais yli 8kg, millään ruokaan liittyvillä tavallisilla ostoksilla tuskin puoliakaan tosta kahdeksasta kilosta.
ja ei ole autoa,joten kävellen.
Laita kahteen kassiin niin ainaa vain 4 kg. Kuljetan usein noin 12 kg ruokaa ostoskärryssä.
Vierailija kirjoitti:
Auto
400m
Yleensä 20kg
Saudit ja Putin tykkää susta.
En omista autoa, olen yksinelävä nainen. Talvella kävelen, muuten pyörällä. Viime kesänäkin ikeasta pyörän tarakalla kuljetin parvekkeelle tuolin. Viime viikolla pulkalla pienen lipaston. Matkaa 2km.
Kävellen, kun ei ole autoa. Mutta jos olisi noin painavat ostokset, niin ottaisin repun.
kävin just reppu + 2kpl about 8-10kg kassia ja kävelin 750 metriä. Ei enää ikinä
En ole ikinä kassia punninnut, mutta yleensä kävellen repun kanssa ja mukaan pari kangaskassia, jotta voi tasata loput molemmille puolille tarvittaessa. Kesällä välillä pyörällä niin että korissa kassi ja tarvittaessa reppu selkään.
Jos olisi pakko tuo määrä kuljettaa, niin tilaisin taksin. En kylläkään ikinä osta noin paljon kerralla, joten kysymys ja sitä myöten oma vastauksenikin on turha.
Vierailija kirjoitti:
Aina autolla, ihan sama vaikka ostokseni painaisivat 100 grammaa.
Ja matkaa tuolle vakio kaupalleni on n. 400 metriä.
Meillä on saman verran. Joskus testattiin miehen kanssa, hän oli autolla ja minä fillarilla, niin fillarilla pääsi nopeemmin kotiin. Niin että menen oikeestaan aina sitten lähikauppaan pyörällä. Joskus kävelen, ihan vaan ulkoilun ja arkiliikunnan takia. Suomalaiset menee nykyään liian usein autolla ja sen kyllä näkee ulkonäöstä. Mä olen pysynyt keski-ikäisenäkin normaalipainossa.
Tilaan kotiovelle. Ei tarvitse mitään 8kg ostoksia pähkäillä.
Autolla. Lähin kauppa on 25 kilometrin päässä
Vierailija kirjoitti:
enemmän mietin että jos normikassin täyttää vedellä niin se painais yli 8kg, millään ruokaan liittyvillä tavallisilla ostoksilla tuskin puoliakaan tosta kahdeksasta kilosta.
ja ei ole autoa,joten kävellen.
Hyvin mahtuisi kahdeksan maitopurkkia. Harva varmaan kerralla ostaa, mutta minulla voisi olla vaikkapa 2 l maitoa, 2 kg vehnäjauhoa, 1 kg jogurttia, 2 kg perunoita, 500 grammaa voita ja Oivariini-paketti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina autolla, ihan sama vaikka ostokseni painaisivat 100 grammaa.
Ja matkaa tuolle vakio kaupalleni on n. 400 metriä.
Meillä on saman verran. Joskus testattiin miehen kanssa, hän oli autolla ja minä fillarilla, niin fillarilla pääsi nopeemmin kotiin.
Minulla oli ennen kauppamatkaa noin kilometri, kotiinpäin tullessa iso mäki. Kävin kaupassa nopeammin kävellen, koska ensin olisi pitänyt hakea pyörä taloyhtiön varastosta ja avata sen seitsemän turvalukkoa ja selviytyä pyörämeren keskeltä ulkoilmaan. Sama rumba sitten toiseenkin suuntaan + se iso mäki. Ei kannattanut.
Pyörällä. Mulla on osa etukorissa, osa repussa ja kaljalaatikko tarakalla.
Talvella olen saanut kyydin n. kerran kuussa joltain onneksi.
Kauppaan 7 km.
No oman kämpän lähel on kauppa, siis alle 1km, nii kävellen.